Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

NooneBird skrev 2013-02-25 12:15:03 följande:
    Alltså vad pinsamt!!! En kompis sambo har skrivit till mig på Badoo! Vad gör man?

Säger till honom att ta bort sitt konto om han inte vill att sambon ska få veta att han hängt/hänger där.
  • Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-02-25 12:43:43 följande:
    Behöver nog bolla lite:

Kram eller skaka tass när man ser varandra? Jag blev tokbränd för ett par år sedan, snacka om awkward kram. Efter det är jag lite försiktig med en kram när man träffas. Inte när man säger hejdå förstås men det hänger ju på hur det går.

Inser att det inte finns ett svar men det vore bra med lite åsikter.

Jag säger absolut ta i hand. Det gjorde jag första gången jag träffade min förra pojkvän, trots att vi hade pratat i telefon med varandra en del under några månader. Under hela vårt förhållande (nästan tre år) retade han mig för detta, så åsikterna om hur man ska göra går tydligt isär ;)
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-02-26 18:02:37 följande:
    oj, hann posta innan jag var klar...
    jag börjar också fundera på paus....man ser samma figurera, samma jag sett i de två månaderna jag varit med. Ibland dyker nån ny upp men hittills inget som intresserat.
    Blockade en i går som varit inne på min profil 42 gånger! Varför gör man så men aldrig skriver? Runkar han till mina bilder?....ja ursäkta men jag börjar liksom undra:)

Ja, här är det lite samma lika. Jag loggade precis in för första gången på över en vecka på match.com med ambitionen att skriva nått. Så nu har jag skickat tre stycken "ursäkta att jag inte hört av mig, har tappat lusten för nätdejting"-mail, varav i två klämde jag in "ska vi ses över en fika istället?".
  • Anonym (33-åring)
    ander25k skrev 2013-02-26 20:19:53 följande:
    Du glömde mig Glad

Du har skrivit till mig menar du?
  • Anonym (33-åring)
    ander25k skrev 2013-02-26 20:50:20 följande:
    Nä det tror jag inte , men man kan ju försöka .... tror inte du söker snart 49 åringar Glad

Blev lite "rädd" att du var den tredje, som jag inte frågade om fika (eftersom han inte bor i min stad).

Helt korrekt, jag söker inte 40+. 
  • Anonym (33-åring)
    Post partum skrev 2013-03-06 11:06:34 följande:
    Hur gör ni om ni bokat in en dejt med någon, varit taggad på den men sedan helt plötsligt ett par dagar innan känner ni nja, det här känns inte lika lockande längre? Är lite i den sitsen, killen har inte gjort något som föranlett den reaktionen utan det var mer när jag haft lite tid att fundera som jag känt att han nog inte är det jag letar efter. 

Tror att han blir ledsen om jag ställer in (typ känner att det är orättvist eller att jag dömer honom) men jag vill verkligen inte...Borde jag gå på dejten och avsluta det efteråt (tror att han skulle ta det bättre) eller ska jag vara ärlig från början och hur i så fall? 

Jag hade gått och gett det en så ärlig chans jag kan.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-03-06 12:48:14 följande:
    nu skrattade jag! Såg en på HP som har nicket "klapphingst"...är det bra?  Ni som vet nåt om hästar vet vad det betyder:)

Och vi som inte kan nått om hästar, kan vi få slippa gissa?
  • Anonym (33-åring)

Hmm... för 4-5 dagar sen fick jag ett relativt långt meddelande på en dejtingsajt från en kille jag inte pratat med tidigare. Det var skrivet så att det framgick att han läst min profil. Jag svarade inte när jag läste det eftersom jag precis skulle sova. Sen föll det i glömska (jag är inte speciellt aktiv för tillfället). Idag fick jag exakt meddelande, men på en annan sajt. Varför gör man så?

• Anonym (33-åring)
    modesto skrev 2013-03-09 12:24:33 följande:

Många skriver i sin profil ungefär samma sak, så det finns nog de som vill spara på krafter och skicka massmeddelanden som kan ändå stämma på ganska många.

Kanske, men han använder ett uttryck som jag har i min profil som jag inte tror är speciellt vanlig.
    Kreativt kaos skrev 2013-03-09 12:27:57 följande:
    33-åringen: men fy vad trist gjort :( eller har du samma bilder så han kanske kände igen dig och tyckte att han faktiskt kunde få svar på sin text om han ansträngt sig?

Olika foton, olika nick, men samma profiltext (kortare på den ena sajten, pga teckenbegränsning). Om det är det han vill, varför inte bara skiva nått litet nytt då? Dessutom, på den första sajten vet han att jag har läst och att jag kan svara, på den andra (Match) kan man inte se om jag är betalmedlem eller inte, inte heller om jag läst eller inte. Så, hade han börjat med att skriva på Match hade jag förstått det.

Kul att analysera hur andra tänker =)  

• Anonym (33-åring)
    Anonym (kvinna32) skrev 2013-03-09 12:54:34 följande:
    Avskyr att få meddelanden  på dejtingsajter som bara är ett "hej" och sen inget mer. Jaha, vad svara man då? Jag skriver "hej" tillbaka. Då kommer "vad gör du". Jag svarar kanske "tittar på tv". Då kommer "gött!".
    Alltså, jag blir knäpp! Vad hände med: "Hej! Jag såg på din profil att du är intresserad av... Hur ofta...berätta mer..."?

Jag håller med dig helt och fullt. Oftast låter jag numera bli att svara på sådana meddelanden, men ibland ger jag det EN chans, om meddelande nummer två är av samma typ blir det inga fler svar. Men, tyvärr gör det ju att utbudet minskar drastiskt...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!