Xmag skrev 2012-09-15 13:14:59 följande:
Jag blir missförstådd hela tiden... Bra då får jag skärpa mig hur jag kommunicerar. Jag gillar att lära mig. Det handlar inte så mycket om att hög inkomst (som för övrigt har fått lite större vikt än det borde) och hög utbildning och att det automatiskt skulle passa alla bättre rent generellt utan vad jag upplever är mest likt min situation. Jag är ändå 45 och då kan man inte vänta sig att en person kommer att ändra sig så mycket mer, det är inte som när man är 20. Man ör liksom den man blivit. Jag vill ju vara med någon jag kan relatera till. Hög utbildning är ju relativt men jag har (och det är inte för att skryta på något sätt jag nämner detta utan för att illustrera) ju tre högskolexamen i både teknik och ekonomi, dessutom har jag även läst parallellt med mina examen språk, psykologi och musik. Att plugga har varit en stor del av mitt liv och jag är ständigt nyfiken. Därför tror jag att någon som pluggat till åtminstone civilekonom passar in i mitt liv bättre än en barnskötare. Jag har själv varit barnskötare och jobbat på dagis och fritids en gång i tiden så det var därför jag tog det exemplet. Men det viktigaste av allt i mitt resonemang är att filtrera ut på något sätt de som jag tror skulle passa mig bäst. Dvs fokusera på dem jag tror ett förhållande skulle fungera bäst. Det handlar alltså inte om absoluta krav. Det är klart att det finns undantag. Hur gör ni andra för att hitta rätt? Hur begränsar ni era sökningar och vilka ni svarar? Går ni på känsla? Bara på bilden? Vill ni bli kontaktade av alla?
Jag förstår hur du tänker, du vill att ni ska vara på samma nivå. Och det är ofta enklare om man träffar någon ur samma klasstillhörighet som en själv. Av flera olika anledningar som att man har ungefär samma tänk och man är på samma nivå kanske både ekonomiskt och ambitionsmässigt.
För mig spelar det däremot ingen som helst roll vilket yrke och utbildning en kille har. Jag faller ofta för hantverkare av olika slag, (hantverkare är sexiga! :) men tycker ofta att de brinner för sitt jobb det är både ett jobb och en hobby. De arbetar med något de gillar och det för mig är det allra viktigaste.
Vad går jag på när jag nätdejtar? Ska jag vara helt ärlig och ytlig så går jag alltsom oftast på bilden iaf i steg ett. För gillar jag inte vad jag ser så känns det inte som någon mening med att ens träffas. Men det måste även finnas substans bakom bilden, att det är en intressant person.