Inlägg från: 040kille |Visa alla inlägg
  • 040kille

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (33-åring) skrev 2013-05-26 19:01:30 följande:

Om du hade skrivit (bara) så till mig, så hade du fått ett lika kortfattat svar. Jag hade inte ställt nån följdfråga, eftersom att ditt meddelande inte visade på speciellt mycket vilja att föra en ordentlig konversation. Om du däremot skrivit nått mer och dessutom besvarat frågan själv också, så hade du fått ett utförligare svar med nån följdfråga eller fråga utifrån din presentation.
    Tack för det svaret, kanske läge att ändra lite....
    Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • 040kille
    Anonym (33-åring) skrev 2013-05-26 21:33:32 följande:

Tänk på att det är min högst personliga åsikt, jag garanterar inte att andra funkar som jag
    Men jag föredrar meddelanden där

* nånting visar på att killen läst min profil
    * han berättar någonting om sig, som inte står i hans profil
    * det finns något att besvara, som inte är "läget?" och inte en stor svår fråga typ "Hur är din drömkille?" 

Dessutom ska meddelandet sakna sliskiga "komplimanger" och helst inte avslutas med puss/kram (det kan komma senare, när man mailat ett tag).  Men artig som jag är så svarar jag på det mesta som består av mer än tre ord och inte innehåller några otrevligheter

Nä, men just det med vad tjejen har skrivit är skitsvårt att knyta an till, för de flesta presentationer innehåller mest bara flosker. "Här är en glad och trevlig tjej som saknar honom". Testa att säga motsatsen om dig själv.... Jag har vevat igång en hel del tjejer utan någon egentlig presentation med just den frågan, men det är ju att båda ska bjuda till så att säga. Det där att få en människa att berätta om sig är mycket enklare om de skriver något eller har ett foto med någon spännande bakgrund eller vad som helst man kan ställa en fråga om.
  • 040kille

De senaste inläggen.... de speglar rätt bra dejtingsidorna. Jag kollar in på HP så gott som dagligen. Efter två minuter har jag, med undantag kanske en gång per månad, konstaterat att där sitter samma människor som alltid är inloggade. Det går inte att prata med dem. Skriver man till dem blir man i de flesta fall direkt korkat bemött. Eller man blir inte alls bemött.

Nätdejting är i min värld något som är total slump om man träffar någon man ömsesidigt vill fortsätta träffa. I de absolut flesta fallen är det inte det. Bara att få till ett samtal som flyter på en sådan sida är nästan omöjligt. Sätt ett kommatecken fel så är kontakten spolierad. 

Clownen är rätt på det, ut och träffa folk i verkliga livet i stället. Det är mycket trevligare möten. Odla dig själv, ta vara på dem du lär känna. 

• 040kille

Där är ju de som har hur många bilder som helst - rent uppenbart tagna hos studiofotograf - på sig men inte har skrivit ett skvatt om sig. Vad ska man bli intresserad av? Innerst inne har man lust att ställa frågan hur mycket det kostade att bli fotograferad snygg. Kanske inte den bästa början på bekantskap....

• 040kille
    Blåhimmel13 skrev 2013-07-05 22:28:21 följande:
    Ny här i tråden, kanske någon av er som läst min gamla tråd om dejt med fd missbrukare.
    Har hursomhelst använt HP tidigare och är tillbaka på sidan igen efter flera månaders uppehåll.
    Men jösses vad trist det var att komma tillbaka, samma män kvar på sidan fortfarande.

Ska man behöva regga sig på en betalsida?
    Är lite äldre 45+ och vette skjutton hur man ska hitta en pålitlig karl.

Är det någon som har något tips om andra sidor som verkar vettiga?       

Du lär hitta samma människor på betalsidorna som på HP....

Kolla den här:

www.citypolarna.se

Ett annat tänk där, men där träffar du folk avslappnat.     
  • 040kille
    FrökenKanSjälv skrev 2013-07-25 14:25:20 följande:
    Jag tror att det är tillräckligt ont om män på danskurserna för att kvinnorna ska jubla även över en tondöv man.

Att göra praktiska saker som kvinna är inte alltid positivt, det är mer hotfullt än man skulle kunna tro. Senaste pojkvännen hade jättestora problem med att jag var mer tekniskt lagd än han, som att han blev mindre man av att jag klarade mig själv.

Och att jag har manliga intressen innebär ganska naturligt att jag har mest manliga vänner (i alla åldrar) vilket också är hotfullt.

Men jag är den jag är och trivs rätt bra med att vara singel.

Nja, jag går danskurs och där har vid tillfällen varit överskott på killar! (Få ihop det den som kan....)

Men min inställning är att allt där man möts i verkliga livet är så otroligt mycket bättre än att man skapar sig ett fantasifoster som sen krossas genom en datorn. Riktigt tokigt blir det med de som söker vänskap. Det är ju något som växer fram mellan två människor, inget man kommer överens om. Och ett förhållande är ju i grunden vänskap på betydligt djupare nivå (luddigt det där men tror vad jag menar går fram).
  • 040kille
    Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-07-25 19:54:52 följande:
    Självklart är det bättre i verkligheten, fördelen är ju dock att man vet vilka förutsättningar som gäller från början. Om man träffar någon i verkligheten och tycke uppstår så är det ju inte säkert att man har hunnit prata om alla detaljer, jag vill t.ex. under inga omständigheter ha barn, det är ju kanske inte något man börjar prata om med någon man träffar på en kurs.
    Det är enda pluset jag kan se med en dejtingsida: Man omges av singlar (eller rättare sagt de utger sig för att vara singlar) och man får en snabb överblick av var kompassnålen pekar för livet. :) I övrigt.... bara minustecken. 
  • 040kille
    FrökenKanSjälv skrev 2013-07-26 18:55:58 följande:
    040kille,
    Menar du att det finns danskurser med fler killar? Då kanske man skulle ge sig på det för jag älskar att dansa men kan alldeles för lite. Känns som en rolig motionsform också!

Där jag går började det med överskott tjejer, slutet på terminen var överskott killar. Tjejerna hade väl tröttnat på att få tårna söndertrampade....

Det är kul att dansa, och motion får man. Börjar du så ta med en vattenflaska. Jag gjorde tabben att inte göra så... 
  • 040kille
    Anonym (små barns mor) skrev 2013-07-30 22:33:41 följande:
    Måste kolla med er här inne.
    Finns det killar som seriöst är intresserad av att dejta en småbarns mamma i 30års åldern?
    Får nämligen känslan av att fler barn under ett par år, skrämmer livet ur killar!?

För min del är ensamstående morsa ett fynd. Jag har ju barn själv, så då befinner man sig i samma verklighet. Man har helt enkelt mer att snacka med varandra om. Båda är slutkörda och vill ta det lugnt den barnfria måndagen. Där är mer livserfarenhet, där har ju varit familjeliv med ljusa stunder man vill ha tillbaka och där är något som har gått i kras som inte ska få inträffa igen.

Vad som brukar spöka till det där är olika barntakt. Man får jättebra kontakt, och sen finns inte chansen att ses och göra något ihop....
  • 040kille
    Xmag skrev 2013-11-09 10:27:49 följande:
    När jag var i farten så svarade jag på alla mail för att vara trevlig och utforska vidare. Men då när konversationen är i gång är det mycket "jobbigare" att säga jag är inte intresserad att fortsätta. Det är nog krasst så att det är jobbigt att bli dumpad rent generellt men det är nog bättre att bli det redan från början än efter fem mail. Jag svarade tex inte på utländska tjejer (de som var bosatta utanför Sverige) för det funkar inte för mig helt enkelt då jag har barn och kan inte flytta tex. Men jag svarade, vilket var ett misstag, på några tjejer som bodde utanför stockholm och det slutade med att de blev sura efter ett antal mail när vi kom fram till att jag inte kunde varken flytta eller pendla. Dessa borde jag inte ha lagt tid på.
    Av någon märklig anledning är det just de som bor utanför träffbart avstånd som är lättast att få kontakt med. Kvinnor från Malmö och då 20 minuter med bil därifrån.... lägg av, total ignorans gäller från dem nästan helt utan undantag. Fem mil bort och hon pladdrar som bara den om sig själv. Märkligt, för det borde vara tvärt om.

Där är en annan grej i det sammanhanget. Tjejer som bor i någon håla långt ute i ingenstans är de som verkligen skriver en presentation där det går att skriva något väldigt riktat till henne. De som bor i stan, desto större desto tydligare, är de som inte skriver något om sig. Helst inget alls....
  • 040kille
    xSpinell skrev 2013-11-09 16:36:38 följande:
    Det där med tid det tar att köra ObestämdHmm

5 mil bort , är det långt eller ? (det kör man ju på knappt 1 timme)
    Nog kan man väll köra ett par timmar för att träffa någon som verkar intressant eller visar intresse .

Eller har jag fel ? (i så fall har jag nog en yrkesskada från mitt arbete)  Cool
    Jag har inga bekymmer med det för min del. Men inse faktum, att om man vill ta det ett steg längre finns det inte ens på kartan att lasta in ungarna i bilen efter kvällsmaten, disken, läxan är gjord och dra över till den man tycker om. Kanske rent av sova över och gå upp.... inte 20 minuter tidigare utan en timme tidigare för att hinna med vad man ska.  Säger inget om de som har det så, men det funkar inte för min del. Tycker tvärtom att inställningen borde vara öppnare för de som bor nära än de som bor en bra bit bort. Det är så att säga min helt egna uppfattning.
  • 040kille
    dilog skrev 2014-05-23 16:18:28 följande:
    jag har  skickat 4787 mail totalt med folk på hp men träffas verka de inte vilja göra
    Den erfarenheten har jag med av nätdejting. Det är inte en människa de som sitter där vill ha tag på utan snarare någon brevvän eller vad jag skulle beskriva som en dejt PÅ nätet.

Jag har ett intryck att det överdrivs något enormt om ens egen "förmåga" när det skrivs och den bilden riskerar att spricka om man ska visa sig i verkliga livet. De som jag har fått riktigt bra kontakt med genom de sidorna, och delvis fortfarande har kontakt med även om vi inte blev ihop, är de som har förmågan att säga att de är inget speciellt märkvärdigt men de klarar av att bjuda in mig i sitt liv. Flertalet av dem försvann från sidorna väldigt snabbt med av skälet att de hade osinglat sig.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!