Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (33-åring) skrev 2013-01-28 00:09:26 följande:

Ligga lågt, prata vidare som nu eller boka dejt?
    Prata vidare. Om du nu skulle känna innan torsdag att det här är så rätt att du inte vill träffa dejten, så får du ju säga som det är och ställa in. Annars så går du på dejten, känner efter och om det inte var vad du hade hoppats på så bokar du in en dejt med den här killen sedan. 
  • Anonym (rainbow)
    Apollo skrev 2013-01-28 00:09:53 följande:
    Det hör nog till min person. Men så klart är man ju inte jätteglad när känslorna inte räcker till när man haft kontakt för någon som man efter ett tag fått mycket känslor för. Men jag är sådan och det är bara att acceptera, men du har rätt att jag inte är superglad men det är inte enbart av den anledningen, även om den är stor. Det händer bara en heldel otrevligasaker i livet just nu. Men jag försöker väl säga mina åsikter här istället, så kanske man kan vara till nytta istället för att tjura någonstans (Sen kanske mina åsikter är totalt värdelösa med tanke på mitt trackrekord vad det gäller det här ämnet )

Nja alltså, jag har inga problem med att skriva till flera åt gången. Det är först när jag känner jag har seriös kommunikation med någon som jag väljer att fortsätta på den vägen. 
    Iövrigt har jag precis samma åsikt som dig. Jag skulle nog iofs bara ge det en dejt- känns det inte rätt då så har jag nog ingen mer kontakt med den personen, det är nog också en av anledningarna till att jag är väldigt långsam och segdragen på den punkten.  
    Tråkigt att höra att du har det tungt just nu :(

Jag kan nog ge det två dejter men inte mer än så, det beror lite på vad det är som får mig att tveka. Är det att det inte känns rätt för mig, då är det enkelt. Är jag osäker på vart han står/hur seriös han är osv så skulle jag kunna ge det en till dejt för att se om jag kan läsa av honom bättre. 
  • Anonym (rainbow)
    Apollo skrev 2013-01-28 00:10:57 följande:
    Bokar in dejter med andra medans tex jag haft en dejt planerad med henne. Sådana tjejer är inte alls min smak och då skulle jag utan ånger släppa henne omedelbart. 
    Fast just nu har jag faktiskt två "dejter" inbokade, men den ena är rent vänskaplig. Jag har alltså gjort klart för honom att han inte är det jag letar efter och han accepterar det, men ville gärna ses över en fika rent vänskapligt då han är ny i stan och inte känner så många. Så jag sa ok, förutsatt att han inte tror att det blir någon relation och han var helt med på detta. Den andra killen har jag pratat med länge nu och han vill jag träffa för att känna efter om det finns personkemi. jag har inte berättat för honom om den första dejten då jag inte tycker att det finns så mycket att säga. jag redovisar ju inte mina fikadejter men "vanliga" kompisar heller...men skulle en sådan grej kunna få dig att lacka ur? jag skulle lätt kunna visa han som jag är intresserad av konversationen med "kompisen" så skulle han se att det inte är mer än vänskap det gäller. 
  • Anonym (rainbow)
    Apollo skrev 2013-01-28 00:53:10 följande:
    Nej om det är som du säger är det ju inget annat än en fikadejt och du har ju uppenbarligen inte några avsikter annat än med en av personerna så då är det väl inget problem? 

Jag tycker inte du har någon redovisningsplikt i det avseendet heller.  
    Nej så tänker jag med, men ville bara kolla av så att jag inte gör något galet nu. Har en bra känsla kring både han jag ska träffa (för att se om det finns personkemi) och en till som jag började skriva med idag, där det klickade direkt. Så tänker att jag ger han som jag skrivit länge med en chans i första hand men om det inte stämmer när vi ses så lägger jag mer krut på att lära känna den nya. 
  • Anonym (rainbow)

Haha, jag kanske kan "shed som light" då. Jag har nog varit in på en del HP profiler många gånger, helt enkelt för att killen har en trevlig profilbild, men sedan när jag går in och läser presentation + fakta så är det något som inte överensstämmer med det jag letar efter. Sedan hinner jag glömma till nästa gång, går in igen och tänker "just det, så var det ju". Nu svarar jag förvisso på de allra flesta mailen men de jag är ointresserad av kan få ligga ett par dagar innan jag tar tag i det, och tidigare så ignorerade jag faktiskt mail från de som jag tyckte var ointressanta i 9/10 (fick för många mail helt enkelt, det är gränsfall som det är nu, med)

• Anonym (rainbow)
    Psykbryt skrev 2013-01-28 09:49:44 följande:
    Hur många mail på  ett ungefär brukar fylla din inbox en normal dag på HP?

Förstår att tjejer blir fullkomligt mailbombade jämfört med de flesta av oss "vanliga" killar (dvs vi som inte ser ut som fotomodeller och har värsta vältränade kroppen). 
    Det kan helt klart variera. Någon dag är det bara 1-2 mail, andra dagar kanske 20-30? Har man nystartat en profil någonstans kan det uppgå till långt mycket mer. även om en del mail bara är enstaka rader så finns det ju de som är längre, från de man faktiskt är intresserad av, och de prioriteras så klart. kan inte alltid sitta flera timmar framför datorn och svara på mail...
  • Anonym (rainbow)
    ander25k skrev 2013-01-28 10:45:54 följande:
    Får kolla när jag kommer hem från träningen Glad Oj , så nära Glad
    Har kollat nu, jag tycker att texten är bra.
    De första två fotona skulle jag skippa. Det första ser lite rörigt ut, särskilt med armarna i kanten, och även om jag tycker att det är bra att ha med en helkroppsbild så borde du be någon annan ta den. Nu ser du mest ofokuserad ut Be någon på gymmet ta en bild eller två istället!
  • Anonym (rainbow)
    Psykbryt skrev 2013-01-28 10:37:49 följande:
    Inte så värst konstigt... själv heter jag kadollarn på HP...
    Häftig profilbild Jag har ju redan sagt att jag gillar texten så har inte så mycket mer att tillägga
  • Anonym (rainbow)
    ander25k skrev 2013-01-28 18:47:09 följande:
    Tack för titten och omdömet , blir lite svårt med bilderna , tränar nästan alltid udda tider , för att få vara där själv Glad
    Haha du får nog göra ett undantag!
  • Anonym (rainbow)
    ander25k skrev 2013-01-28 19:09:44 följande:
    Hm , får göra det , men känner ingen på gymmet Glad
    Äh, är de inte världens surpular borde de kunna ställa upp för en medmänniska i nöd :) Är ju bara att säga att du vill att de sak ta en bild som du kan skicka till din flickvän om du inte vill dra hela historien - med lite flyt träffar du flickvännen framöver och då var det inte ens en lögn Drömmer
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!