Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rainbow) skrev 2012-09-17 19:21:23 följande:
    Jag skulle kunna skriva på dejtingsidan (han använder den fortfarande men skriver inte till mig och jag inte till honom), men jag tycker varken att sms eller mail är bra sätt att "göra slut" på även om det skulle kännas som en lättare utväg för mig. Att ignorera honom är inte ett alternativ, tänkte mest bara hur man "brukar" göra när man nätdejtar eftersom jag är ny på detta. 

Jag bor på landet långt från civilisation. Jag tycker att det är större ”brott” att låta någon ta sin tid och komma till mig bara för att jag ska göra slut med honom.

• modesto
    Xmag skrev 2012-09-19 21:27:46 följande:
    Ovanligt tomt på dejtingrapporter eller beskrivningar av "roliga" kontakter på nätet. Till och med flirtandet mellan skribenterna har avtagit. Är det så illa? Har alla gett upp? Eller är det rent av så bra att alla ligger i soffan och gillar med sina dejter? Själv försöker jag få till en första dejt med en tjej men som varit sjuk så vi har inte kunnat boka något än. Får återkomma med rapport när det väl blir av.
    Själv skulle jag aldrig våga träffa någon om jag visste att han skulle berätta om mig i ett publikt forum, det värsta formen av "kiss and tell"
  • modesto
    MrC skrev 2012-09-21 12:20:36 följande:
    Jag har "dejt" på onsdag kväll! Vi ska på gourmeafton och avsmaka choklad, tryfflar, chokladdesserter och vin.

"Munskänkarnas utbildningsansvarige i Sverige, Erik Grödahl, kommer att ge en kort genomgång om vin
    i allmänhet, en lustfylld djupdykning om choklad, vad gäller historia, hälsoeffekter och provningsteknik.
    Ni får prova sju olika chokladsor ter, tryfflar, chokladmousse, chokladcrème, chokladpannacotta m m i en
    härlig kombination med utvalda viner.
    Detta blir en lärorik och smakfull provning, där ni får med er mycket matnyttigt hem inklusive samtliga
    recept."

Hittade ingen kvinna som ville följa med, så jag tog en man istället. Förvånad
    Kanske lika bra att byta lag?
    wow, låter härligt!!
  • modesto
    Anonym (b) skrev 2012-09-22 12:57:12 följande:
    Jag måste erkänna att jag har lite fördomar kring HP.. men nyfiken som jag är så gick jag in och kollade runt lite
    Tycker det verkar så rörigt? nja inget för mig... men det gör inget för jag har ju ändå paus i mitt "manletande" Solig kan ändå inte riktigt slita mig från den här tråden...men blir kanske inte lika frekvent eftersom jag inte har så mycket att "delge".
    Jag har varit på HP , inget fel på den sidan, enkel att använda, man får mycket kontakter. Jag har inte varit på några betalda sidor, varför skulle de vara bättre?
  • modesto
    Anonym (b) skrev 2012-09-22 13:38:28 följande:
    modesto: som jag skrev är det mest fördomar... men vet att många här är med där så det är kanske inte riktigt som jag trott. Men för mig känns betalsidorna mer seriösa och bättre utformade.
    ok, jag är inte seriös, har absolut inga seriösa intentioner, så jag tror inte att det skulle vara bättre för mig.
  • modesto
    Anonym (Anna) skrev 2012-09-22 14:03:58 följande:
     Sugen på att hänga med en polis på stan, jag kan visa dig min batong". 
    haha, har aldrig fått en sån fyndig raggarreplik
  • modesto
    Papito skrev 2012-09-22 14:49:57 följande:

För att inte dejta är du med på väldigt många hörn

Sluta tramsa & pallra dig hit istället...du hat redan sprungit på ditt hjärtas utvalda...Moi .....du vet bara inte om det ännu
    varför ska hon pallra till dig och inte du till henne? Speciellt om du är mer intresserad, det verkar vara mer logiskt för mig att en man ska lägga pengar på en resa och ansträngning på att träffa en kvinna. Jag skulle aldrig vara så desperat att jag skulle åka till honom själv. Det finns undantag i den regeln om jag ska åka dit han är ändå eller om han är villig betala resan men inte annars. Är jag för konstig i svenska killarnas ögon?
  • modesto

HP är mycket bättre än stora kända internationella engelsktalande sidor just p g a scammers. Det finns inga scammers på HP, alla är riktiga människor. Samma sak kan jag säga om de flesta sidor som använder annat språk än engelska. Scammers är oftast män som sitter i Nigeria och låtsas vara kvinnor med syftet att suga ut pengar. De har snygga bilder men de är inte deras.

• modesto
    ulfsas skrev 2012-09-22 20:40:48 följande:
    Om du inte är seriös, vad är du då ute efter?
    ingenting, på den tråden och på FL lite sällskap kanske?
  • modesto
    ulfsas skrev 2012-09-22 20:47:03 följande:
    Varför skulle det vara mer logiskt att en man reste till dig? Du skulle alltså kunna resa till honom om du ändå var på väg dit! Låter ju inte som om du då var på väg till honom då...

Du är tydligen villig att resa till en man om han betalade kalaset.....

Förlåt att jag frågar men var är du ifrån? Var är din stolthet? Du låter ju inte bättre än en Nigeriascam i mina ögon.

Du låter som om pengar är viktigt för dig. Att du inte spenderar utan låter mannen stå för det. Har träffat på sådana damer.
    Tyvärr.

Pengar är visst viktigt för mig, jag är inte intresserad att TA NÅGONS PENGAR men behålla mina. Jag har låg inkomst, jag måste vara  försiktig med mina pengar.  Det finns ingen man som skulle vara värd i mina ögon att jag ska spendera pengar på att träffa honom. Vill han träffa mig får han lägga ut för resan själv. Vi har nog olika uppfattningar om stolthet.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!