Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Tusse85 skrev 2013-01-29 21:20:17 följande:
    Vi har smsat idag oxå, frågade ju om han va ledig ikväll och fick tillbaka "tyvärr inte" och sen skrev han lite annat.
    Fick veta oxå att han inte varit med någon sedan mig så känns bra ;) så oskyldig har ju inte jag varit efter honom... Hmm....

Men lite nu när jag märker att han vill så tappar jag lite intresset...
    Tusse den omöjliga som alltid vill ha den hon inte får och när hon får så vill hon inte längre :p

Och undrar, var är min big-sis?? Tog hon en paus även från tråden? :/
    Fast där måste väl Tusse den omöjlige tänka lite smart - du vet ju att du kommer vilja så varför inte försöka ? På allvar ? Och det har inte fungerat med någon date han var på så tydligen står du dig i jämförelsen ändå, kanske mer än en som inte kunnat släppa tanken ?
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-29 22:54:00 följande:
    Menade svar till angelven förut och inte papito ;) blir fel när man inte kan citera :)
    Lugnt Jag förstod det av sammanhanget.
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-30 18:01:20 följande:
    Av ren nyfikenhet, hur har du skrivit det "tydligt"? och hur gör ni andra, f.f.a. de som inte har barn? Om man väljer "inga" istället för "inga, men vill ha", ska man tolka det som att de är okompromissbara på den punkten?
    Det finns ju också "Inga, Vill inte ha" - det är väl tydligt ?
  • Angelven
    Papito skrev 2013-01-30 18:15:22 följande:

Jag är lite förvånad över att ni lusläser extrainfon, jag glömmer oftast att den ens finns.
    Jag matchar alltid och kollar om det finns något som gör att jag inte är intresserad.

Rökning går fetbort. 
  • Angelven
    Beya skrev 2013-01-30 21:40:08 följande:

Haha den var bra men riktigt så kaxig är jag inte...
    Dax att bli det

Jag gillade den också  
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-31 16:52:13 följande:
    Slå vad ni, men jag vet vad som skrivits och jag har mer information än er så ni kommer förlora. Och tycker det är synd att döma folk så snabbt för det är jag och inte han som just föreslog efter hans jobb om vi skulle ha en dejt för annars kommer det dröja 1,5 vecka till nästa gång. För vad spelar klockslaget för roll, inte hade ni skrivit likadant och nedsättande om min dejt om den skulle vara kl 17. Eller är de så att jag ska anta att alla enbart vill ligga så jag ska slå vad om pengar direkt när ni ska på dejt oxå? Är det sån pepp ni vill höra innan ni ska på en dejt?!

Nej jag skulle inte tro de va.

Helt rätt tusse, ha kul nu!
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-02-01 14:05:24 följande:
    Jag tror att vi har olika definitioner av snäll. För mig är det där artighet och även om det så klart är trevligt så har snällhet mer att göra med att man är genuint omtänksam och vill den andra väl utan krav på motprestationer. 

Håller helt med dig Rainbow - för mig är det där vanligt hyfs.

Snällhet är när man gör något för att man tror att det blir bra för den andra.

Godhet... det är när man vet att det blir bra för den andra.

En god människa är inte alltid snäll - det är snällt att handla sprit till en farbror, det är godhet att hälla ut den för en alkoholist, det finns en tanke bakom handlingen också. Jag tror att för mig är det du nämner som snällhet, det är godhet - att vilja den andra gott, utan krav på motprestation, och ibland med vetskap om konsekvens - god är att se den andre gå till en människa hon älskar och kan leva med - snäll är att älska med henne när hon sitter på sängkanten och är olycklig.

• Angelven
    Papito skrev 2013-02-01 14:10:17 följande:
    Vad tråkigt att du har såna erfarenheter. Visst kan jag hålla med om att rövhålen får oproportionerligt mycket uppmärksamhet men på sikt tror jag att det lönar sig att vara snäll.
    Sen är det skillnad på att vara snäll och att vara mesig. Jag tror att de flesta tjejerna vill ha en snäll kille..men inte en mesig toffel som aldrig bjuder på motstånd. Tror att de tröttnar rätt snabbt på det. Men det tror jag egentligen inte handlar om kön, tror att det är likadant för många killar, gärna en snäll tjej men inte för mesig. hon får gärna våga ta för sig lite, säga ifrån, ha egna åsikter, ha en egen vilja och inte bara mjäka med på allt (obs, innebär inte att det måste bli konflikter, det orkar man inte med i längden, men att man får kompromissa).
    Men många vill som sagt inte ha en alltför mesig pojkvän, han ska ju ändå utstråla någon slags liv, energi...han ska våga ta egna beslut, ha egna intressen, brotta ner henne och kittla henne, hångla upp henne lite oväntat...inte be om lov för allt liksom Tungan ute

Jag skulle få krupp om jag hade en väldigt mesig tjej..men snäll ska hon vara, det är ett grundkrav Glad

Sen tror jag att det där med gentleman, det har ju inte heller att göra med hur snäll man är och det avgör inte om du får tjejen eller inte. Tror absolut inte att du ska spela rollen av coola, elaka killen...dels kommer folk att se igenom den och du blir bara patetisk, dels kommer du inte att trivas i den rollen och dels kommer du att få fel typ av tjej för hon väljer dig för egenskaper du egentligen inte har.
    Håller helt med dig papito - lite motstånd, självständighet och egna tanka - inte bara nån som fjompar med. Snäll kan man vara ändå, god till och med. Och just det där med att bli nerbrottad och kittlad Jag är hur kittlig som helst men gud vad jag tyckte om när min förra flickvän brottades och kittlades - det slutate oftast med att jag fuskade och använde något judoknepp för att ta mig ur det - jag är som sagt hemsk kittlig - men för mig är det närhet och kärlek, att våga vara nära och busa.
  • Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-02-02 10:17:34 följande:
    Killar, vad tycker ni om när en tjej frågar om förstadejt?
    Jag blir väldigt glad

Jag brukar faktiskt inte alltid vara den som frågar om en dejt, jag brukar vänta och se att vi skriver en hel del till varandra - ofta hinner tjejen fråga om vi inte kan träffas på en fika och se varandra och prata. Typ hälften av gångerna är det nog så. 
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-02-02 09:37:36 följande:
    Grejen är den att jag tyckte nog bättre om den här killen än vad jag hade förväntat mig, och fortsätter han att växa så vem vet? Då kanske detta kan bli något. 

Men samtidigt tänker jag att, om han inte gör det, eller om det inte funkar för att det är praktiskt, så skulle jag vilja veta vad de andra har att erbjuda. Det var inte himlastormande kärlek vid första ögonkastet, och det är enkelt de gånger det är så.

Jag vet inte. En del av mig känner att jag ställer väldigt höga krav på den kille jag träffar. Eftersom jag vill träffa någon inte bara för 1-2 år utan för livet så känns det som om det måste bli rätt. 
    För mig låter det som om du kanske har brakat in i rätt kille. En sån där det inte är himlastormande förälskelse och passion från början, utan omtänksam värme, vänskap och kärlek, det du vill bygga ett liv med.

Testa! 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!