Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

dilog skrev 2013-05-25 12:18:54 följande:

jag anser jag har skött mina kort rätt. idag fick jag brev utan att jag ens hade varit inne på hennes sida. Har alltid tyckt hon var förfin för mig. å så skriver hon. Gissa om jag har hjärtklappning:) bra press som passade in i hennes tankar och funderingar

Grattis - bara att njuta och prata - du kanske är finare än du tror ?
  • Angelven
    Anonym (vet inte) skrev 2013-06-03 20:36:24 följande:
    precis vart på dejt.
    han gjorde klart direkt att han vill ses igen...
    Jag känner inte att jag var intresserad av honom på det sättet.... ingen attraktion från min sida.
    Hur göra? Ska man vara ärlig och säga?? Eller bara glida undan o låta honom fatta?? känner ex att jag vill logga in på dejtingsiten igen o spana vidare men känns elakt att göra det utan att låta honom få veta hur jag känner, eftersom han sagt vad han känner... o så vill jag inte såra nån... hur göra?? hjälp mig??
    Han kommer bli ledsen och besviken, och det finns det helt ärligt inget att göra åt - själv vill jag veta så fort som möjligt och slipper helst att någon på något som helst sätt låtsas att det finns intresse. Det är bara elakt att göra något annat.

Blev väldigt besviken för två helger sedan - LÅNG dejt, urmysig och det sista hon gjorde var att be om mitt telefonnummer - dagen efter meddelade hon i en kort rad på HP att hon inte var intresserad och inte hade kännt något pirr - så varför då låtsas mot mig ?!?

Var ärlig och rak - det uppskattas mer än du tror. 
  • Angelven
    Anonym (vet inte) skrev 2013-06-03 20:46:55 följande:
    hm.. ja det låter det bästa, att vara ärlig o rak.. o säga, han sa ju att han ville ses igen... funderar på att föreslå att vi kan vara kompisar, typ
    Varför då ? För att det känns taskigt och du får dåligt samvete ?

Ursäkta om jag är lite hård - men "vi kan väl bara vara vänner" är inte precis vad man vill höra.

De flesta har vänner de umgås med, gillar, uppskattar och ägnar tid åt - det är inte därför han är
    på en dejtingsite.

Tjejen jag träffade sade samma sak - tack, men nej tack, jag har många fina vänner

Eller låt oss vända på det - behöver du en vän ? Någon att prata med, umgås med, göra något kul med ? Dvs, menar du det verkligen ?  
  • Angelven
    Anonym (vet inte) skrev 2013-06-03 21:26:08 följande:
    jo jojo.. alltså jag menar det vekrligen, jagv hade verkligen velat ha honom som vän... vi klickade skitbra på et planet o kunde prata om allt... hade gärna sett honom som en vän, att forstätt ahålla kontakt med... säger absolut inte så  för att göra det lättare för honom eller mig.. nej nej. utan jag e helt ärlig!! för det är verkligen INTE ofta man träffa rpå killar som man kan snacka med, på rikgit!! å han kunde man det med..
    Men du tycker jag ändå är helt fel ute? Rynkar på näsan

Ja, jag tycker nog det.

Jag kommer kanske in i det från ett annat håll - för mig handlar kärlek också väldigt om vänskap - jag vill att min partner skall vara min bäste vän, den jag anförtror mig åt, blir tröstad av, berättar hemlisar för och fnissar glatt med (jodå, män fnissar i smyg dom med).

... och lite granna kan jag känna ... om nu allt det finns ? Då är en pirrig förälskelse en bisak ? Den räcker ett par veckor, kanske ett halvår - men vänskap i ett förhållande är för livet. Vad mer söker du ?

Sedan kan jag känna, är det rätt mot honom, mot dig ? Har ni tid för en vänskap, också ? Jag har det knappt idag - om jag skulle bli vän med alla misslyckade dejter som sagt "vi kan väl bara vara vänner" och faktiskt vara vänner med dom - träffa dom, umgås, göra saker tillsammans ... Well, det skulle bli rätt mycket sådant  
  • Angelven
    Anonym (vet inte) skrev 2013-06-03 21:54:12 följande:
    För mig handlar kärlek oxå om attraktion, finns inte det... ja då räcker inte vänskapen. Sorry.. en pirrig förälskelse är verkligen inge bisak, nej nej.. det är ju precis det jag vill ha. Varför välja?? Det ena utesluter inte det andra, jag vill ha både vänskap och den pirriga förälskelsen..

Nä du, jag tycker du låter lite småbitter o halvbränd just nu.. och därför inte håller med mig i det jag skriver, inte alls. men förstår att du tänker o känner som du gör med tanke på det du gått igenom med din senaste dejt...
    Och nej, jag vill absolut inte bli vänner med alla misslyckade dejter... du tolkar in en massa som inte finns. Tror detta var första gången jag kände att jag vill vara än med en "misslyckad" dejt...
    Kanske det.

Men oavsett, 

Sett genom många år - så nej - jag vill nog faktiskt inte vara "bara vänner" med en tjej jag gått och kärat ner mig i. Det gör helt enkelt för ont. Då är jag hellre utan kontakten helt och kan glömma och gå vidare.

Vill du honom det ? Att han skall gå runt, lite halvledsen, hoppandes, alltid tillgänglig med ett tröstande ord och ett enstaka efterlängtad tillfälle att ge dig en kram ? Se dig lycklig över en ny härlig kille, önskandes att det kunde varit han ? Uppringd när du har långtråkigt och behöver snacka lite ?

Jag tror det är fel ingång för vänskap - men det är säkert bekvämt för den ena parten. 

Jag kanske läser för mycket mellan raderna - vad vill du med vänskapen ? Vad får du ut av det hela ? Vad tror du han får ut av det hela ? *nyfiken* 
  • Angelven
    Anonym (vet inte) skrev 2013-06-03 22:32:46 följande:
    Men snälla du... du verkar inte ha lyssnat på vad jag säger - "gått i kärat ner mig i"... jag träffade denna killen idag, för första gången, 2 timmar... så nej, jag tror inte att han gått o kärat ner sig i mig... uppenbart att du inte hört vad jag försöker säga.

"vill du honom det"...ursäkta med att hänga på dejtingsiter är inte nån j-la välgörenshetsorganisation... där jag ska gå runt och trippa på tå för alla o tänka, "vill jag honom det"... hallå, vi träffades 2 tim idag.. jag kände inte att attraktionen fanns men vi klickade väldigt bra mentalt.. nej, jag tänker inte att det är omöligt att föreslå att man kan vara vänner.. visst, vill han inte, so fine.. men då är det upp till HONOM  att ta ansvar för det...inte "vill JAG honom det"....pleeze..

Nä du... i mina öron låter det som att du behöver slicka dina sår, rejält...
    Kram på dej iallafall!
    Well.

Jag kan bara gå på vad du skriver: "Han har sagt vad han känner" - tolkade jag helt klart som att du menade att han talade om att han kände nått för dig. Men det var uppenbarligen helt felläst.

Så "han gjorde klart direkt att han vill ses igen..." och " har sagt vad han känner" betyder något helt annat än att grabben håller på och faller som en fura alltså ? Typ, han håller inte på och kärar ner sig ?

Tror jag börjar förstå varför nätkommunikation är så svårt

Och det är ju precis vad jag menar - att  "ursäkta med att hänga på dejtingsiter är inte nån j-la välgörenshetsorganisation..." - Precis - det är för att träffa någon man är där, inte för att bli nån sorts terapistorebror
    Och av den anledning - nej, jag skulle inte vilja vara vänner med någon av mina dejter - för jag har för ont om tid och har vänner jag prioriterar, det jag kan tänka mig prioritera högre är just, en dejt, just för att det inte är någon "j-la välgörenhetsorganisation".
  • Angelven
    Anonym (vet inte) skrev 2013-06-03 23:06:10 följande:
    Tror inte vi kommer så mkt längre i denna diskussionen utan jag är nöjd med mitt beslut. Har messat killen och sagt hur jag känner och vad jag vill. Har fått svar. Och vi har messat lite fram och tillbaka. Och det känns "bra" mellan oss. Jag vet vad han vill, han vet vad jag vill... det blir som det blir
    Det är det välgörenhetsorganisationen här är till för - lite storebrorsterapi som inte en j-vel lyssnar på för de redan egentligen bestämt sig för hur de skall göra och bara behöver älta det hela lite

Lycka till (till er bägge
  • Angelven
    Anonym (vet inte) skrev 2013-06-03 23:15:27 följande:
    Oj, jobbigt att få lite motstånd visst.. där man bara inte håller med i allt du säger och nickar instämmande
    Det blir nog bra ska du se, även för dig {#emotions_dlg.flower}

Varför i all sin dar skulle någon hålla med mig i allt jag säger ? Det vore väl jättekonstigt ??? 
  • Angelven
    Anonym (vet inte) skrev 2013-06-05 07:51:00 följande:
    Jag tycker faktiskt att han hade lite bitter ton i nästan alla sina inlägg...
    Och nej, bara för därför så är inte alla bittra.
    så....så for det blir "jobbigt att få lite motstånd visst.. där man bara inte håller med i allt du säger och nickar instämmande"

... så är den personen bitter ?

• Angelven
    jessie01 skrev 2013-06-07 22:46:26 följande:
    såååå...   jag kör väl en omgång till nu, trots mina tidigare bittra inlägg.
    i morrn kommer tydligen en kille hit i sin cab. vill hälsa på. får väl ge det en chans då... :P
    han ville träffa alla djuren.
    bara det att jag passar grannens ställe oxå med alla djur denna helgen. fick reda på det kl 8 i morse att jag ska passa allt. så han får väl vackert följa med då, när jag vattnar o fodrar... :P   sen undrar jag va fan man ska hitta på? jag har naaada förslag? torka i huvvet nu. :S
    på söndag e det en annan som vill träffa mig. vi har chattat mkt. väldigt lika. lika självständiga, o säger vad vi tycker. o räds inte så mkt för nåt. denna fick jag faktiskt upp intresset för. :)
    och vet ni?! detta är dom 2 FÖRSTA killarna som INTE frågat om jag vill knulla?  wow!  det e därför jag släpper lite på gardet nu,,,  
    Hawaiikossan skrev 2013-06-08 07:18:16 följande:
    Det där lät ju faktiskt roligt. Sån dejt skulle jag vilja gå på, få se olika djur. Ni lär inte vara sysslolösa, med allt vattnande och matande :P
    Du ser - aktivitet fixad  

Mata ett gäng djur skulle jag också klara att hjälpa till med (gröna vågen uppväxt) och det finns det säkert andra män som gillar också. Blir lite avslappnat, prata, njuta av att hjälpas åt med ett arbete och sedan kanske ta något kallt att dricka och laga en bit mat tillsammans ? Borde fungera utmärkt med en kille som är rätt för dig Jessie - kan han inte ta det, är han inte rätt

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!