Inlägg från: Anonym (Unikum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Unikum)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (glasberget) skrev 2012-07-26 23:52:43 följande:
    jaha... ska dejta en kille, och jag är tjock. Fet, liksom. Har inte någon fullkroppsbild på dejtingsajten, så han vet inte. Känns... mindre bra.

Man är väl inte skyldig att anmäla att man är 'kurvig'? Det är ju en annan sak om man sagt motsatsen. Om man är väldigt 'kurvig' brukar man ju dessutom kunna förstå det på ansiktsbilden.
  • Anonym (Unikum)
    Anonym skrev 2012-07-27 18:46:45 följande:
    Hallå alla killar som är på kontaktsajter och söker en kvinna. När ni träffar er nätdejt för första gången........prata INTE om era ex!! Man kan ta det på dejt två (om det blir någon) och om det känns viktigt att lätta sitt hjärta. Om ni tjatar om exet på dejt ett så är (vad mig anbelangar) dejt två never going to happen. Goodbye, good luck
    DUH!!
  • Anonym (Unikum)
    Opcode skrev 2012-07-26 22:44:44 följande:
    Men samtidigt var det lite det som mitt förra förhållade föll på tror jag... Jag var för dedikerad och uppmärksam, det blev att man blev taget förgivet istället och sedd som en vän. 

Nej, det var inte felet.
  • Anonym (Unikum)
    Anonym skrev 2012-07-28 11:00:05 följande:
    Är det "HomerDUH"

Njae, han gör det åt egen dumhet.

Det jag menade var att det som skrevs var ju ganska självklart...och att prata om sina ex är ju så dumt och uppenbart dåligt att... DUH!

Ett annat ex.

'Hoppa inte utför ett stup'

Duh!
    (Sen finns det mkt beteende (speciellt av killar) på dejtingsajter som faller under 'Duh'
    Skrattande      
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-31 20:45:49 följande:

Den där utmaningen.... gills middag med en dejt från förra året? Flört Ärligt talat, jag har helt tappat lusten till dejtingsidorna. Finns ju inte en vettig människa i närheten av mig, känns det som. Har ändå bokat in en träff, med en som bor lite för långt bort för min smak, men ändå. Dock hade vi inte någon gemensam ledig tid förrän 11 aug, så det fick bli då. Men, om jag ska fortsätta med nätdejtning så får ni nog peppa mig lite tror jag...

Alltså, som färsking med nätdejting då..

Går man på dejter fast man känner att det liksom inte är ngn idé? Eller att allt känns helt rätt?

Spontant tror jag att jag skulle tappa 'suget' om jag gjorde så. Risk att man ändrar sin förutsättning till att 'det går nog troligen inte'. Jag vill ju känna sug och spänning om jag går på en 'dejt'. Ett annat val är ju att göra ngt alldagligt och mer avslappnat, men då måste jag nog känna även innan att även om det inte blir ett förhållande så är personen så intressant att jag gärna skulle vilja vara vän.   
  • Anonym (Unikum)
    Mandarina skrev 2012-08-03 10:48:58 följande:
    Shit, här gick det undan... inte för att vara sån men jag får vibbar av att han bara är ute efter sex.  Men som sagt, bara min känsla. Been there done that too many times :)

Har lärt mig att man ska hålla på sig och lära känna varandra innan man hoppar bums i säng och riskerar att stå där...
    Tycker det är lite märkligt att han inte kan han fungerade mobil i hela 2 veckor....låter skumt.

Förstår jag att de gått på en dejt och haft sex två gånger (el. iaf tillfällen)...verkligen snabbt.

Inget fel i det, men man ser ju inget om vad som varken var intressant med honom eller vad han tyckte var intressant med Anonym S. Det är ju det som är det viktiga om man skall avgöra om det är 'bara sex' som gäller eller inte. Eftersom det mesta verkar handla om sex (även när de sms:ar) så skulle jag nog fundera.. Men om det sexiga är varvat med att man 'klickar' på andra plan och att han tex skriver mer än sex-sms till henne så behöver det ju inte vara en kk relation han är ute efter.

Tycker det brukar vara ganska lätt att känna själv iof. Man märker väl snabbt om ngn är intresserad av mig som person och att man 'klickar' på många plan och liksom bara 'passar ihop'.

Behöver man ställa sig frågan är det nog inte rätt brukar jag tänka.     
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (S) skrev 2012-08-05 19:44:22 följande:

Jag fick ett sms idag där det stod att han saknat mig. Sen frågade han om jag ville ha en middagsdejt i veckan.
    Han kommer hem tidigare, eftersom de hade gått sin rutt mycket snabbare än de trodde att det skulle ta och han hade lyckats skada sig lite.
    Inga sex-sms idag, bara en fråga om jag ville stanna över natt om efter middagen. Kanske är det samma sak, men inte alls som det var när innehållen i sms:en var väldigt detaljerade

Kanske finns det lite hopp

Att hoppa snabbt i säng betyder ju inget negativt om även det andra finns där... Men märker du att 'allt' verkar handla om sex och att intresset för dig i övrigt som person är svalt bör du fundera på om det är detta du vill ha. Blev förälskad i en kvinna förra året (största förälskelsen i livet) och att bara hålla henne nära och höra hennes andning gjorde mig lycklig... Att se hennes små flyktiga leenden och andra små maner gjorde min dag.. Nu hamnade inte vi i säng men även om det gjorts vid andra dejten hade ju det andra ändå funnits där..
  • Anonym (Unikum)
    cajsasmamma skrev 2012-08-05 23:17:17 följande:
    jag har inte hunnit dejta ännu. 

Men jag berätta om en kille som skriver till mig. I början verka han helt okej men nu har han blivit värsta stalkerna.

Efter några mail börja han skriva att han sakna mig ( vi har som sagt inte ens träffas :-O) sen börja han tjata om när vi ska ses, jag förklara till honom att jag ska på semester med min dotter och sen vill jag ata det lite lugnt eftersom jag nyligen har blivit singel och vill se mig omkring( skrev även det sista i min press) 
    en dag efter att jag hade fått fem mail av honom skrev jag till han att jag vill inte han ska får falska förhoppningar att jag vill bara dejta nu och inte planera framtid med någon jag inte känner.
    Gissa vad hans svar blev?
    Jo han skrev " Jo jag förstår dig, synd bara att du känner så för jag tror att det skulle blir bra mellan oss. Gillar du sex???"

Haha, det är sånna där killar som gör tjejerna rädda att svara...

Själv tycker jag alltid att det är bättre att svara alla (njae, inte de som bara skriver 'hur är läget'), men å andra sidan vill man även kunna avsluta om man sen känner att det inte ger ngt..  
  • Anonym (Unikum)
    cajsasmamma skrev 2012-08-05 23:37:44 följande:
    Jag försöker svara till alla. Men dom som börja antyda om sex i början svara jag inte på något mer. Det är inte det jag är ute efter.

Haha, det har jag inte råkat ut för...  Men en tjej började orera om hur hon ville vara hemmafru och ta hand om barn, hus och hem åt sin man....det var snabbt tack och hej..
  • Anonym (Unikum)
    cajsasmamma skrev 2012-08-06 11:49:56 följande:
    Kan tänka mig att killar får lika korkade mail ifrån tjejer som vi tjejer får ifrån killar  

Med god direktinsyn i några tjejers 'inbox' på dejtingsidor så måste jag säga att svaret är Nej! Den avgrundsdjupa patetiskhet som man lätt hittar killar som kravlar sig ned i finner man väldigt sällan hos tjejer...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!