Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

NooneBird skrev 2013-02-13 10:38:14 följande:
    På tal om några kilon för mycket, är bjuden på en bastudejt ikväll. Vet inte hur bekväm jag är med det... Han ville att vi skulle gå på spa men där går min gräns. Känner mig inte så bekväm att strosa runt i bikini.
    Är detta en första dejt eller någon du träffat tidigare?
  • Anonym (rainbow)

Föresten, hur mycket vikt tycker ni att man ska fästa vid att någon valt "kort romans" på hp om man själv är ute efter ett seriöst (helst livslångt) förhållande?

Borde man liksom pressa på den punkten (dvs be honom förklara vad han menar) eller hur ska man tänka? Skulle jag bli dumpad en bit in i förhållandet när han känner att han fått sin korta romans tillfredsställd?

• Anonym (rainbow)

..och ska man förutsätta att det som valt "inga" barn inte heller vill ha, eller borde man be om ett förtydligande där med? För är det verkligen inga barn för hans del så kan jag ju lägga ned direkt. 

• Anonym (rainbow)
    Beya skrev 2013-02-13 11:22:53 följande:

Jag hade inte gett mig in i det... tycker det säger allt: en kort romans.
    Jag håller med men vet att en del ibland skrivit att det varit svårt att veta vad man ska välja, för det beror på vem man träffar. Han hade en lång presentation förut men har bytt ut den och jag minns tyvärr inte vad som stod där när vi började skriva.
  • Anonym (rainbow)
    NooneBird skrev 2013-02-13 11:50:14 följande:
    Rainbow vi har träffats tidigare, och pratat i ett par månader känner mig ganska avslappnad med just honom.
    I så fall tycker jag inte att du ska oroa dig. Slappna av och ha kul! :)
  • Anonym (rainbow)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-13 11:37:44 följande:

Fråga honom, vad han menar med kort romans Eller, kan man inte göra det? Obestämd
    Jo, det är klart! Ville bara inte hamna i den där "var det du eller någon annan som...?"-fällan ifall det nu stod i hans pres tidigare. vet att någon jag skrivit med hade ett utlägg om just det där
  • Anonym (rainbow)
    NooneBird skrev 2013-02-13 13:47:12 följande:
    Dessa killar skippar jag direkt, för mig säger de klart och tydligt att de vill ha en KK eller söker någon på sidan om...
    Jag brukar också tänka så, men den här killen verkar i alla fall inte vara ute efter en KK för vi har pratat i ett par veckor och varken sex eller träff har nämnts trots att jag fått meddelanden många gånger flera/dag. har han någon annan är det i så fall på distans...får helt enkelt ta och nysta lite i detta tror jag så vet jag om det är värt att lägga energi på eller om jag ska fokusera på annat. Tack för input!
  • Anonym (rainbow)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-14 08:38:12 följande:
    Var ju som jag trodde med dejten i lördags.
    Han var ju den som sedan hörde av sig på söndag, lite sval i sitt sätt. Likaså hördes vi måndag oxå, samma intryck fick jag då. Och nu ser jag att han avreggat sig på sidan...hehe, avskräckte jag honom såå mycket Iallafall så hade min första känsla rätt, att han inte verkade så intresserad när vi sågs då han flackade med blicken och kollade på allt och annat.

Nä men jag tror att han e så nyseparerad att han e en sådan där som är alldeles för tidig att dejta. Jag drog öronen åt mig lite iallfall när han sa att han precis separerat. Sen var det några andra grejer oxå som jag vet att jag ska vara lite uppmärksam på, inget jag vill nämna det här dock.

Men där ser vi hur lustigt det är när man säger "när ses vi igen", "när får jag träffa dig igen" osvosv, bara tomma ord, beteendet says it all. Tråkigt men så verkar det funka. Det roliga är oxå att han var så noga med flera gånger  poängtera att han är en ärlig människa, ofta dök meningen "jag e bara ärlig" upp... hehe, yeah right, var det bara ett sätt att försöka inbilla sig själv att han är det.

Sen en annan grej jag lärt mig oxå.  Man ska inte träffas ute så och på fyllan ( nu var iofs varken han eller jag jätteberusade men ändå ). Inget bra första möte. Jag var tveksam till det redan innan på kvällen men kunde ju inte håååålla mig Tungan ute
    Jag tror också att nyseparerad är något man ska vara lite försiktig med...det finns så klart undantag men ofta blir man i bästa fall en rebound och det är ju inte jättekul. 

Tror inte att du ska ta hans avregistrering som att han blev avskräckt, snarare insåg han kanske att han inte är redo eller så var han inte så färdig med exet som han intalade sig. Är man riktigt nyseparerad kan det nog vara en del turer fram och tillbaka innan man lagt förhållandet bakom sig.  

Jag träffas helst nykter eller över 1-2 glas vin. Bäst if you ask me!
  • Anonym (rainbow)
    NooneBird skrev 2013-02-14 12:28:44 följande:
    Min dejt hörde av sig igår vid 11 och bjöd mig på dejt på kvällen och när kvällen kommer hör han inte av sig. Fool me once shame on you, fool me twice shame on me!!! Han är struken! Skickade ett meddelande till honom på kvällen. Tack o hej! Och raderade nr
    Men vilken idiot! Varför beter man sig så??
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (mia) skrev 2013-02-14 14:59:25 följande:
    Men det är väl inte så konstigt om de inte fyller i sin längd, om många tjejer är som du och inte ger kortare killar en chans?  Det måste ju vara rätt knäckande att veta att man är en bra kille, men att man inte får dejter för att man inte är 10 cm längre...
    Ja men det är ju samma sak som de som inte fyller i om de har barn sedan innan. 

Visst kanske det är "knäckande" men det lär ju inte vara mindre knäckande när den de träffar nobbar senare i förloppet?

Man kan ju tyvärr inte tilltala alla, men varför inte vara ärlig så att de som inte är intresserade kan fokusera på annat? De blir ju inte mer intresserade för att den raden inte är ifylld... 

Jag tänker i alla fall inte att killar som gillar väldigt slanka eller långa tjejer skulle bländas av min charm om vi sågs, utan är ärlig om att jag är kort och normalviktig. Take it or leave it...att de inte står för den de är, är dessutom avtändande tycker jag. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!