Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito skrev 2013-02-15 20:02:23 följande:
    En allmän tanke till bara.

Vi diskuterar ofta det här med att svara eller inte svara på mail och att messa eller ringa efter dejt.
    Det som slår mig...och förvånar mig väldigt mycket är att det verkar vara ganska många av er tjejer som inte tycker att ni behöver svara på mail eller ens att man behöver höra av sig och tacka nej efter en dejt. Att man inte svarar på ett brev kan jag ändå köpa men det känns konstigt att man efter en dejt inte ens hör av sig för att tacka nej.

Nåja, reflektionen är den att om man läser en hel del av inläggen här så är det många som är sura, nervösa, ledsna, besvikna, uppgivna och frustrerade över att killen inte hör av sig i tid, när han ska, tillräckligt ofta etc etc.

Men samtidigt tycker alltså flera att det är okej att inte höra av sig efter en dejt...hur tänker ni då?
    Ni märker ju själva vad jobbigt det är att inte få svar i tid eller tillräckligt ofta...är ni med?

Det är inget påhopp nu men lite kritiskt är det givetvis...och framförallt ärligt undrande
    Jag brukar höra av mig, oftast. Men ibland, om jag är osäker på hans reaktion, så kan jag tänka att jag inväntar kontakt från honom och säger till att det kändes fel då...men så kommer inte den där kontakten och istället för att höra av sig 1-2 veckor senare så gissar jag att han kände likadant. Är det någon som verkar intresserad efter en dejt och skickar typ "tack för dejten, när ses vi igen?" så hör jag alltid av mig.
  • Anonym (rainbow)
    NooneBird skrev 2013-02-16 13:18:25 följande:

Men Rainbow, det är inte alla chufförer som ligger borta. Jag har som ensamstående mamma jobbat som lastbilschaufför i 2år och har aldrig sovit borta. Visst att man ibland kan börja kl 06 och komma hem kl 19 då och då. Sen har jag även kört natturer, börjat kl 21 på kvällarna men sen har man ju hela dagen hemma. Fråga hur de jobbar, jag känner många chaufförer och bara en sover borta sön-tors så så vanligt är det inte. Sen har jag jobbat på posten i över ett år och då började vi kl 06 och fick gå hem när vi var färdiga det kunde vara allt från kl 14-16 och fick ändå betalt. Dessutom jobbade vi aldrig helger Så det finns bra jobb som chaufför också
    Jo, jag vet att det inte gäller alla (tror dock att det är vanligare med långkörningar här uppe i norr). 
    Platser på nattdagis är jättelång kötid till här och jag kommer att jobba långa pass själv när jag kommer ut i arbetslivet. Det handlar alltså om  att jag vill träffa någon som jag kan bilda familj med, där framtida barn inte sitter hemma utan en vuxen hemma och där vi vuxna inte går om varandra precis hela tiden.
  • Anonym (rainbow)

Jag hade ingen dejt igår men en helt fantastisk kväll! Kände noll pepp när jag satt hemma men tänkte att jag får skärpa till mig, jag var ju en av värdinnorna så svårt att banga då :-P Men kvällen blev alltså riktigt lyckad. Så himla härligt...behövde detta känner jag. 

• Anonym (rainbow)
    Anonym skrev 2013-02-17 10:57:33 följande:

Annars vad, är hon en slampa som har sex på första dejten? En riktig kvinna vaktar sin blomma från de fula karlarna? Att det finns män som har den inställningen kan jag köpa litegrann, många män är idioter, men en kvinna?
    Kvinnor ska med andra ord by default växa långt hår under armarna, bränna sin bh och beta av krogkön, allt i frihetens tecken

Nej men, tror att genuspropagandan  platsar bättre på annat håll. Om du läst tillbaka lite i tråden hade du haft koll på kontexten till Afros kommentar, som rimligtvis handlade om att vara rädd om sig själv så att man inte blir utnyttjad av män med taskig inställning. 
  • Anonym (rainbow)
    Filipis skrev 2013-02-17 11:17:35 följande:
    Någon? Var väl jag som skrev det med liten? Vad ska hoppas på? Det var ju ett nick?! Jag har inte upplevt den lilla och rackat ner på det, eller hur?! :P
    Gissar att anonym menade att hade Afro skrivit det du skrev så hade det blivit ramaskri...
  • Anonym (rainbow)
    Filipis skrev 2013-02-17 11:24:34 följande:
    Hehe, nu tänkte jag snusk..
    Vad skulle ni tjejer tycka om ni dejtat en kille ett tag och han frågar om du kan ha strap-on?
    Det är inget för mig, men skulle nog inte tycka så mycket så länge han inte försökte tvinga mig att göra något jag inte ville. Var det det något jag gick igång på så skulle jag säga bring it on! Alla är ju olika...

Vem vet, var det någon jag v.e.r.k.l.i.g.e.n. gillade skulle jag kanske göra det för hans skull även fastän det inte är något jag tänder på.  
  • Anonym (rainbow)
    Anonym skrev 2013-02-17 11:33:10 följande:

Om jag är på dejt och passar på att få mitt behov av sex tillfredsställt så blir jag utnyttjad av en man med taskig inställning. Det är ungefär så långt vi kommit på de knappt hundra år som gått sen vi fick rösträtt.
    Men nu pratade vi inte om ditt sexbehov, eller hur?

Som sagt, kontext. Skål 
  • Anonym (rainbow)
    Filipis skrev 2013-02-17 11:30:50 följande:
    Tänker nog också så.. Man kan ju göra saker för varandra, fast man själv inte tänder på det.
    Så länge det inte är något man tycker är äckligt el inte känns bra såklart.
    Precis så!  
  • Anonym (rainbow)
    Anonym skrev 2013-02-17 12:08:45 följande:
    Så utifrån kontext så har Tusse inget. Skål
    Nej, precis. Hon hatar poliser, drömmer om att gå i kloster och spara lååångt hår under armarna. 
  • Anonym (rainbow)
    Kreativt kaos skrev 2013-02-17 12:50:55 följande:
    Låter verkligen som mig ;)

Gaaaah, jag nojar som tusan nu... Inte fått svar än men han har kollat fb :(
    Åh, känner igen den där känslan. Bästa tipset, lägg ifrån dig mobilen/datorn, gå ut i solen och gå en promenad eller vad som. Annars sitter man där och kollar var 5:e minut och blir galen
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!