Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Angelven skrev 2013-02-02 12:43:23 följande:
    Hm...

Men då är jag kanske böjd att hålla med dig - lite utanför dina ramar, lite osäkert, inte himlastormande och det måste finnas/ha funnits/kunna komma igen...

Visst låter det som om din maggrop redan har bestämt sig ? 
    faktiskt inte. Jag vill defintivt gå på en till dejt med honom. jag är inte ointresserad, men jag vet inte om jag är tillräckligt intresserad. tiden får utvisa. han hade jättesnälla ögon och ett mysigt leende och det kan man komma långt med
  • Anonym (rainbow)

Svårt att säga, men de killar som diskuterar sex för tidigt kommer jag nog att tänka är ute efter enbart en sak och då får det vara för min del. 

• Anonym (rainbow)
    Anonym (Lotta) skrev 2013-02-03 20:03:53 följande:
    Oj. Jag som alltid tänk att sex inte är något man diskuterar, snarare har. Iaf till en början...
    Exakt så. De som tar upp det innan man är där känns som om de har fokus på fel grejer! 
  • Anonym (rainbow)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-03 22:39:43 följande:
    Hemma från dejten. Tack, men nej tack.
    Hoppsan. Vad hände? :)
  • Anonym (rainbow)
    Filipis skrev 2013-02-04 08:03:31 följande:
    Jag ska inte säga pip mer Tusse,för du lyssnar inte iaf :)
    Finns massor som vill dejta tjejer,handlar inte om det :) Man vill ju ha guldkornen,inte bara massa villiga. Spelar ingen roll om någon är olycklig i ett förhållande,som din dejt gjorde,gör man inte. Spela roll att du får ett mail. Vrf ska du en träffa såna människor?

Du är inte för kräsen för ditt eget bästa..du väljer bara fel och ska ha andras dejter.
    Jaja,lycka till :)    
    Filipis skrev 2013-02-04 08:06:58 följande:
    Tusse..du tog nog det för personligt. Killarna sa vad de ha tänkt/trott. Det handlade ju inte om dig så. Bjuder man in någon kl 23,no good..man ska inte göra det,om man inte vill ses som sexobjekt. Sedan gör du som du vill. Men många killar tänker så.Och du har ingen aning om vad dejten tänkte,eller hur? Sedan kanske han inte kastade sig över dig..men taanken...
    Måste bara instämma med precis allt som Filipis skriver. 
    Och även om jag tror att dina intentioner är goda så missar du kanske ibland vilka signaler du sänder ut?

Men men, du gör som du vill och jag hoppas att du hittar rätt man som gör dig lycklig. Däremot kan jag inte, och kommer inte, att säga något bara för att jag tror att du vill höra det. Då säger jag hellre ingenting alls.

• Anonym (rainbow)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-04 08:57:24 följande:

Alltså jag var redan innan lite skeptiskt. Dels hans bilder kändes bara som att han såg bättre ut på bilderna än vad har var i verkligheten, jag fick bara den känslan. Och nu menar jag inte att man måste snygg ( se modellsnygg ut ) utan mera min typ utseendemässigt.. om ni förstår hur jag menar.
    Sen är killen 36 år och har aldrig haft en lång förhållande.. jag vet inte, men jag blir lite skpetiskt till sånt.
    Sen en annan grej så pluggar han, eller han är precis klar...alltså är man inte färdigutbildad när man är 36? Eller jag lever iallafall efter den tanken att jag vill ha kille som jobbar, och helst ska ha jobbat i flera år.  
    Alltså alla dessa tankarna kanske är ytliga eller fel men dom finns där och ligger och stör. En annan liten grej med är att han 36 år och har inte körkort. Jag vet, kanske en petitess i mångas ögon men det stör mig lite...
    Vad tänker ni kring mina tankar ovan? Är jag helt galet ytlig? Eller tänker jag fel?

Värst av allt var nog att killen kom i en Canadian Goose jacka (!!!) Usch, då tappade jag lusten helt... haha, usch va ytlig jag låter nu men en sån jacka går ju fetbort.

Ok till hur dejten fortlöpte:
    Vi träffades upp i hans område. Vi tog en promenix. Mitt första intryck var helt ok, eller mer än ok. Vi pratade mycket och skämtade och skrattade. Sen tog vi en fika. Och väl där kom han på att han glömt sitt kort för att betala men han hade kontanter och det kanske skulle fattas några kronor så då kanske jag kunde bidra... då erbjöd jag mig att betala men hans pengar räckte. Alltså jag är inte den som måste bli bjuden, handlar inte om det - visst jag kan betala men genom att killen betalar fikan så får jag genltemanna-tendenser och det gillar jag  Och när vi fikade så åkte ju jackan av och då såg jag hur smal han va! Alltså jag gillar inte slanka killar. Jag föredar hellre killar med några extra kilon och lite mage än en smal kille. Går bara inte.
    Väl på fikan var det trevligt, vi pratade och skrattade osv. Och eftersom han bodde alldeles i närheten så föreslog han om jag ville förlja med´upp och se hur han bodde... herregud min skapare, fy fan!! Här tappade jag lusten helt! Det var en vidrig lukt/stankt jag möttes av när jag kikade in i hans lägenhet Kräks Ville bara dra därifrån!! Ville hem. Men jag mitt miffo har så svårt att bara dra. Och värst av allt är nu hur han föreslår att vi ska se en film ihop (?!?!?) WTF!! Tror ni jag vågar säga nej?? Suck, trött jag blir på mig själv.
    Jag har aldrig fattat varför man ska se film ihop på den första dejten... då lär man ju inte känna varandra utan man stirrar rätt in i tv:n ( iofs var jag inte ens intresserad av att lära känna honom mer )- ok ett sät är att kommentera allt som händer så har man ett samtalsämne att prata om. Men hur som helst, jag mitt miffo har svårt för att säga nej och gå därifrån utan känner mig tvungen att tacka ja. Pinar mig igenom heeela filmen...  och äntligen är filmen slut och jag får gå hem! Vi säger hej-då och han säger; vi hörs imon....ehhh don´t think so!! 

Även om en del av de där grejerna absolut är ytliga, så tror jag att det är svårt att bortse från sådant som ligger och "stör" alltför mycket, som du säger. Jag skulle personligen inte ha problem med en äldre kille som precis pluggat klart- men det är kanske för att jag själv pluggar och då skulle jag kasta sten i glashus haha. Men en del kommer på vad de vill göra senare i livet och då tycker jag iaf att man ska satsa på det istället för att gå till ett jobb man kanske hatar resten av sitt liv.

Körkort skulle jag helst vilja att min kille hade (för jag hatar att köra bil ) Men det är inget absolut krav för min del. Canada Goose jacka skulle jag verkligen inte tänka särskilt mycket om, möjligtvis om den såg väldigt åldersinadekvat ut men är inte den som är supernoga med att killen måste ha "innejackor"...huvudsaken att jackan klär honom och är "hel och ren"

Haha, låter lite läskigt det där med att följa honom upp, tror du måste jobba på det där med att säga nej
    Vad osmidigt av honom att bjuda hem dig om han inte ens hade rent hemma. Du får öva in lite flykt-fraser inför nästa dejt. "Jaha, så det är så här du bor. Vad roligt att jag fick se! Men du, nu börjar klockan bli mycket, jag känner mig trött. tack för ikväll!"

• Anonym (rainbow)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-04 09:24:29 följande:

Alltså, ja jo jag håller med dig i det ang att plugga vid 36 inte eg är något fel eller konstigt men det kanske var en kombination i att han nämnde mkt om fest och krogen som gjorde att jag fick vibbar av att han eg. är i stadiet där man är när man är runt 25. Och just det med festandet och krogen ger mig lite avsmak. Jag är själv "färdig" med att hänga på Avenyn ( GBG stureplan typ ) fram till kl 05, avsluta med McDonalds, ta taxi hem o hemma vid 06 och lägga bakis hela dagen efter som ett kolli soffan ( ok nån gång per år funkar ) Och jag fick mkt den känslan av honom, att han eg är 25 år istället för 36... fast att ändå var klok och vettig och sa många braiga saker oxå men det var just helhetskänslan.

Nej herregud, klart jag inte kommer låta bli att svara. Varför tror du det? Har jag gett intryck av det i tråden, att jag bara låter bli att höra av mig till folk sådär?? Obestämd 
    Vet faktiskt inte hur jag ska hantera detta. Är kass på det. Men vill gärna bli bättre.   
    Säg att du har funderat sedan dejten, och det känns inte helt rätt. Sedan önskar du honom lycka till...så hade jag gjort i alla fall. 
  • Anonym (rainbow)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-04 10:07:22 följande:
    Vem har sagt något om slampa?

Det jag motsatte mig emot var hela jargongen som var mot Tusse då hon berättat om sin kvälls-dejt.. "att han bara vill knulla" "är ute efter en sak" osv och värst av allt var hela vadslagningen.

Är du med mig?   
    Det var ju du som sa att Tusse tog det personligt. Och det jag ställde mig frågande var, hur kan man inte ta det personligt när man berättat öppet och ärligt om 23-dejten? 
    Sen de andra grejerna kanske andra sagt men de som sade det kommer ta sig. Den som inte känner sig träffad tar inte åt sig.

Visst, en dejt k 23 är lite väl sent och kan tyckas märkligt MEN vi hade inte all bakgrunsinfo samt jag tycker det inte är just att säga här i tråden "han vill bara en sak" eller slå vad om saken!! Kul liksom.. eller inte! Tror ni Tusse kommer våga berätta mer om sina dejter på ett sånt här öppet sätt som hon gjort hittills?? Nä, just det! Å vi ska vara glada att folk faktiskt vågar dela med sig och vara tacksamma för det... inte möta det med nån slags vadslagning!    

Alltså, just vadslagningen kan jag väl hålla med om var onödig/osmaklig, men samtidigt är "jag slår vad om att..." för mig bara ett sätt att markera att jag känner mig säker på något och inte något slags "nu ska jag gotta mig i andras liv".

Jag står för att jag tror att killar lätt tolkar att bli hembjudna kl 23 på en första dejt som en invit, och mitt påpekande av detta var enbart menat som en reflektion och inte någon form av anklagelse. Tusse har tidigare sagt att hon vill ha en relation men att hon blivit ledsen när killarna inte velat satsa - i den kontexten tyckte åtminstone jag att det var befogat att flagga för något som kanske kunde locka till sig "fel" typ av killar.

Räknar kallt med att få höra sanningen om jag berättar om någon dejt här, oavsett om den värmer eller svider. 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym skrev 2013-02-04 16:31:24 följande:
    Nu vet jag ju inte om det var så för Afrodita, men för MIN del tycker jag att jag ofta känner "ja" eller "nej" trots att man kanske inte kan verbalisera exakt varför. Då blir det lätt såna där grejer som körkort och Canada Goose-jackor som man tar upp, trots att det egentligen inte är själva problemet utan bara ett symptom i sammanhanget. I det här fallet kanske grundproblemet är någon sorts "allmän omognad" och då blir det såna där smågrejer som blir det man direkt reagerar på. En annan kille kanske kan vara utan körkort och ha Canada Goose-jacka utan att signalera samma sak.
    Klockrent. Har stört mig på en killes födelsemärke en gång. Då hade vi varit kompisar i flera år och jag hade aldrig ens tänkt på det, men när vi helt plötsligt var ett par fick jag panik och allt fokuserades till födelsemärket...men egentligen handlade det ju bara om att något inte kändes rätt. Så fort vi gjort slut slutade jag "se" födelsemärket igen
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-02-04 12:06:40 följande:

Lägger ner min familjeliv nu.

Kommer sakna många av er och ni vet vilka ni är och önskar er lycka till i dejtandet <3 Jag har öppnat mig mycket på denna tråd och många av er har förstått mig och jag har fått mycket stöd och hjälp av er. Och jag som person kan klara mycket men när det kommer till att folk skriver till mig att killar enbart är ute efter sex trots att dom inte har några detaljer så tappar jag lusten totalt att ens gå in på tråden. För det påverkar min lust att ens vilja dejta och den lusten vill jag inte förlora för jag har fortfarande hopp när det gäller kärlek för jag vet att det finns killar som ser mer än mitt utseende.

Ta hand om er!
    Kramar Tusse
    Tråkigt att du känner så. Även om jag inte riktigt tyckt som dig i denna fråga så vill jag i alla fall dig inte annat än väl och hoppas att du kommer tillbaka. Jag gillar att diskutera, även med de som inte tycker som jag, och tycker att du har bidragit med mycket tänkvärt i den här tråden. Sköt om dig & precis som de andra sagt så hoppas jag att vi ser dig i tråden framöver. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!