Afrodita1979 skrev 2013-02-12 18:02:08 följande:
Spännande ju!! Du får berätta sen när du kommer hem!
Hemma igen... Jag får tyvärr lov att göra er andra "ytliga" sällskap. Jag har ändå varit ihop med (sen gymnasiet) skåningar, en dalslänning, en östgöte och en inlandsnorrlänning, alltså trodde jag att jag inte hade något emot dialekter. Men... när denne kille öppnade munnen, kändes det direkt att "hmm, det här är inte min grej". Riktig smålänska. Suck, jag som knappt inte hade hittat några fel medan vi skrev
Förutom dialekten hade vi trevligt, samtalet flöt på hela tiden, han bjöd på maten trots att jag hade plånboken uppe och vi gillar/ogillar många lika saker. På minusfronten (utöver dialekten) finns att han är lite "för långsam" som person (jag gillar med "rappa" människor) samt lite att utseendet inte riktigt hör till min favorittyp (men utseende är inte det viktigaste för mig). Men... dialekten...
Tänker inte ge upp än, finns fler plus än minus, så hör han av sig så fortsätter jag att prata. Fast nu behöver han visa sin initiativförmåga ordentligt, för saknas den så kommer jag inte stå ut med sävligheten och pratet tyvärr.