Papito skrev 2013-01-26 12:36:27 följande:
Håller med A-männen....föredrar ett nej tack. Jag skrattar ofta när ni berättar om mailen ni får, står ofta helt frågande till att en man tror att det kommer att funka på det sättet. Det gör jag för att jag själv anstränger mig lite mer, jag läser profilen, jag knyter an till VAD jag gillar, skriver lite utanför boxen så att man märker vilken typ av person jag är. Det blir inga megaromaner men ändå lite längre än tre meningar.
Då är det klart att det känns surt att ansträngningen inte ens är värd ett nej tack.
Ibland, när man har en kass period, kan jag nästan tänka "skyll er själva för at ni bara får svar från grottmänniskor, ni har själva skapat situationen".
Lite så faktiskt. Jag är ganska verbal, gillar att både babbla och skriva och ändå kan jag tappa lusten. Då kan jag förstå andra män som inte har "ordintresset", att de ger upp & inte anstränger sig. Många tjejer klagar ofta på det, att killen inte ansträngt sig och ni tappar lust, kraft och hopp emellanåt..men tänk då på alla män som kanske får svar på typ ett av tio mail, trots ansträngning att skriva något annat än ett standardbrev..det måste ni kunna förstå också, att det är jäkligt energikrävande och tröstlöst, att man tappar sugen och faller in i mallen.
Försök tänka er in i den situationen.
Så ja, jag föredrar ett hövligt nej tack, trots att jag inte har kort (skriver givetvis inte till de som ber om att man inte ska skriva utan kort).
Kul att de glädjer någon, själv är jag rätt trött på oengagerade meddelanden (vilket ni ju redan vet). I gårdagens mailskörd finns bland annat dessa (* när jag ändrat nått):
"Mitt namn är *. Jag såg din profil här i dag och blev intresserad av dig, skulle jag vilja veta dig mer, vill jag att du skicka ett meddelande till min e-postadress för att familarity dessutom. Här är min e
*@gmail.com och ph. Jag gellar du.Jag hoppas på bästa relation med dig."
"Hej! Du verkar trevlig och intressant. Det vore spännande och intressant och få kontakt med dig för att få veta mer. Fråga mig gärna vem jag är och vad som gör mig till den jag är. Mvh T *"
"Säger hej även fastjag halkar över ngr kriterier men gillade din profil.... dessutom ser du klok ut ;)
Ha en fin kväll *"
"Snygg och intreesant.."
"Hej
"
"Zzzz"
"hej läget med dig? *" (fick nästan exakt samma dagen före från samma person)
"Halloj Allt bra hos dig? *" (fick nästan exakt samma dagen före från samma person)
"Vad vacker du är!
Har bild i mitt fotoalbum." (han skrev samma plus en rad till dagen före, så svarade jag vänligt)
Tja.. det var som sagt några av gårdagens... Är glad att jag har kontakt med några guldkorn också