Inlägg från: Anonym (Unikum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Unikum)

Ärliga nätdejtingstråden!

Opcode skrev 2012-07-12 23:20:41 följande:
    Ja visst, men man är väl inte inloggad med mobilen en helkväll?

Har noterat att på den sajten jag hänger kan jag behålla min inloggning i princip hela kvällen om jag varit där från mobilen.. Lustigt nog inte om jag är där från datorn.
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (b) skrev 2012-07-12 20:11:44 följande:
    Behöver antagligen inte ens fundera över det... jag skickade ett mail i morse och han har läst det men inte svarat. Sen dess inget... är jag intresserad svarar jag direkt oavsett om jag haft bråttom. Då hade jag skrivit det, eller vad anser ni?vanligtvis blir det hur många mail som helst under dagen/kvällen.
    Jag skulle känna det väldigt konstigt om man medvetet höll sitt efternamn dolt när man faktiskt dejtar irl. Å andra sidan så är det ju ingen plikt att meddela det heller. Det kommer när det faller sig naturligt. Jag skulle inte lägga upp ngn jag dejtar på fb förrän man lärt känna varandra lite grann. Tänk så här; har du intresse av att se hans liv och vill du att han skall se ditt? Känner ni varandra så bra så att det känns rätt? Överlag brukar jag tänka att behöver man fundera/fråga på om man skall göra något, så skall man troligen inte det.
  • Anonym (Unikum)

Har ni inte ens träffats skulle jag INTE lägga upp ngn på fb.

• Anonym (Unikum)
    Papito skrev 2012-07-19 15:47:09 följande:
    Oppis....du är säkert en kanonkille...men....You are out of my league!
    Lite ironiskt att du säger att Opcode spelar i en högre division än du...
  • Anonym (Unikum)
    Opcode skrev 2012-07-21 02:40:10 följande:
    Fast han säger att jag inte spelar i samma liga och det brukar tolkas som att man är en eller ett par divisioner lägre. Och det är ju inte mer än sant. =)
    Det är omvänt..

Han skulle sagt 'Im out of your league' isf... Skrattande 

'Youre out of my league' betyder helt enkelt 'jag kan inte (ie klarar inte av att) tävla med dig'. 
  • Anonym (Unikum)
    Opcode skrev 2012-07-21 03:24:42 följande:
    Alltså rent översatt är det "Vi spelar inte i samma liga" sen kan man ju tolka det hur man vill, jag tolkar det som jag skrev ovan. 

"I'm out of your league" vore bättre som du säger eftersom det inte har dubbelmening, men som sagt det är en tolkningsfråga :)

Im out of your league - Du är inte god nog för mig / har ingen chans.

Shes out of my league - Hon är för snygg för mig.

Dvs Your out of my league - Jag har ingen chans mot dig.

En annan källa än yahoo answers..

http://www.usingenglish.com/reference/idioms/out+of+my+league.html

Finns hur många som helst utöver det... Fast som allt språkbruk hittar man variationer, även om denna är den absolut vanligaste om man vill bli förstådd.

• Anonym (Unikum)

Näh, jag bangar. Jag och en kvinna har en så bra 'nätrelation'. If it aint broken, dont fix it!

• Anonym (Unikum)
    Anonym skrev 2012-07-23 18:33:19 följande:
    Papito, jag är kvinna. Jag har på tre år fått till två dejter. Nej, jag får inte drösvis med inbjudningar och mail. Det är väldigt få som blir intresserade av mig. Jag blir såå trött och ledsen om att höra hur jag som kvinna bara kan välja och vraka. För många kvinnor ÄR det inte så...

Min uppfattning (Från de kvinnor jag känner som nätdejtar) är att de helt kan välja och vraka. Däremot är 'sortimentet' de har att välja från inte alltid något att hurra över...
    Största utsållningen brukar tydligen vara att många män knappt kan föra en konversation (över mail)... Flört 
  • Anonym (Unikum)
    Opcode skrev 2012-07-23 02:14:47 följande:
    Grattis och hoppas det blir mer än en nätrelation iframtiden också då :)

Just nu är jag nöjd som det är.... Vi har kul och det är alltid intressant att fäktas lite över msn..

Letar främst efter en vän och 'sen får vi se' om läget ändrar sig.   

• Anonym (Unikum)
    Anonym (hmm) skrev 2012-07-24 23:12:04 följande:
    Så om någon har läs och skriv svårigheten som jag så är vi inget att ha. och vi måste börja med att förklara att vi har svårigheter med de. vi är f** inte sämre personer för de. helt sjukt.
    Världen är inte rättvis...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!