Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Kreativt kaos skrev 2013-03-06 12:57:44 följande:
    Tycker att man ska lita på magkänslan och säger den att du ska ställa in så gör de :)

Yes! Men är barnvecka nu så denna vecka blir det ingen dejt tyvärr men kan hoppas på nästa :) Men han känns väldigt intresserad oxå så hittills är det lovande :) Dock kommer han precis ifrån en långt förhållande vilket vi ju diskuterat i forumet innan men hittills inga tecken på att han behöver sörja ett par månader först.
    Jag haffade honom precis när han va ny medlem på HP och hittills verkar han läsa mina mail direkt när han loggat in så tror inte han skriver med så många fler ännu :) Men är väl bara en tidsfråga för han ser väldigt bra ut..
    Han bor även i grannkommunen men han har varit noga och informerat mig nu två dagar i rad att han är i min stad med jobbet och har övningar. För yeeees, han är även en uniformsman ;) Helt otroligt att jag lyckats träffa dem alla som finns på HP, hahaha. Dom dras till mig och jag dras till dom ;)

Och jag som tidigare pratat med speciellt Modesto om stjärntecken så kan jag informera om att han inte är en oxe utan faktiskt våg vilket tydligen ska vara perfekta matchen för mig ;D

Så slipper du krångla med tröga och obegripliga oxarGlad Sen när det gäller nyseparerad, man vet inte hur länge deras förhållande var död innan de separerade. Folk bor tillsammans i en massa år av gammal vana utan att känna något för varandra. De kan de vara redo direkt.
  • modesto
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-03-07 22:23:25 följande:
    en fråga: jag fick precis mail från Badoo...där har jag aldrig varit med. Det stod "du har ett mail från "XXXX" och så var det bild också...och det var en person som jag har varit på dejt med genom HP! Är detta bara en slump eller kan Badoo skicka mail till icke medlemmar med flit så att säga? Hänger HP och Badoo ihop?

Jag menar, de kan ju inte veta vilka jag har träffat på dejt heller! Nu blev jag lite nojig eftersom det här är en person jag inte vill ha kontakt med.  Men det måste väl bara ha varit nåt slags skräpmail...eller?
    Post partum skrev 2013-03-08 07:31:39 följande:
    Kan det inte vara så att han försöker bjuda in sina mailkontakter för att få gratis superkrafter? Det skulle jag gissa på om du inte är medlem där.
    Precis,man kan bjuda in genom att skriva ett meddelande där. HP och Badoo är knappast ihop men Badoo skicka mail till icke medlemmar. Jag lärde känna folk på andra sidor som skickade mig ett meddelande där efter ett tag att vi slutade skriva till varandra. Det kan vara så att de inte vågar ta kontakt direkt eftersom det har gått en tid så de har en förevändning att bjuda in dig på badoo. Jag kunde skriva in mig där, läsa meddelandet och sen avsluta medlemskap. Det är om du är nyfiken vad han har skrivit.
  • modesto
    Kreativt kaos skrev 2013-03-08 12:18:35 följande:
    Lite nere. Eller killen är fortfarande över förväntan men nu är de andra grejer som spelar in, vill skriva ut alla tankar men plötsligt känns allt väldigt "privat" och det känns inte alls lockande att massa anonyma ska läsa om de. För herregud, denna kille alltså..

Det där med en stängd tråd var inte aktuellt eller? Saknar öppenheten vi hade utan alla påhopp av anonyma...
    Du kan skriva till mig privat om du har lust
  • modesto

Grattis alla kvinnor på Kvinnodagen, 8 mars, en stor helg för kvinnor i mitt land och i många andra läder i Europa. Den dagen har ingen politisk innebörd för oss som den har i Sverige, den är istället för Valentin och Morsdagen.

Hjärta{#emotions_dlg.flower}Skål
  • modesto
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-03-08 16:12:24 följande:
    jaha, kan det vara så?
    nej jag slängde mailet, vill inte ha mer kontakt där what so ever:) Tyckte bara att just den personen vet ju att jag är på HP; han har nog min mail också om han inte kastat den...
    Han kan inte bjuda in dig om han inte har din mail eller hur? det kan vara så att han inte vågar fråga direkt eftersom det har gått en tid.
  • modesto
    Anonym (33-åring) skrev 2013-03-09 12:19:13 följande:
    Hmm... för 4-5 dagar sen fick jag ett relativt långt meddelande på en dejtingsajt från en kille jag inte pratat med tidigare. Det var skrivet så att det framgick att han läst min profil. Jag svarade inte när jag läste det eftersom jag precis skulle sova. Sen föll det i glömska (jag är inte speciellt aktiv för tillfället). Idag fick jag exakt meddelande, men på en annan sajt. Varför gör man så?

Många skriver i sin profil ungefär samma sak, så det finns nog de som vill spara på krafter och skicka massmeddelanden som kan ändå stämma på ganska många.

• modesto
    040kille skrev 2013-03-11 13:32:11 följande:

Det stämmer att man har mycket mer gemensamt när man är på samma plats här i livet rent mentalt. Rent automatiskt har man lätt för att snacka med varandra, hitta varandras värdegrund.
    ander25k skrev 2013-03-11 13:05:13 följande:
    Visst känns allting rätt , så ska man köra , men hon har 2 ganska små barn , vet inte om jag vill börja om med det , finns en massa saker att fundera på , innan man lägger ner mer energi på det hela .
    Filipis skrev 2013-03-11 12:53:49 följande:
    Äh, jag tycker det är skitmycket med 10år yngre/äldre.
    Beror vad man letar efter .. Men om man vill leva med någon resten av livet. Pension osv.. Nä, man vill ju vara ihop.
    Det är samma där.. Om man springer på någon Irl och kemin bara wooow.. Då kanske . Men skulle inte söka det på nätet.
    Det finns väl någon kompensationsfaktor.. Är den ena så pass mycket äldre, ska denne vara jävligt snygg eller rik :P

Jag har haft en lång relation med någon som var 26 år äldre(han var fattig), vi passade mer tillsammans än med min första man som var bara 3 år äldre. Värdegrund ändras genom livet, för vissa i alla fall. Just nu konstigt nog min värdegrund passar bäst med dem som är 20 år yngre och är inte redo för en familj än. Jag tycker att det är mer viktigt vad de vill av relationen, vill man ha gemensam familj är det väldigt viktigt hur gamla barn är eller om det finns barn. Det med barn spelar mindre roll om man planerar en särbo relation. Som alla redan vet så tror jag inte på evig kärlek, varar relationen 3-6 år så är det bra, sen tröttnar man på varandra i alla fall och kan hitta någon som passar bättre för stunden. Man får lite spännande omväxling på köpet, så jävla tråkigt leva med samma person resten av livet, fattar inte varför folk ens vill det. Det kan finnas poäng att stå ut med varandra för barnen sen ser jag inte varför man ska stanna med någon man har tröttnat på för länge sen. Så nej, i mina ögon spelar inte ålder någon roll, vad man vill av relationen är mycket viktigare och man kan vilja samma saker trots eller tack vare stor åldersskillnad.

• modesto
    Papito skrev 2013-03-11 16:37:36 följande:
    En enda tjej till som ÄLSKAR att träna och RESA och jag spyr...
    Vad FÅR dina älska dina tjejer?
    ander25k skrev 2013-03-11 16:59:35 följande:
    Hela Sverige är utomlands , och när dom är hemma så tränar dom Glad

konstigt att det finns så många överviktiga, men de är väl upptagna i relationer. Ingen vill ha vältränade så är singla?
  • modesto

det blev så många fel, känner mig lite stressad idag, hoppas ni förstår vad jag menar.

• modesto
    ander25k skrev 2013-03-11 19:35:10 följande:
    Jag har skrivit vältränad i min presentation , och jag vill gärna träffa någon som vet vad en skivstång används till Glad Men många som skriver att dom tränar 3 ggr vecka , så syns det verkligen inte på dom .

Jag förstår om du är riktig fantast kan träningen vara viktig och gemensam aktivitet. Jag har aldrig varit på gym i hela mitt liv men jag tränar regelbundet hemma och brukar få komplimanger för min kropp. Jag planerar aldrig gå på gym, jag trivs inte träna i grupp. Jag kan kanske inte tävla med dem som tränar på gym i styrka och uthållighet men det syns på min kropp att jag tar hand om den.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!