Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

singel pappa83 skrev 2013-01-31 14:45:17 följande:

Klart det är en stor sak, men tjejer som bara skriver vill inte träffa en kille som har barn innan, känns bara så ytligt. ingen av dom ja dejtar ser ut som elize ryd i amaranth eller en fräsh lindsy lohan men inte säger jag nej till en dejt bara för att tjejen inte ser ut som en drömtjej!

Sen menade ja inte att dölja det ,utan bara inte skriva ut d! sen OM hon frågar eller d kommer upp så kommer ja ju inte dölja d, 
    Ytligt? Förstår inte alls hur du tänker där?

Jag vill inte träffa en man med barn sedan innan pga:
    -Vill kunna flytta utan att vara beroende av att det ska fungera med hans ex & vårdnaden av hans barn
    -Har han barn sedan innan så påverkar det indirekt min ekonomi, val av bostad, m.m.
    -Det finns ett permanent band till hans ex som jag inte kan göra något åt
    -Om vi gör slut så har jag ingen rätt till barn som jag förmodligen skulle älska
    -Jag vill att mitt första barn är lika speciellt för pappan som för mig, och även om varje barn är speciellt så är det ändå något med just första.
    -Jag vill kunna leva som jag vill i mitt eget hem, men att uppfostra någon annans barn är inte helt lätt "du är inte min mamma"

Är man ute efter en seriös relation så har man förmodligen tänkt på vad som skulle fungera för en? Sedan tycker jag faktiskt att det är en ganska trist attityd att tjejer som inte ser ut som "drömtjejen" helt enkelt borde vara tacksamma att någon vill dejta dem, oavsett om dejten är rätt utifrån ens livssituation och önskemål. 

• Anonym (rainbow)
    singel pappa83 skrev 2013-01-31 15:49:11 följande:
    Menade bara att min drömtjej inte följer någon mall, visst hade det varit skönt å träffa en tjej som inte har barn, men ärligt talat så bryr ja inte mig, älskar man bara den personen så övervinner det alla dina "problem" 

Jag är dessutom bevis på att även om tjej VILL ha barn så betyder d inte att hon är beredd på vad det innebär! 

Fast så kan man ju resonera med allt. Älskar man bara någon så spelar det ingen roll om en har föräldrarna i Irak och den andra i Sverige, men det är bra mycket mer opraktiskt om båda vill bo nära föräldrarna och man kanske har svårare att få ihop det med olika kulturer och värderingar osv. Visst funkar det för en del, men jag vill inte ha något som är komplicerat från början, där jag redan från dag ett har en massa "problem" som ska övervinnas. 

Nej, så kan det ju vara. Men förstår då inte varför du tror att det skulle vara en bra idé att försöka lura någon som vet att de inte är redo för din situation? 
  • Anonym (rainbow)
    singel pappa83 skrev 2013-01-31 15:51:14 följande:
    ska vi sätta pengar på att killen inte tänker som du ? ;) 
    Är benägen att hålla med dig här. haha
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-31 16:52:13 följande:
    Slå vad ni, men jag vet vad som skrivits och jag har mer information än er så ni kommer förlora. Och tycker det är synd att döma folk så snabbt för det är jag och inte han som just föreslog efter hans jobb om vi skulle ha en dejt för annars kommer det dröja 1,5 vecka till nästa gång. För vad spelar klockslaget för roll, inte hade ni skrivit likadant och nedsättande om min dejt om den skulle vara kl 17. Eller är de så att jag ska anta att alla enbart vill ligga så jag ska slå vad om pengar direkt när ni ska på dejt oxå? Är det sån pepp ni vill höra innan ni ska på en dejt?!
    Nej jag skulle inte tro de va.
    Visst kan vi ha fel, men jag tror ändå att tanken/förhoppningen att det kan bli sex kommer att finnas där hos honom när ni ses så sent, oavsett vad ni sagt innan. Det blir inte riktigt samma sak när man ses kl 17.

Tycker inte att man ska anta att alla enbart vill ligga, men jag tänker i alla fall att säkert hälften om inte fler är på de här sidorna av just den anledningen. Så jag är försiktig. Jag säger inte att min väg funkar för alla, men jag försöker träffas på ett ganska neutralt ställe första gången, alltid dagtid eller möjligen tidig kväll då.

Om någon av er såg uppenbara varningsflagg när jag berättade om en dejt så ja, då skulle jag nog vilja höra det. Sedan kanske jag skulle välja att gå på dejten i alla fall, men då har jag i alla fall fått fundera på hur andra tolkar situationen. Det är ju trots allt den ärliga nätdejtingtråden och jag tror helt ärligt, att majoriteten av de killar som träffar en tjej första gången kl 23 kommer att hoppas på att få ligga. Sedan finns det naturligtvis undantag. 
  • Anonym (rainbow)
    singel pappa83 skrev 2013-01-31 18:32:27 följande:
    Hade inte tänkt mörka d, bara inte säga det,  inte samma sak, OM hon nu frågar om jag har barn så kommer ja ju säga d, men vill hellre ha en ärlig chans att visa vem jag är, 
    Jag har förvisso ett ex som kommer vara där resten av livet, men hon håller sig på sin kant å e inget problem, jag bor sj och har ett ordnat liv  å allt annat som alla tjejer vill ha. men detta får ja inte visa för att hon tror att barn- problem...... lite väl fördomsfullt

Jag söker ingen fotomodel till flickvän men går ändå gärna på en dejt med någon som inte ser ut att va min "typ" då foto- verklighet  kan skilja vääääääälldigt mycket!  
    För mig är det i princip samma sak och jag skulle bli lika besviken om jag föll för en kille som hade barn och inte berättat det som om jag föll för någon som inte ville ha barn alls - i båda fallen skulle det innebära att jag gör slut även om det fanns känslor. Jag skulle kanske, kanske kunna göra undantag på en kille som har barn om jag visste det men ändå kände att intresset var så pass starkt att jag ville ge det en chans, men har han inte berättat så blir det en förtroendekris ovanpå barn-grejen och då är det helt totalt kört. 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-31 18:44:56 följande:
    Jahopp, då ska jag bege mig ner på stan för en fikadejt. Hörs senare!
    Spännande!
  • Anonym (rainbow)
    singel pappa83 skrev 2013-01-31 19:13:09 följande:
    Som sagt ska inte dölja d, bara inte visa d som d första jag gör. 
    Har ni sett många tjejer som skriver i sin press att dom är tjocka ?   
    Nu ser jag ju inte tjejernas presentationer, men jag skriver i alla fall inte något som ger sken av annat än det de faktiskt möter när vi ses. Visst kan man ljuga/försköna sanningen men jag tjänar inget på det. Killarna blir troligtvis bara irriterade för att de förväntade sig något annat och då hamnar man i dålig dager istället. Varför försöka göra sig till för någon som ändå inte är intresserad av den du är? Så resonerar jag!
  • Anonym (rainbow)
    singel pappa83 skrev 2013-01-31 19:31:07 följande:
    Som ja skrivit innan, kommer inte ljuga om det, MEN berättar gärna om d vid en dejt eller liknande, då d känns som att alla sållar bort en bara för att man har barn, min son blir 9 i år och en 9 åring är inte spec "jobbig" jämfört mot en liten bebis eller liknande, drar inte in min son i något förrän d gårr minst 4-5 dejter så förstår inte varför man blir bortvald pga d! Söker ingen "mamma" till honom utan en flickvän till mig.

Nej ett barn är inte samma som 5 kg övervikt, men just övervikt tycker inte jag om, men som andra skrev så kan d tränas bort MEN det är ändå något som ja inte gillar. men säger inte nej till en dejt endast pga d. för en person kan vara såååå mycket mer än en text på internet!  
    Suck. Så en flickvän till dig kommer alltså inte att påverkas av din son som kommer att bo hemma i kanske 10 år till och som blivit tillräckligt gammal för att kanske inte acceptera nya människor i sitt liv precis hur som helst? Vill man träffa någon för något mer långsiktigt än de där 4-5 dejterna så har det betydelse, och det faktum att du inte ens verkar förstå det skulle få mig att bli ännu mer tveksam. 

Sedan förstår jag faktiskt inte varför du lägger tid på att gå på dejter med personer som du inte är attraherad av? Det kanske är där vi är olika. De jag faktiskt träffar är personer som jag känner att det finns någon slags potential med. 
  • Anonym (rainbow)
    singel pappa83 skrev 2013-01-31 20:44:07 följande:
    För dom ja trott d skulle kunna blivit något med har visat sig att vara tvärtemot ..... å på samma sätt har tjejer  som ja inte haft några större förhoppningar på har visat sig vara mycket bättre irl än via mail!  
    Ja tycker om att träffa nya folk å ger därför alla samma chans! 
    Är det din erfarenhet så är det kanske inte en helt dum idé att bredda och träffa tjejer som faller utanför ditt "ideal". 

Än så länge har jag inte hamnat i situationen att det inte finns killar i rätt ålder, utan barn som stämmer någorlunda bra in på det jag letar efter och då känns det som om jag lägger krutet på dem för det är okomplicerat. är jag fortfarande singel om några år kommer jag nog att släppa kravet på att de inte ska ha barn, men till och med då skulle det vara ett stort stort minus att de inte hade berättat. Det är så pass viktigt och hur de ser på sitt barn är så pass viktigt. 
  • Anonym (rainbow)
    Isnogood skrev 2013-01-31 20:47:59 följande:
    Ursäkta att jag lägger mig i, men kan ni inte bara komma överens om att ni INTE kommer överens i denna fråga då ni ser på saker på så olika sätt..?

Alla är ute efter den som passar dem bäst, inte den som passar någon annan bäst.
    Ni har olika krav, och olika att ge.

Men, ni är alla unika på ert eget vis     
    Klart att man är ute efter olika saker, men är verkligen övertygad om att Singelpappa gör sig själv en enorm björntjänst genom att inte berätta. Visst, han kanske skulle få dejta mer, men tror inte att han blir nöjdare av att bli dumpad på tredje dejten än han är när första dejten ställs in av exakt samma orsak...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!