Ärliga nätdejtingstråden!
singel pappa83 skrev 2013-01-31 14:45:17 följande:
Klart det är en stor sak, men tjejer som bara skriver vill inte träffa en kille som har barn innan, känns bara så ytligt. ingen av dom ja dejtar ser ut som elize ryd i amaranth eller en fräsh lindsy lohan men inte säger jag nej till en dejt bara för att tjejen inte ser ut som en drömtjej!
Sen menade ja inte att dölja det ,utan bara inte skriva ut d! sen OM hon frågar eller d kommer upp så kommer ja ju inte dölja d,
Jag vill inte träffa en man med barn sedan innan pga:
-Vill kunna flytta utan att vara beroende av att det ska fungera med hans ex & vårdnaden av hans barn
-Har han barn sedan innan så påverkar det indirekt min ekonomi, val av bostad, m.m.
-Det finns ett permanent band till hans ex som jag inte kan göra något åt
-Om vi gör slut så har jag ingen rätt till barn som jag förmodligen skulle älska
-Jag vill att mitt första barn är lika speciellt för pappan som för mig, och även om varje barn är speciellt så är det ändå något med just första.
-Jag vill kunna leva som jag vill i mitt eget hem, men att uppfostra någon annans barn är inte helt lätt "du är inte min mamma"
Är man ute efter en seriös relation så har man förmodligen tänkt på vad som skulle fungera för en? Sedan tycker jag faktiskt att det är en ganska trist attityd att tjejer som inte ser ut som "drömtjejen" helt enkelt borde vara tacksamma att någon vill dejta dem, oavsett om dejten är rätt utifrån ens livssituation och önskemål.