Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

spinellX skrev 2013-08-10 22:59:58 följande:
    finns dom i den här tråden  , eller ? Flört
    Sshhh.... we are wunting wabbits....
  • Angelven
    Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-08-10 23:04:42 följande:
    Det tror jag inte på, min uppfattning är att kvinnor bryr sig väldigt mycket om utseende, men jag som man bryr min knappt alls.
    Fast,

jag är man och får erkänna att ja, jag vill att hon skall vara söt och snygg och charmig, vårda sig och sin kropp, träna regelbundet och gilla att röra på sig. Och ja, jag vill nog egentligen gärna att hon har långt vackert hår och glittriga glada ögon. Och ett par små uppkäftiga tuttar är inte helt fel heller om jag nu får önska - kan jag få en egen pony också när vi ändå håller på ?

Dvs, massor av saker som har med utseende att göra - men också med att göra att det är himla trist när man inte kan göra saker man vill göra tillsammans för att den ena parten inte kan helt enkelt. 

Men - det finns massor av killar som inte vill ha det utseende eller där det inte är de sakerna som är viktiga - men för mig är de det. 
  • Angelven
    JM1980 skrev 2013-08-10 23:18:14 följande:
    Jag måste ju oxå skriva här då jag är en singel tjej på 33 utan barn som inte vet längre vad jag vill med allt......man saknar ju någon men jag har blivit så sjukt skrämd för killar så jag tror jag kommer att förbli singel....men jag vill ju oxå kramas i höst mörkret men.... Blir skit deppig när jag tänker på att jag aldrig kommer att få känna närhet igen pga av rädsla. O en kk visst men kramarna då Rynkar på näsan Ja ni ja vet inte. Mitt sista rötägg träffade jag på HP blir de inga mer internet dejter. Det värsta är att jag kan ju inte dejta om jag inte vet vad jag vill. Men skulle Han med stort H dyka upp så självklart.....men hur troligt är de..... Ja ja jag hoppas ni alla som vill möter den stora kärleken{#emotions_dlg.flower}
    Vet du - så kan jag känna - visst, det är väl trevligt i sängen också... Men, det är dom där mjuka kramarna i soffan eller när man står och lagar mat (eller sorterar tvätt ) som man vill åt.

Ta det försiktig bara, se till att träffas på offentliga platser, träffa lugna stadgade killar så skall du se att det kommer finnas en för dig också. Du vinner inget på att gömma dig undan, det blir det inte bättre av - men ta det i ett annat tempo istället ? Ditt tempo. 
  • Angelven
    Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-08-10 23:31:50 följande:
    Sorry att jag drar upp ett gammalt inlägg, men det genererade en intressant fråga. Är alla så att ni känner direkt på första dejten om det finns någon attraktion?

Jag tror inte på kärlek vid första ögonkontakten och jag har aldrig blivit verkligt attraherad av någon förrän jag har lärt känna den ordentligt. Nu har jag aldrig lyckats komma längre än till första dejten men jag kan inte tänka mig att jag kan känna mig attraherad av någon förrän efter minst 5 dejter om man räknar med 2-3 timmar för en genomsnittlig dejt.
    Jag har alltid fallit på första dejten.

Så för mig, ja, det är så. Sedan är jag villig att tro att det kan vara annorlunda och oftast är jag helt okej med flera dejter - hittils har det oftast (skall inte säga aldrig för jag har precis haft en upplevelse som inte bekräftade regeln för några veckor sedan) varit så att tjejen kommit fram till att det inte var rätt efter ett par dejter. 
  • Angelven
    Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-08-11 00:12:41 följande:
    Men då måste du ju basera all din attraktion på fysik, för på en första dejt kan ju någon vara ganska nervös så att personligheten inte kommer fram som den ska, när nervositeten släpper efter ett tag så kan ju dejten ändra sin personlighet ganska mycket men då har du redan avfärdat person som möjlig partner.
    Har faktiskt aldrig varit med om någon som varit nervös - tror det är en myt

Säg så här - jag har kört väldigt stora presentationer professionellt och brukar normalt ha rampfeber på "jag skall kräkas" nivå ... - att dejta är för mig värre, det är ren skräck ibland.

... och ändå, när jag väl sett hon jag skall träffa, vi går mot varandra, kanske en kram - ingen nervösitet. 

Visst, man kan vara lite bortkollrad ibland, men jag tror ändå att personligheten skiner igenom, den försvinner inte - eller snarare, det är den riktiga personligheten som syns och inte någon kontrollerad mask som behärskar sina reaktioner... 
  • Angelven
    Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-08-11 00:20:32 följande:
    Jag har varit nervös på de få förstadejter som jag har varit på och jag tror att de första minuterna har jag nog framstått som ganska konstig, vilket jag absolut inte är, men då kanske det redan har varit försent.
    Fast - jag tror inte du framstår som ganska konstig, det är kanske egentligen det jag försöker säga - visst, man kan vara lite stel och få tunghäfta - men bägge vill ju lösa det, man vill ju att det skall fungera - så nej, jag tror inte att det går att krascha på intrycket de första minuterna..

(Säger han som presterat att bli dumpad inom 30 sekunder....) 
  • Angelven
    Krisokaos skrev 2013-08-11 01:02:52 följande:
    En liten fråga till er, som kanske vet... Hur fungerar firstdater och zoosk ( heter det så?).
    Får upp en massa reklam om det på Fb. Är de gratis? Och kan man vara anonym, eller blir det kopplat till Fb-profilen?
    Det är betaltjänster - om du vill kontakta kostar det pengar, som vanligt, provat bäggei gratisversion.

Se upp med Zoosk om du inte vill att alla dina FB vänner ser att du nätdejtar (Jag hade lite flyt och såg andra av mina vänner använda zoosk så när jag provade tog jag bort all publicering och reklam riktad till vänner i inställningarna)

Happypancake rulez
    Badoo är lite betal - begränsat antal kontakter, det är tydligen inte ett problem för tjejerna eftersom killarna tar kontakt  
  • Angelven
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-08-11 02:14:11 följande:
    hej i tråden, Det var urlängesen jag skrev nåt här men har läst lite sista tiden :)

Jag får nog tyvärr hålla med om detta. Om jag sitter och fikar med nån så skulle jag nog  känna att jag behöver vara artig och inte säga att jag vill avbryta dejten pga att det kändes så helt fel, utan snarare avsluta fikat på ett normalt sätt. Kanske korta av dejten så den tog slut efter en timme eller så. Sedan när man messar eller mailar efteråt skulle jag skriva att det inte blev nån mer dejt. 
    Det är precis så jag gör.

En enda gång (första gången jag nätdejtade om man inte räknar chatträffar på 90-talet förstås ...) så har det avbrutits innan fikat - crash'n'burn på 30 sekunder, på väg hem efter 5 minuter...

Längsta dejt utan att vi avbröt och där hon ändå inte ville fortsätta efter dejten - 8 timmar. Hade hur roligt som helst, det hade hon med - men ... "Vi kan väl bara vara vänner" slog till  
  • Angelven
    Clownensglädje skrev 2013-08-11 15:19:52 följande:
    Det finns inga granna kvinnor på nätet! Ut med er i omvärlden om ni vill hitta skönheter och vettiga kvinnor!
    Äh - alla kvinnor på ikea var varma, irriterade och gnälliga...

Försökte flörta med en tjej över en TINGEST salladsskål med ett MOJÄNG salladsbestick som tilbehör - hon tittade på mig som om jag var knäpp ...

Och det ösregnar ute  
  • Angelven

... var precis iväg och handlade busskort - semestern är slut imorgon ...

Och undertiden hade någon tjej presterat att besöka mig, skicka en flört, skicka ett mail - och lyckats hinna med att bli utkastad från pannkakan...

Undrar vad som stod i mail'et ... 

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!