Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rainbow) skrev 2013-02-19 12:26:54 följande:
    Suuuck. Började skriva lite försiktigt till en kille förra veckan, men hann bara precis starta upp så har han inte varit inloggad sedan dess. Men han är jätte, jättesöt utan att vara en sådan där "klassisk hunk" och jag vill verkligen skriva mer till honom. Veta om personligen är lika fin som de glittrande, snälla ögonen. Och tyvärr gör ju detta att andra killar inte riktigt får samma chans. Hur länge ska man vänta?

Sedan skriver jag med en kille som ville träffas, sa han, men han är REJÄLT seg på att svara så där känner jag att jag har god lust att lägga ned. Han vet uppenbarligen inte vad han letar efter.

En annan kille vet precis vad han letar efter, och vill ses ikväll. Tyvärr är han nog inte vad jag är ute efter då han tex  feströker och jobbar som DJ. Känns som om det är mycket partyprisse där...men han verkar trevlig och jag har svårt att komma på anledningar att sitta hemma och ha tråkigt ikväll. 

Kort romans skriver igen svårt att veta om han är ute efter vänskap eller mer. Han flörtar absolut, men är väldigt svår att läsa av. Finns logiska skäl till detta som jag inte går in på här (vill ej bli igenkänd) men ändå. 

Och sedan (bli inte chockade nu) kikade jag in på en profil hos en kille som har två barn, och han verkar vara ett kap av rang. Skrev en jättebra pres, ser bra ut...ja det enda som misstämmer är att han är lite äldre än jag tänkt mig och sedan dessa två barnen som dessutom inte är jättesmå. Är nästan lite sugen att skriva till honom men vill verkligen inte göra något dumt....HJÄLP alltså. 

Well, (rainbow), som representant för äldre herrar med två barn som inte är så små längre kan jag bara säga att chansa, vi kan vara ett härligt kap

Skämt åsido, varför inte - jag vet att du drömmer antagligen som en hel del andra tjejer om att bilda familj med en kille som det också är nytt för - men tänk dig hur mycket mera balanserad och mogen en man som vet vad det innebär att ha barn kan vara ?

Bara kolla att han gärna vill ha flera ... och så lycka till! 
  • Angelven

Jahaja. Det blev ingen tredje dejt med hon som var lite långt bort.

Känner mig rätt så trött på det hela, kanske lite bitter. Jämrans spill av tid faktiskt. Ganska ledsen också. Har inte barnen på sportlovet och vi skulle träffas. Nåja, får jobba istället och hobbypyssla. Skall nog laga lite god mat åt mig ikväll helt enkelt.

En kvar av fyra. Hela högen som jag testade att skriva halvkort till har inte svarat. Dejting suger just nu.

• Angelven
    Kreativt kaos skrev 2013-02-25 11:08:10 följande:
    Gå på AW och flirta i verkligheten lite, passa på medan du är barnfri :D Men förstår om du känner dig nere, men vet du, hon var säkert inget att ha ändå det kommer en bättre!!

Men jag förstår din känsla helt, sjukt trött på dejting jag med just nu.... barnfri vecka börjar idag och noll dejter inplanerade.... sticker till gymmet nu på lunchen istället och avreagerar mig lite :P

Well

Jag är utomordentligt sämst på att flörta på AW så det är en idé som inte fungerat sisådär hemsk bra tidigare

Inte ens judo inplanerad då jag kan inte avreagera mig. Får väl shoppa mig lycklig eller nått.
  • Angelven

Behöver nog bolla lite:

Kram eller skaka tass när man ser varandra? Jag blev tokbränd för ett par år sedan, snacka om awkward kram. Efter det är jag lite försiktig med en kram när man träffas. Inte när man säger hejdå förstås men det hänger ju på hur det går.

Inser att det inte finns ett svar men det vore bra med lite åsikter.

• Angelven
    ulfsas skrev 2013-02-25 11:03:37 följande:
    För min del så tror jag mer på naturliga möten som i vardagen eller på krog,sport, hobbysammanhang än internetdejting.

Har varit på rätt många internetfikaträffar och det är inte så lätt att träffa rätt. Chattande kan vara trevligt, telefonerande likaså men det hela avgörs otäckt snabbt när man ses. Det kan ju funka ibland förstås.

Keep trying, keep keep trying

Nä, en kaffe får det bli innan jag drar till Frankfurt 

Tack
  • Angelven

Jag har ju som sagt upplevt bägge nu...

En extrem awkward kram avslutad med dumpning på gatan 30 sekunder senare...
    Och nu - dumpning för att vi inte kramades första träffen typ .

Afro, visst var det du som sade att ni tjejer är svåra att begripa right ? Right!  

• Angelven
    modesto skrev 2013-02-25 20:06:29 följande:
    vad är AW?
    After Work

Ta en öl efter jobbet alltså  
  • Angelven
    Post partum skrev 2013-02-26 18:23:50 följande:
    Haha ja då är det nog läge. har också en konstig som har en uppenbart fejk bild som är inne på min sida jämt. Jag skrev till honom men fick inget svar då heller. Antingen är det någon kuf eller någon jag känner. 

Ja, tänker också så med tvåbarnspappan.

För övrigt, ni som har barn- om ni skrivit med någon som drog sig ur när de fick veta att ni hade barn, och den personen sedan tog kontakt på nytt för att barnen inte kändes som ett lika stort "problem" längre, hur skulle ni tänka då?

Jag pratade nämligen med en SUPERTREVLIG kille för ett tag sedan, och han hade ju två små därhemma. Ni som följt tråden vet ju hur jag fått panik och dragit mig ur och det var väl ganska så precis vad som hände, även om jag var trevlig och förklarade lite hur jag tänkte och så. Men på sista tiden har jag ju som börjat tänka lite i andra banor och då undrar jag om han skulle tycka att jag var skum, velig eller god-knows-what ifall jag hörde av mig och sa att jag nog vill försöka lära känna honom ändå?
    Nah - det skulle inte bekymra mig så mycket - det är ett stort steg att komma över och mycket att fundera på. Jag skulle ta det positivt och tycka att du mognat

Jag var själv i den sitsen för typ 20 år sedan - spanade in en jättesöt tjej som var äldre och antagligen hade barn - våndades länge och det visade sig efter allt funderande att :

1. Hon var jämnårig men såg äldre ut
    2. Hon hade inte barn men var gravid
    3. Hon var upptagen

Så, ta kontakt du - hmm... har du själv barn ? Om du vill ha och inte har är det ju värt att kolla hur han ställer sig till det... 
  • Angelven
    Beya skrev 2013-03-02 19:34:55 följande:

Tycker absolut att du kan träffa honom. Hur ska du annars kunna veta vart det skulle kunna leda? han kankse blir din typ.
    Kan bara instämma - jag brukar veta precis vilken "min typ" av tjej är - och så tokfaller jag för någon helt utanför den mallen

Tvåbarnspappan - det har ju varit sportlov ? Jag har varit helt upptagen med vitt puder, kalla klara dagar och att köa i våffelstugor ... 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!