Inlägg från: Meja2011 |Visa alla inlägg
  • Meja2011

Har PCO och planerar syskon.

Hej

Hoppar in här jag med. Vi är sugna på en till tätt efter Meja som är född i November 2011, men min kropp vill inte funka denna gången heller, hade hoppats på att kroppen skulle ändra sig nu efter förlossningen, men icke=/
    Fick konstaterat pco för 7 år sen, jag och mitt ex försökte i 5 år utan något som helst resultat, mängde av kurer provera och pergo. Träffar min man, berättar att jag troligtvis inte kommer att kunna honom ett barn, men 4 månader senare vaknar jag upp med ett illamående from hell, tog ett test och det visa två streck, tänkte för mig själv det måste vara fel på testet, för så här har det adrig sett ut inna;) 

Tyvärr slutade det i ma, men 4 månader senare 4 kuren primolut nor 1 kuren pergo så var det andra strecket där igen=) och i november kom lilla Meja till världen=)

Trodde jag hade äl den 12 april, kändes som det och fick utslag på äl test, men näe då, ingen mens inget plus=(

Har idag telefontid med min läkare på gyn, vill få klartecken från dem att jag kan börja igen, har både primolut nor och pergo hemma, så det är bara och köra=) 

Meja 11-11-23
  • Meja2011
    Emmmsan skrev 2012-05-29 14:20:26 följande:
    Välkommen Meja2011!
    Va skönt att du redan har primolut nor och pergo hemma så du kan sätta igång direkt med det när du får klartecken från läkaren.

Själv har jag idag tagit mod till mig och ringt till gyn och fått tid för en undersökning den 25 juni. Känns som en stor sten har lyft från mina axlar bara av det.
    Ska bli så skönt att få en ordentlig undersökning av min PCO och förhoppningsvis även lite hjälp på traven!
    Tack=)
    Ja de är härligt att jag har tabletter hemma, sist jag skullefå tag i pergo var det slut nästan överallt, åkte då förbi en håla 40 mil bort och där minsann fanns det, tur att jag sparade allt;) Men det var provera jag hade hemma, men sak samma;) MEn läkaren tyckte det bara var att köra på, då min historia går tillbaka så pass många år, så hon ville inte ha ngt besök eller så. Börjar med enkelkur så får vi se, det funkade ju med dottern så;)

Jag har inte läst hela tråden, men har du inte fått en ordentlig utredning om du har pco? Eller vad? Skönt att du ringde iaf=) ett steg närmare=) 
    Meja 11-11-23
  • Meja2011

Hej på er:)

Min läkare sa också till mig att jag inte heller skulle kunna bli gravid:/ tog rätt hårt:( plus att en annan läkare sa när jag pratade om Ivf, art det kunde jag glömma så tjock som jag var:( jag grät och grät under det samtalet, hade då BMI på 32, gränsen går vid 30. Meeeenn ändå sitter jag här med min snart 7 månaders dotter :)

Vet inte om jag sa det, men fick klartecken från läkaren( dock en ny för gamla har gått i pension, oj vad ledsen jag är;) ) så i juli kickar vi igång:)

Men helt plötsligt vart jag jätte nervös:/ Meja vart ju till på första kuren, tänk om det blir så nu med?! Är vi redo för barn så tätt? Gahh men ändå vet jag, det är det här vi vill:)

• Meja2011

Miracle: jag har vid två tillfällen inte fått någon mena efter provera, har då ringt gyn som rått mig att ta en till kur, då har set kanske gått 5-9 dagar efter provera. Så ring din läkare, alltid bäst att ha en färsk slemhinna som svan sa. Vid ett annat tillfälle kom inte mensen för att jag var gravid;) så kolla det först

• Meja2011

Vill önska er en glad midsommar:)

Idag började jag med första tabletten provera:) känns pirrigt nu;)

• Meja2011
    Treasures skrev 2012-06-23 07:15:48 följande:
    Vad kul Meja! Hoppas det går lika bra denna gång!
    Ja det får vi hoppas=)

Är det snart dax för ÄL för din del? 
    Meja 11-11-23
  • Meja2011

Måste fråga en sak, alldeles för länge sen jag åt dessa så minns inte exakt=/

Ska ju äta provera nu i 10 dagar, invänta mensen, och på 5:e blödningsdagen börja med pergotime i 5 dagar, sen invänta äl, min fråga är, NÄR kan jag börja med provera igen om jag inte är gravid? Borde ju kunna detta vid det här laget=/ men har totalt glömt bort 

Meja 11-11-23
  • Meja2011
    Treasures skrev 2012-06-24 20:09:20 följande:
    Nja, är bara på dag 9 än men man vet ju inte vad som händer nu efter Pergotime. Har inte haft några biverkningar, sist fick jag sömnsvårigheter minns jag. Däremot var min mens en dag kortare än den brukar vara, dag 6 var helt blödningsfri, annars har jag alltid lite ljusbruna flytningar då. Sen tycker jag att jag redan för någon dag sedan börjat få de flytningar som jag brukar ha dagarna innan ägglossning och är även sugen på sex hela tiden. Tog ett ÄL-test idag, men det var iaf negativt. På tisdag är det iaf dags för VUL, då får man ju iaf veta om det händer nåt därinne.
    Ursäkta den kanske lite väldetaljerade informationen.

Om du får ÄL, men inte blir gravid så kommer du ju få en egen mens så då behövs ju inte Proveran. Får du ingen ÄL (kommer du göra VUL eller ta blodprov för att kolla det?), så var iaf det jag gjorde om och om igen när vi kämpade sist att ta ett gravtest på dag 35 och sedan börja med Primolut-nor. Blev ju väldigt långt mellan försöken vi gjorde, men det var vad de sa till oss.
    Aha, då läste jag lite fort=/ hehe det är ingen fara, värre har jag läst;)
    Skönt att du får vul iaf, det "behöver"/får inte jag=/

Ja min hjärna funkade inte när jag skrev frågan, har vatt med om att jag inte ägglossat ett antal gånger, så tänkte om det händer, när ska man börja igen. Men det ska inte hände nu=) det ska bli ett fint plus på stickan. Som sagt jag ska inte in på vul, utan jag ska köra ensam tills augusti om inget hänt då. 
    Meja 11-11-23
  • Meja2011

Treasures: Ja det var nog i början bara som jag fick vul, men resterande år har jag fått klara mig själv=)
    Ajdå, vore ju surt om ÄL kom när han är borta=/
    Grattis på bröllopsdagen=) skönt med lite egen tid, och speciellt en sån här dag
    Vi firar osså 1 år nu den 9:e juli.  

En fråga till er alla, efter förlossning, har era kroppar fungerat då, och hoppat igång med mens, eller har ni fått hjälp med den biten, eller är det kanske bara äl som krånglar för er=/

Här hände ju inget, men har känt hur det molar och gör ont i nedre delen av magen, min läkare sa att äggstockarna höll på att vakna därför gjorde det ont. Men nu när jag började på provera har det blivit ännu värre=/ Och har fått tillbaka min foglossning osså=/

Emmmsan skrev 2012-06-25 21:15:11 följande:
    "Var äntligen hos gyn idag och fick primolut nor och pergotime utskrivet.... men jag får inte börja äta fören i slutet på augusti för dom ska ha semesterstängt ett tag nu och dom vill kolla med ul för att se hur jag reagerar på pergotime. Känner på mig att det kommer att bli en låååång väntan bara tills man får börja ta pillrena. Men å andra sidan så börjar man ju bli van nu En annan sak förresten gynekologen gjorde ett vul och räknade äggblåsorna på äggstockarna och kom fram till sammanlagt ca 50 stycken.. Vet ni hur många ni har haft när ni gjort vul? Tycker det låter väldigt mycke med 50!
    Åhh härligt att ni fick det, men drygt att behöva vänta så pass länge=/ 
    Ingen aning hur många jag har haft faktisk=/  
    Meja 11-11-23
Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.