Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

nelly82 skrev 2013-04-21 21:25:33 följande:

Very sexy =)
    Du är knäpp

Charmig, men knäpp

.... hmm... och beskriver sig själv som kontorsråtta - vi har inte så många tjejer på jobbet - och visst, kontorsråttor kan man kanske kalla dom - fast det ger fel bild - söta, charmiga, smarta, framåt, och visst, klädda som ingenjörstjejer, dvs det är kanske inte just viktigast vilken modedesigner som just nu gör finast kläder, för dom

Vilken sort är du Nelly ? 
  • Angelven
    nelly82 skrev 2013-04-21 21:35:14 följande:

Jag e söt, charmig, smart, framåt och klär mig i det jag gillar =) Gillar typ mq, men kjolarna får inte vara vadlånga och jag måsta ha klackar som låter på jobbet =) Blir lite mer tyngd då, eftersom jag e så kort (168 cm) så måste ju det vägas upp av ordentliga klacklkud på väg till kopiatorn =)
    Hehehe ... gillas,

då hör man att jo, det kanske är dax att låtsas smyga iväg efter en kopp kaffe, så man kan ta en titt på dig  
  • Angelven
    Papito skrev 2013-04-21 21:42:00 följande:
    Ja, jätteblyg! Det är preciiiiis det intrycket folk fått av mig..haha.

JAg menar mer för att ni ska få prata ostört..hehehe
    Ja men eller hur Papito, 

du döljer din egentliga blyghet bakom en kaxig fasad med attityd - egentligen är du alldeles charmigt blyg och skulle antagligen rodna ur skinnet om Beya gjorde mycket mera än log mot dig  
  • Angelven
    fatdaddy skrev 2013-04-23 18:38:14 följande:
    Du ser, du gillar att vara ute och vara aktiv.

Anmäl dig till en paddeltur i kajak.
    Gå med i en cykelklubb och börja cykla.
    Ta en helgkurs i fotografering med ute-inriktning.
    Ta en sightseeingtur med guidning på nånting udda i din stad.
    Bestäm dig för att du skall eftermiddagsfika på samma trevliga kafé med en bra bok
    1 gång per vecka.
    Gå till biblioteket, lyssna på ett föredrag.

Finns hur mycket som helst - gör något du inte visste att du skulle tycka om.
  • Angelven
    Isnogood skrev 2013-04-24 06:55:36 följande:
    Denna gång kliver jag in här som singel...
    Tittar in o läser ibland.
    Ha det gott   
    Halloj igen...
  • Angelven
    fatdaddy skrev 2013-04-24 13:25:19 följande:
    Angelven och Road: Usch, vad jobbiga era råd var. Mycket för att jag vet ni har rätt, och det sätter press på mig Skrattande
    Jag har blivit bekväm, van att vara själv. Får ta mig en funderare över vad jag vill och känner jag klarar av.
    Kram

Skämt åsido - jag har själv varit i sitsen och är det väl till viss del fortfarande - måste hitta en vuxen aktivitet som fungerar med barn på heltid och där könsfördelningen är mer till min fördel.

Funderar på att rota upp en tangokurs på kvällen där jag bor, dvs så att jag kan lämna barnen själva en stund.

... och nej, jag vill inte börja knyppla ... 
  • Angelven
    Anonym (Road) skrev 2013-04-25 22:42:12 följande:
    Låter bra att du funderar. Vad har du gjort upp för plan för kommande vecka då?
    Ta något enkelt ?

Typ, ta dig till biblioteket på måndag eftermiddag, fråga efter en bra bok av din favoritförfattare.
    Om du inte kommer på något, ta "Madame Terror" av Jan Guillou, så har du ingen ursäkt med attt
    du inte kommer på något.

Tisdag förmiddag strax före lunch... puttra iväg till det lokala kafeet, beställ en stor latte och en skink/ostsmörgås
    på råg/ciabatte eller något annat hyffsat hälsosamt. Läs bok, softa, titta på folk.

Onsdag - kolla vädret, promenad i parken, kanske fot'a vårblommor med mobilen. Bli inspirerad av alla blommor,
    ta dig till någon form av blomförsäljare, handla ett knippe tulpaner eller en liten kruka pingstliljor. Fråga hur du
    skall göra för att de skall blomma länge (även om du vet).

Torsdag kväll - fönstershopping! Syfte att vara någonstans med en hel del folk. Flanera, titta på saker, kolla i någon designaffär för heminredning, spana in ett par vårjackor.

Fredag.... nu vet jag inte hur ekonomin ser ut - men gå till något trevligt ställe, ta en öl i baren, käka kanske en bit enklare mat, prata lite med bartendern. Ta med boken ifall du skulle få tråkigt.

Spelar egentligen inte någon roll vad du gör, det viktiga är väl att bryta mönstret, komma ut och se människor.

... och du - gå inte till IKEA i helgen, det är lönehelg... (kommer vara tokmycket folk
  • Angelven
    fatdaddy skrev 2013-04-26 10:33:09 följande:
    Var faktiskt väldigt bra tips där. Men usch... då syns jag ju. Helt seriöst, är livrädd för det. Och jag förstår att vitsen är att jag ska bryta det. Enda där jag skulle kunna göra i nuläget är att gå till biblioteket. Men då skulle jag vandra omkring tyst bland hyllorna. Och gå till en park. Kanske... Sitta med en bok. Men jag skulle nog inte sitta länge. Skulle kännas som folk tycker man är konstig.
    Nejdå,

Det finns många kafeer där folk sitter och gör något själva, det är helt okej. På sikt kan du sitta och leka svårmodig diktare med ett anteckningsblock och en två-tre böcker

Det är ingen fara att synas, om det känns otrevligt, klä dig lite diskret, typ jeans, mörk jacka, mörk tröja, fritidsdojor. Se till att vara nyduschad, nyrakad, borstade tänder och dofta gott - bara för att du inte skall ha minsta anledning att känna dig nervös över det.

Men om det känns för tufft - ta det om två veckor ? Så gör du så här den här veckan:

Måndag - Biblioteket: rota fram 2 böcker och läs minst en månadsblaska om något intressant. Syftet igen är bara att vara där, att se människor. Efter besöket, reflektera över det, gå igenom varför det kändes otrevligt innan och hur trevligt det faktiskt var att puttra runt där en stund. Tänk braiga tankar.

Tisdag, Onsdag - Parkpromenad! Strax före lunch kanske (så det inte är jättemycket folk ?) eller framåt 2-tiden. Strosa, njut av solen, ät en glass sittande på en bänk i solskenet med vårblommor runt dig. Titta på folk.

Torsdag - Samma som måndag, kanske lämna tillbaka en bok, vet inte hur mycket snabbläsare du är

Fredag - Stadspromenad, fönstershopping, strax efter lunch, före eftermiddagen när folk kommer från jobbet. Om det känns bra, kondisfika med ena boken och reflektera över vad du gjort i veckan - fundera över nästa vecka och hur härligt det kommer kännas! 
  • Angelven
    Anonym (Sofia) skrev 2013-04-29 22:13:13 följande:
    Haha, var lite blandade åsikter härinne tydligen. Men det lutar nog åt att jag inte hör av mig, han är helt enkelt inte intresserad, är så jag tolkar det!

Fan vad less jag blir egentligen, killarna jag intresserar mig för verkar aldrig ha något intresse för mig tillbaka, inte på någon seriös nivå åtminstone. Men men, är väl bara och fortsätta försöka.
    Så är det - det är ofta så åt bägge håll, har inget med killar eller tjejer att göra.

Finns många som bara söker bekräftelse - har varit på otaliga dejter med människor som senare visat sig egentligen bara behöva någon att prata med en stund, eller som efter ett tag konstaterat att de nog inte känner sig redo, har för mycket annat att göra, att det inte är det skedet i livet.

Well - duh - det kunde de väl funderat ut innan ?

Så jag håller nog med här - om han inte svarar, då är det inte så viktigt för honom. 
  • Angelven
    Anonym (Labolina) skrev 2013-04-30 10:43:31 följande:
    Jag har sett en kille som är intressant. Förstod att han var äldre men inte SÅ mycket. Han är 16 år äldre! Men han är så söt hihi ;) Verkar vara lite blyg.
    Jag hittade han på Facebook men vågar inte skriva. Vi bor i samma stad, och jag ser han ibland.
    Man vill ju inte göra bort sig,,han tycker väl jag är en liten dum flicksnärta - jag är inte SÅ liten, 26 år - eller så. Googlat en del på förhållanden med stor åldersskillnad och det finns många tjejer som det har fungerat för.
    26+16=42?

Skillnad i livserfarenhet kanske - jag är 43 och sitter frånskilld med tvillinggrabbar på heltid....

Beror på vad du är beredd att möta. Flicksnärta, kanske - eller flicksnärta i väldigt positiv bemärkelse - ung, stark, självständig och vet vad hon är ute efter och letar efter - en själsfrände, kanske inte en backslick poser från Stureplan ? 

Dum behöver man avgjort inte vara, blåögd och naiv - kanske ? Vad vill en 42 åring med dig ? är han söt och blyg för att det lockar - eller söt och blyg för att han inte haft så mycket erfarenhet av "flickvän" ? Eller söt och blyg för att han helt enkelt, ungefär som jag, skulle bli väldigt förvånad, glad, överraskad och nyfiken men osäker på hur han skulle hantera situationen ? Fundera!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!