Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Afrodite79 skrev 2013-01-18 14:15:42 följande:
    Ja det är ju lite det funderar på just nu. Om det kanske är bättre att få ett svar ( eller ge ett svar ), om än negativt... än att gå runt i ovisshet. Det är ju fan det värsta som finns, att inte veta... När man får ett ärligt svar så blir det oxå så definitivt att det inte blir "vi" och då är det oxå lättare att släppa och gå vidare.  

Känns som jag gör framsteg i min personliga utveckling  
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-18 17:30:41 följande:
    Bra! Det är så mycket snyggare! Jag har suttit och skrivit "tack-men-nej-tack" mail till ett gäng killar som skrivit de senaste dagarna, som jag inte tagit tag i att svara förrän nu. Tycker att det är svårt dock...har några jag skrivit med, som kanske skulle kunna vara något (?) men just nu är två stycken riktigt intressanta och då vill jag inte hålla på och uppmuntra. Är det konstigt om jag skulle återuppta den knappt påbörjade konversationen om 1-2 veckor ifall ingen av de andra två killarna känns bra när vi ses på dejt?
    Å alla killars vägnar - tack tjejer - det uppskattas faktiskt.

Rainbow - jag kan tycka det är helt okej att säga att man just nu är väldigt intresserad av en killa (tjej) men att man gärna återkommer om det inte fungerar.

• Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-19 02:38:20 följande:
    Smsar med min gymnasiekärlek. Herregud så kär jag va i honom men han dumpade mig efter ett par månader och kan än idag komma ihåg smärtan...

För ett år sedan träffades vi igen då vi båda flyttat till samma stad. Samma känslor igen men det rann ut i sanden..

Och nu har han förklarat sin kärlek för mig, pratat gamla minnen, berättar hur fin jag är, att jag alltid finns i hans hjärta osv.

Och absolut, hade aldrig tvekat att försöka igen, förutom det faktum att hans sambo är gravid med deras första barn.....................
    Ärligt talat Tusse, det tycker jag låter vettigt att tänka på, att han har gravid sambo - tänk på att hans sambo antagligen ser ut som en flodhäst, har foglossning och det sista hon vill tänka på är hur barn blir till.

Han, däremot... han verkar springa desperat efter dig av en enda anledning - ledsen, men jag tror det. 
  • Angelven

Men åh...

Dessa avstånd

Träffade en jättesöt och trevlig tjej igår kväll, vi satt hur länge som helst på kvällen och pratade om allt möjligt, kändes bra, fick en fin kram när vi träffades och en till när vi skilldes åt. Sände henne ett meddelande sent på natten, avslutade med kram för att markera att jag uppskattat träffen, och fick här på morgon likadant tillbaka.

... men det är så himla svårt med avstånd och tider och barnen och allting - ingen av oss är förstås flyttbara och det är över en timmes resa emellan när det inte är rusning.

Känner mig så kluven inför hela dejtinggrejen - å ena sidan vill jag träffa någon vuxen att prata med och träffa och mysa i soffan och se film och .. Hela paketet lixom.

Å andra sidan vet jag att realistiskt kommer jag träffa en ensamstående deltidsmorsa som inte är flyttbar på andra sidan stan och vi kan träffas 2-3 ggr varannan vecka i bästa fall Realistiskt kanske 2-3 ggr i månaden. Och det vet jag inte om jag vill, och det vill ju inte någon annan heller.

Det är ju i vardagen jag vill ha någon vid min sida - inte bara när det är fest.

Varför skall det vara så svårt ?!? Skrikandes 

• Angelven
    NooneBird skrev 2013-01-19 09:41:16 följande:
    Seriöst Angelven, inte flyttbar från andra sidan stan? Då kan jag förstå att du har svårt att träffa någon. Du får reka genom din gata och runt omkring dig så kanske du hittar någon som bor nära nog
    ... andra sidan stan i Stockholm handlar om 10 mil

Det är inte jukkasjärvi vi pratar om

Och, om bägge har barn, som går i skolan, och halv eller heltidar med barnen, och har ex  som har delad vårdnad, då är det inte bara att flytta.

Jag har ytterligare problemet med att ena grabben är verkligen inte flyttbar - han skall helst inte byta skola/miljö på ett tag av andra orsaker.

Så ja - en deltidsmamma på samma gata, det vore något det - känner du någon söt  
  • Angelven
    Afrodite79 skrev 2013-01-19 10:35:57 följande:
    Men du, varför sätter du dig i en sådan situation? Alltså att du börjar inleda konversationer med tjejer som har "fel avstånd"? Börja där. Att bara prata med tjejer som finns nära, ett avstånd som känns ok.

*asgarv*

Ja - men om man lixom klickar i "Stockholm"...

Jo, jag vet - jag kan söka på kommun - och det finns 4-5 stycken som ligger i rätt ålderspann (vi pratar inte ens attraktion, profilinfo eller något här - vi pratar "söker 43-åring" och "inloggad i år" 
  • Angelven
    Anonym (singelmorsa) skrev 2013-01-19 10:54:03 följande:
    Ja de från trollhättan låter som riktiga bönner Skrattande
    Säger de två från västra götaland ...Tungan ute

Har ni "goa gummor" därborta som begrepp ?
  • Angelven
    NooneBird skrev 2013-01-19 11:37:08 följande:
    Nu mina vänner måste jag få berätta en sak. Min exdejt ringde mig igår och vi hade ett långt snack om vad som hänt. Kan börja med att säga han har känslor för mig och han har saknat mig under denna tid vi inte hörts av. Han tycker stt det varit tomt, så känner jag också. Problemet är att han fått panik kan man säga, han berättade att han aldrig varit med någon som har barn och har funderat över hur det skulle funka. Sen har han tagit beslut som jag egentligen ska ta, iom att han jobbar så mycket och kommer hem först vid 19 så tänkte han att jag inte skulle palla det. Samt vissa andra saker. Han har tänkt i de banorna att vi ska bo ihop som en familj berättade han och han vet inte hur allt skulle gå ihop med hans arbete. Det är väl ändå upp till mig att avgöra omjag tycker att det är värt att leva med någon som jobbar så mycket? Jag sa det till honom igår också att han har tagit beslut åt mig. Han fattade vad jag menade och han frågade mig sen om jag har tålamod (tålamod med hans arbetstider), jag sa att jag har tålamod, med mitt yrke när jag pluggat klart så kommer jag ju att jobba oregelbundna tider också. Vi pratade väldigt länge och mycket om hans tankar och rädslor och vi känner båda väldigt starkt för varandra och vill inte vara utan varandra. Vi ska prata mer om det idag. Så vi kommer att fortsätta att hålla kontakten och se vad som händer. Tycker ni att jag är galen som gör detta nu när ni vet lite hur han tänkt och varför han avslutade allt då? Hans sätt att göra det på var såklart förkastligt men om ni bortser från det, är jag galen?
    INTE DET MINSTA!

Galen alltså - man måste få göra misstag och om allt känns rätt, måste man få rätta till dom också eller hur ? Och jag tycker det framkommit mellan raderna att var väldigt ledsen över att det inte blev något - och om han nu tagit sitt förnuft till fånga, och dessutom verkar ha en riktig plan på hur det skall fungera - då är det ju hur bra som helst eller hur ?
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-19 12:24:45 följande:
    Jag förstår dig, och hade jag varit kär så är risken stor att jag hade sett mellan fingrarna och gett en kille en chans han inte förtjänade. Galen är du inte...men du riskerar att bli sårad rejält. Det tror jag iofs att du är medveten om? Hoppas innerligt att så inte blir fallet, men som Afrodite sa, varningstriangeln lyser helt klart. Acceptera inget mer strul nu, varje gång du gör eftergifter så ger du avkall på något som är viktigt för dig, för att han prioriterade något annat högre än dina känslor. Tänk på det!
    Där håller jag med - acceptera inte strul utan sätt gränser, att du är medveten om hans tankar men att ni måste prata om det istället. Läs den där bloggen Afrodite rekommenderade, den är hur bra som helst på att beskriva det jag menar.
  • Angelven
    Anonym ((är också där)) skrev 2013-01-19 21:49:21 följande:
    Nu kommer jag framstå som hemskt lättfotad. Men i alla mina tre långvariga relationer, har jag legat på första daten. Så det går uppenbarligen att få till det även så.
    Döremot så visade sig ju ingen av dem vara den rätta i längden, så jag borde kanske göra de motsatta: inte ligga på första daten, oavsett hur attraherad jag än är..,
    Nåväl - det är du väl inte ensam om att göra.

Och det kan vara väldigt rätt - en av dom kallade jag flickvän i 9 månader  
  • Angelven
    Afrodite79 skrev 2013-01-19 22:02:53 följande:
    Nja för mig har det inte med att jag skulle vara lättfotad att göra. Utan att man engagerar sig så snabbt och plötsligt, och säg att man vill se killen igen och han inte hör av sig - ja då skulle man bli mera sårad än om man inte hade haft sex första dejten. Get my point? Det handlar om engagemang från min sida... långsamt fram=desto mindre lidande om det inte blir som man tänkt.
    Också sant - jag brukar tänka som så här ungefär:

"är det vi, då är det inte bråttom - är det inte vi - då är det inte heller bråttom" ...

Men ibland så är det inte klartänkt man klarar att vara ... 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!