Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito skrev 2013-01-25 23:23:09 följande:
    Gött!
    Du har varit tålmodig...du förtjänar lite dejter nu!

Det tyckr jag med!!! Nu är frågan om jag ska skriva till den där jättesnygga killen med trevlig profil också, eller om jag ska avvakta och se vad som händer med de här tre som jag faktiskt har lite hopp om och redan har på tråden...
  • Anonym (33-åring)
    Papito skrev 2013-01-26 00:12:41 följande:
    Beror på hur du är som person, jag personligen hade nöjt mig med tre om alla var på g. Varför snura till det mer än nödvändigt liksom?

Men är han långt bättre än de andra på pappret så varför inte...
    Svårt att avgöra "hur mycket bättre", men jag resonerar nog som så att tre är lagom att "hålla rätt på". Han är ju lika bra om två veckor som nu =)
  • Anonym (33-åring)
    ander25k skrev 2013-01-26 09:53:02 följande:
    1 av 10 är det just nu , var ett tag det var mer, men har mina kriterium som stör lite , och då sorteras det bort ganska många .

Frågan om ifall vi svarar på alla meddelanden har ju varit uppe här i tråden ett antal gånger. Och varför. Om vi vänder på frågan: Hade ni hellre fått många svar (säg 8 av 10) men där många svar är av typen "tack men nej tack" eller känns det bättre att få färre svar?
  • Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-01-26 12:15:04 följande:
    Sant - men standardsvar fungerar bra - det är nog mera som sagt en fråga om ren hövlighet för mig.

Ärligt talat, så här gör jag: Om jag inte fått svar inom ett par dagar från någon jag mail'at - då blockeras de.

Även om det skulle vara så att de lixom betar av en lista och de senare hade tänkt mail'a mig om det inte fanns något intressantare, så är jag inte intresserad i någon "ohövlig". Det blir ett bra test av om de verkligen var något för mig

Jag har fått jättelånge jättefina nej tack svar från jättesöta tjejer som säkert har hur mycket mail som helst, det är en attitydfråga

Efter att du vet att de har läst, eller kategoriskt rakt av?

Oh ja, helt klart. 
  • Anonym (33-åring)
    Papito skrev 2013-01-26 12:36:27 följande:

Håller med A-männen....föredrar ett nej tack. Jag skrattar ofta när ni berättar om mailen ni får, står ofta helt frågande till att en man tror att det kommer att funka på det sättet. Det gör jag för att jag själv anstränger mig lite mer, jag läser profilen, jag knyter an till VAD jag gillar, skriver lite utanför boxen så att man märker vilken typ av person jag är. Det blir inga megaromaner men ändå lite längre än tre meningar.
    Då är det klart att det känns surt att ansträngningen inte ens är värd ett nej tack.
    Ibland, när man har en kass period, kan jag nästan tänka "skyll er själva för at ni bara får svar från grottmänniskor, ni har själva skapat situationen".

Lite så faktiskt. Jag är ganska verbal, gillar att både babbla och skriva och ändå kan jag tappa lusten. Då kan jag förstå andra män som inte har "ordintresset", att de ger upp & inte anstränger sig. Många tjejer klagar ofta på det, att killen inte ansträngt sig och ni tappar lust, kraft och hopp emellanåt..men tänk då på alla män som kanske får svar på typ ett av tio mail, trots ansträngning att skriva något annat än ett standardbrev..det måste ni kunna förstå också, att det är jäkligt energikrävande och tröstlöst, att man tappar sugen och faller in i mallen.

Försök tänka er in i den situationen.

Så ja, jag föredrar ett hövligt nej tack, trots att jag inte har kort (skriver givetvis inte till de som ber om att man inte ska skriva utan kort).
    Kul att de glädjer någon, själv är jag rätt trött på oengagerade meddelanden (vilket ni ju redan vet). I gårdagens mailskörd finns bland annat dessa (* när jag ändrat nått):

"Mitt namn är *. Jag såg din profil här i dag och blev intresserad av dig, skulle jag vilja veta dig mer, vill jag att du skicka ett meddelande till min e-postadress för att familarity dessutom. Här är min e *@gmail.com och ph. Jag gellar du.Jag hoppas på bästa relation med dig."

"Hej! Du verkar trevlig och intressant. Det vore spännande och intressant och få kontakt med dig för att få veta mer. Fråga mig gärna vem jag är och vad som gör mig till den jag är. Mvh T  *"

"Säger hej även fastjag halkar över ngr kriterier men gillade din profil.... dessutom ser du klok ut ;)
    Ha en fin kväll *"

"Snygg och intreesant.."

"Hej "        

"Zzzz"

"hej läget med dig? *" (fick nästan exakt samma dagen före från samma person)

"Halloj Allt bra hos dig? *" (fick nästan exakt samma dagen före från samma person)

"Vad vacker du är!
    Har bild i mitt fotoalbum."      (han skrev samma plus en rad till dagen före, så svarade jag vänligt)

Tja.. det var som sagt några av gårdagens... Är glad att jag har kontakt med några guldkorn också Glad   

• Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-01-26 13:27:31 följande:
    (33-åring) - jag kan förstå oviljan att ens svara på så korta mail.

... men om jag skriver 10-20 rader, ibland faktiskt längre, kopplar till profilen, intressen, bilder och vad jag kanske tror skulle fungera mellan oss.

... och så får tystnad som svar.

Ja, då blir det som Papito skriver, man tappar sugen. Jag lägger ner en hel del tankemöda både i urval och i mail, skriver absolut inte till alla, utan det är till de som matchar bra, har bild, har en presentation som jag gillar.

Dvs jag tror att det faktiskt är så att vi passar varandra när jag mail'ar någon. Självklart är det ju oftast så att hon inte tycker det, men att åtminstone svara är väl ett minimi av hövlighet - annars får ni grottmän som skriver

"Snygning - Liga ?" (ja, med stavfel ...) 

Förut svarade jag mer än jag gör nu (svarade i princip på allt som inte var skamliga förslag). Av de jag nämnde här fick nummer 2 och 3 svar. Den sista fick som sagt var dan före, så igår svarade jag faktiskt "ja, du sa det igår..." bara för att jag tycker han ska reflektera över vad han gör.
  • Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-01-26 14:03:05 följande:
    Sådär...

Nu har jag provat en sak och upptäckt en annan

Jag testade att skicka ett standardmail till listan av favoriter Bara för att se om de ens svarar Tanken är att se om det är bättre än att lägga tankemöda på varje, och bara lägga det på de som faktiskt svarar

Och.... HP har faktiskt en spärr för hur många man får spamma per dag - jag är spärrad de nästa 12
    timmarna på att skicka till någon ny  

Spännande! Både experimentet och att man kan bli spärrad. Hur många skickade du för att bli det? Och vad skrev du i ditt standardmail?

Följer utgången med spänning Flört 
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-26 14:25:53 följande:
    jag har tyvärr inte alltid svarat och det gäller mail av typen "hej" eller Vad gör du idag då?"
    de ignorerar jag faktiskt.
    De som skriver "hej, jag var inne och tittade på din profil, du verkar intressant, maila gärna tillbaka:)) eller så...då svarar jag artigt tillbaka.

jag har varit med om att om man svarar artigt så får man ett svarsmail där de ändå försöker etablera kontakten. Dvs de tar inte mitt artiga svar som ett nej tack, utan som en öppning till kontakt.

Tex en som blev lite surt för att jag tackade nej med förevändningen att han bodde lite för långt bort. Fick då svar ungefär "det var ett märkligt svar du vet ju inte ens om jag är flyttbar". Skulle jag hellre sagt sanningen, att han inte alls var min typ?

Visst finns det de som reagerar så. När jag får sånna så ignorerar jag alternativt "tjafsar lite", beroende på vilket humör jag är på (läs: hur uttråkad jag är). Men förvånandsvärt många svarar och tackar för svaret. Det tycker jag är trevligt gjort!
  • Anonym (33-åring)
    ander25k skrev 2013-01-26 14:44:24 följande:
    Mina varningsklockor ringer redan vid 30 år Glad vilken 30 åring vill vara med en gubbe Glad

Hur gammal är du?
  • Anonym (33-åring)
    ander25k skrev 2013-01-26 14:59:24 följande:
    48 år , så min gräns går lite åt 38 års åldern .

Låter vettigt.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!