Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

modesto skrev 2013-08-11 21:27:11 följande:
    hon ville säkert ha pengar på nåt sätt
    ONS med betalning antagligen
  • Angelven
    Isnogood skrev 2013-08-21 20:48:56 följande:

"kollar vilka kort ja la ut"

Vänta nu...gäller viktdelen även när man gått NER dessa kilon som bilden visar..?
    Joo, kortlösa är ju lite difust....

Börjat semestern nu..?     
    Ja

Det är faktiskt rätt viktigt att korten är rätt tycker jag - nu hör jag väl till dom som inte söker någon rund - men, det finns ju en hel del som faktiskt gör det - så ja, jag tror faktiskt det spelar roll åt det hållet också

Och för en som mig som nog skulle uppskatta 15 kg ner, så kan det ju vara det som gör att jag skriver

Nya foton är a och o. Ytlig - javisst - och jag utmanar alla som tror annorlunda att PM'a mig om en blinddate  
  • Angelven
    mcflurry skrev 2013-08-21 22:14:18 följande:
    Helluuuuuu Afro is back in da house CoolSkål

Någon som kommer ihåg mig?? Eller har alla dragit härifrån och gått och gift sig?? Tungan ute
    Nah  -tror jag inte.
  • Angelven
    Anonym (Elitslickaren) skrev 2013-08-22 19:33:20 följande:

Har aldrig kommit så långt att de har blivit dax för att fråga om någon vill träffas, de slutar skriva så fort de ser en bild. Jag är inte grovt ful ganska normalt utseende tror jag iallafall men eftersom de sluta skriva efter att de sett en bild kanske jag är grovt ful. Jag manipulera inte mina bilder med filter eller photoshopa dem utan det är vanliga bilder men jag blir alltid dålig på bild tror inte de finns en enda bild som jag ser bra ut på. Är 25 år och börjat inse att jag kommer nog få leva mitt liv ensam.
    Äh - bekymra dig inte - jag var 28 innan mitt första riktigt långa förhållande.

Träffa folk, träffa nytt folk. Var dig själv. Gör något du inte gjort. Gör något du inte vågar. Dansa tango på grönans dansbana (eller var du nu har närmast). Gå på singelträff och kajakpaddling. Kolla upp "citypolarna".

... och få en god vän att ta ett par bra bilder på dig! Eller be någon av damerna i tråden ta en titt på dina bilder och förklara vad som är tokigt om det är något - de är mycket hjälpsamma (och det gäller förstås tvärtom om några damer i tråden behöver en åsikt utan förpliktelser - det är inte första gången jag eller någon annan här läser igenom någons profil på en dejtsida och slipar av kanterna - jag har själv fått det gjort på min) 
  • Angelven
    Isnogood skrev 2013-08-23 19:09:41 följande:

Tittat o svarat
    ... och för guds skulle, hitta ett bättre nick på datingsajterna.

Till och med jag får rysningar (inte bra såna
  • Angelven
    Anonym (James) skrev 2013-08-26 14:36:33 följande:
    Vi pratade inte på över en månad men har börjat mejla igen. Och hon verkar fortfarande vilja ses. Hon föreslog att vi kan höras på telefon nån gång.
    Jag är fullkomligt livrädd nu! Tycker det är jobbigt att prata i telefon med en okänd kvinna, men kvinnor verkar tycka om sånt.
    Vi har samma intressen men helt olika bakgrunder. Hon blev av med oskulden tidigt, haft många partners och varit gift, har barn. Jag är tvärtom.
    Man måste väl våga för att vinna antar jag.
    Nån som vet om det finns Dunderhonung för dejtsituationer? Skäms 
    Det finns det.

Den fungerar genom att du helt enkelt lyssnar på en enkel mening: "Det kommer gå så himla bra!"

Vet du, första dejten jag var på var jag så nervös att jag höll på och vända och inte dyka upp - sedan intalade jag mig att vad är det värsta som kan hända - att hon inte gillar vad hon ser och vänder på klacken...

Med en första dejt som visade sig vara i 30 sekunder, typ - så vet jag att värre blir det inte, det är faktiskt inte ens särskilt farligt

Hade en dejt idag - och hon tyckte det var lite läskigt att träffa en främmande person, så jag berättade att jag tyckte det var hur roligt som helst att träffa någon jag inte kände, att få prata med denne, diskutera, kanske flörta lite och veta att det är helt okej att spana in henne - och att hon gjorde samma. Dejten gick rätt bra efter det

Lycka Till! 
  • Angelven
    modesto skrev 2013-08-26 15:44:13 följande:
    Jag hatar att prata telefon, gör det aldrig om jag inte måste, känner flera tjejer som är som mig.
    "Att göra något" date är mycket bättre än "fika, middag, ta en drink" date. De är för oblyga personer. Välj aktivitet som ni båda skulle gilla, om det kommer en obekväm tystnad då slipper ni stirra på varandra. Det värsta mardrömmen vid middagdate är att båda är blyga och tysta och har ingenting att säga men är tvungna att stanna för maten.
    Sant - då får man ta lite ansvar, ha funderat igenom en eller två bra saker att berätta om och en eller två saker att fråga om. Helt enkelt ta tag i det hela och styra upp det hela så det inte blir den där pinsamma tystnaden.

Just nu är det ganska enkelt : "Hittade du på nått kul på semestern" och "Hur är det att vara tillbaka och jobba" är två bra teman Man kan alltid berätta vidare en kryddad version av något en kollega berättat i värsta fall

Modesto - jag har telefonproblem också - men jobbar med det - jag tar tjuren vid hornen varje gång den vill gå en match - dvs när jag blir rädd för ett samtal så tvingar jag mig att göra samtalet. Det är ju så fobiterapi fungerar. Man utsätter sig för det obehagliga (telefonen, dejten, spindeln och så vidare)
  • Angelven
    Anonym (James) skrev 2013-08-27 17:03:42 följande:
    Ja, det stämmer att jag är nervös. Det är fem år sen jag var på dejt sist, jag har aldrig haft ett förhållande. Den här kvinnan har varit gift, har flera barn. Är så förvånad över att hon fortfarande är nyfiken på mig. Hon vet min bakgrund, har berättat allt. Så jag BORDE väl träffa henne, för att åtminstone se om det skulle kunna leda till nåt. Drar jag mig ur, så kommer jag med all säkerhet att gräma mig sen, att jag inte ens provade.
    Vem vet - hon kanske är tokcharmig

Jag tar alltid dejten - eller, nej, det är inte sant - det finns en som jag letade något snyggt sätt att säga nej till, det var hon som tog kontakten - tror egentligen vi är en bra match, utom en liten men för mig superviktig detalj som jag aldrig hade tagit kontakt pga. Så nej, ledsen, det är inte ett alternativ att ta den dejten och jag behöver inte träningen - den fick jag idag och igen imorgon med fröken söt jag dejtar just nu  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!