Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito skrev 2012-10-10 13:46:28 följande:
    JM Hjärta Modesto? Tungan ute

Ni verkar ha en del gemensamt.

Obs! Jag säger det med glimten i ögat, lite på skoj.

Han kan inte ha sex utan känslor och relation, jag börjar med sex som så småningom förvandas till känslor och relation.Tungan ute
  • modesto
    Tavelkrok skrev 2012-10-10 14:28:25 följande:
    De undviker jag. Det framgår rätt ofta i pres hurdan man är som person och den där kaxigheten går bort direkt. Överviktiga går faktiskt bort också. Jag måste kunna känna någon attraktion och övervikt (över en gräns såklart) är något jag inte klarar. Så visst, jag väljer också bort. Om jag får ett mail nån gång så är det antingen från någon som verkligen är smällfet eller 55+ eller båda. Men jag har i min profil att jag vill träffa nån på max 50 och förväntar mig att det respekteras på samma sätt som jag inte kontaktar någon som inte vill se åt en 48-åring. Fast det är ju lite grundläggande. Jag besvarar iaf mail från någon jag inte är intresserad av med något inte alltför ohyfsat, att tack men nej tack..

Jaja, det är väl en ny era ifråga om hyfs, takt och ton som inte hör hemma i internets tidevarv.
    Jag testar dem som jag blir intresserad av och där jag faller inom deras åldersspann. Står det något särskilt i pres, som att de söker någon med hästsvans och tatueringar, eller som måste bo i Sthlm så får de inget mail :) Man kunde ju tro att det skulle vara skitsnygga tjejer som är lite arroganta och kör kalla stilen men det är verkligen rakt över. Jag försöker verkligen att knyta an till något i pres eller till nån bild i album för att ha nåt att börja prata om och inte en massa banala oneliners. Fast detta fenomen läser man ju om på alla forum. Ska fan prova med ett fake-konto med fake-bild på en jäkla hunk så får vi se vad som händer...

Man behöver hitta sin rätta nivå och det är inte lätt, oftast är det så att jag gillar honom men han gillar inte mig eller tvärtom. Man testar sig fram. Mirakel händer ibland, de är sällsynta men man behöver bara en. Jag har sett en dokumentär om Internet dating. Det var en kille som var med ölmage och flitskallig, men han sökte unga vackra blonda och blev sårad jämt eller lurad på pengar. När han började med vanliga kvinnor blev det helt annorlunda och han fick en massa dejter. Det är klart att utseende är viktigt men man ska lära sig att vara realistisk i sina krav. En bild på en hunk kan kanske hjälpa för att dra uppmärksamhet och sen visa sin personlighet och sen avslöja sanningen och förklara varför.

• modesto

När man dejtar ska man odla skin på näsan och acceptera att man kan vara avvisad, det är en naturlig del av spelet.

• modesto
    Papito skrev 2012-10-10 14:55:46 följande:
    verkar det som att många egentligen redan har någon pågående halvrelation och därför kanske de kan kosta på sig att inte svara om det inte är WOW direkt. Alternativt att de inte riktigt vågar släppa taget om halvrelationen eller bara kollar utbudet..men det är inget jag analyserat eller funderat mycket kring, tanken pluppade upp nu när jag skrev.
    HALVrelationer är bra beskrivningGlad
  • modesto
    Tavelkrok skrev 2012-10-10 15:00:49 följande:
    Det har du såklart rätt i. Problemet är ju att det inte går att testa sig fram när man inte ens får ett svar på sin mail :) Vi på landsbygden har ett ganska tunt urval från början så dejterna blir rätt glesa för oss. Under dessa två år har jag varit på två dejter...

Fast en hunk på min egen profil kommer inte att hända. Tänker inte pyssla med falsk marknadsföring. Fasen vad pinsamt att bli dissad när sanningen kommer fram. Nä då skulle det vara på ett fake-konto för att verkligen sortera bort dem som går på bilden..
    Gör en häftig uppenbart photoshoppad bild av dig, eller skicka mig din bild/bilder så ska jag fixa dem, att den ska dra uppmärksamhet. OM man får ha sådana bilder på din dejting sida, på HP kan man ha det i fotoalbum tror jag men inte som profilbild, annars skulle det vara bra.
    Apropå "vi på landsbygden", det är ännu värre om man har varken bil eller körkort. Annars kan du åka till närmaste städer. Men utbudet är självklart större i stora städer.

• modesto
    Tavelkrok skrev 2012-10-10 15:24:11 följande:
    Det är ju klart begränsande utan bil och kort. Jag sträcker ut mitt kontaktande över hela landet och jag är i högsta grad rörlig så Sthlm el Gbg är inget problem. Åtminstone inte till en början. Men med barn i skolåldern, som de flesta tycks ha, så är det förenat med en del besvär om man skulle träffa någon lite långt bort.

Tack för erbjudandet om PS fast jag försöker nog vara den jag är. Känns helknas att göra om sig för att öka svarsmängden. PS funkar ju inte så bra i verkligheten tyvärr :)
    Jag menade inte att du ska förbättra dig på bilder men visa lite humor/fantasi med bilderna, det skulle vara tydligt att de är förändrade men det skulle ge dig kanske den extra wow-poäng. det finns t ex avatarer här men vampyrögon osv. Om man är ignorerad är det nog för att man uppfattas som tråkig. Det är speciellt bra på de sidor/forum där man få ha en konstig bild som sin profilbild.

• modesto
    Tavelkrok skrev 2012-10-10 15:37:35 följande:
    Ok förstår... fast är jag för gammaldags som inte riktigt hakar på det som 48-åring? Känns lite "inte-jag"...
    Ok, det finns väl en rätt person åt alla, antar jag. Men det låter på dig att du är gammal, eller känner dig gammal. Jag är 50 och känner mig yngre och äventyrligare på kärleksfronten än när jag var 20. Det är kanske medelålderskris och du kommer också dit när du har för tråkigt för länge. Jag kom till en punkt då jag inte kunde stå ut med allt "traditionellt tråkigt" längre och det blev en klar förbättring i mitt kärleksliv. Om du väntar tills du blir riktigt desperat så att du känner att du vill förändra något, ska du veta att du KAN, du kan förändra ditt liv och även dina gammaldags principer och tillvägagångssätt.
  • modesto
    Papito skrev 2012-10-10 17:41:32 följande:
    Tavelkrok

Du säger att du bor på landet men är flyttbar. Framgår det tydligt i din presentation?
    Många kollar inte ens på andra orter och är du 48 kan man lätt anta att du inte vill flytta på dig. Bars en tanke!

Modesto, vad snäll du är som erbjuder dig att hjälpa Tavelkrok med korten. Alltid intressant att höra dina tankar.

Tavelkrok, du kanske ska låta Modesto hjälpa dig att piffa till dig lite, med stilen och såna saker. Hon verkar modern och ha lite koll. Din personliga uppiffare helt enkelt. Inte för att du verkar nedgången utan för att det kan vara svårt att bryta gamla mönster och bra att få nya ögon som ser andra saker.

Jag kan hjälpa med ett profilfoto för alla som känner sig desperata eller så kan ni hjälpa er själva, öppna bilden i paint t ex och rita en rolig mössa/frisyr/glasögon osv. Det visar ju i alla fall att personen har lite humor då och drar till sig blicken, det behöver inte vara svårt. Kläder vet jag inte så mycket om, jag gillar inte män i kostym. Det farligaste felet när det inte funkar är att man är fast i vissa beteendemönster, då brukar man säga att det är jag, det är mina principer osv. Jag tycker om gamla principer inte funkar är det viktigare att skaffa nya än att envisas och tro att sådan jag är. Jag hade ingen aning att jag skulle bli som jag är nu för 4 år sen. Man är inte duktigare/bättre för att man är principfast, inte alltid i alla fall. Det skulle underlätta att några skulle bli lite mer flexibla och agera lite annorlunda mot det som inte fungerar.

• modesto

Tavelkrok, man ska absolut vara äkta och sig själv men ibland kan man testa gå på upptäcksfärd och se vad mer är jag än jag redan vet, man kan bli förvånad.

• modesto
    Tavelkrok skrev 2012-10-10 23:12:37 följande:
    Det har du antagligen helt rätt i modesto. Jag har förmodligen en historia som inverkar en smula begränsande och gamla invanda beteenden som hindrar mig i nån sorts utveckling som inte kommer pga min historia som... *ekorre i moment 22*  Jag inser mer och mer att jag är en produkt av mitt liv istället för att vara en produkt som ger mig ett liv. Ett liv med samma kvinna i 30 år har antagligen format mig på ett sätt som gör att jag saknar somliga referensramar. Eller har för många... Nä fan, jag går i ide istället. Det här blev för krångligt.
    Jag har också en lång relation bakom och det var obeskrivligt skrämmande i början, men vill man utvecklas kommer det bli bättre, jag känner mig nästan ny människa nu, det också också jag, jag låtsas inte, jag har upptäckt nya vekligheter hos mig och hos andra. Forum är en fantastisk plats att studera människor och dajting, man behöver inte ta till sig allt, man kan testa en sak i taget, de saker som man tycker passar en. Man kan gå i ide i perioder och smälta nya intryck, sen komma tillbaka för korta stunder så länge man orkar. Men gör man ingenting, kommer det inte att hända någonting. deltar man IBLAND har man en chans
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!