-
Det är verkligen min erfarenhet med. Träffar man någon som verkar bra så börjar det letas fel hos en för att det inte ska bli något.Anonym (jag) skrev 2013-05-14 18:30:50 följande:jag ger fan upp det här med dejting! har dejtat en del, men allt rinner ju ut i sanden ändå... :(
-
dilog skrev 2013-05-15 09:12:39 följande:Om man nu mot förmodan skulle finna den stora kärleken. Då skulle iallafall jag lägga ner allt vad kontaktsida heter
Helt rätt, vad har man där att göra då? Min erfarenhet, man får bra kontakt med någon, men nog fan forsätter hon att häcka på sidan i jakt på något bättre. Jag litar inte ett dugg på vad tjejer från dejtingsidor säger när de säger att de ska ha tvättstuga, träna, ska på föräldramöte eller liknande som skäl till att det inte går att ses på onsdag eller vad som. Hon är på väg ut med någon annan. Det är riktigt obehagligt, för tjejen det väl kan bli något med har en uppförsbacke framför sig som är enorm. Inte skapad av henne, utan av andra. -
Det är ju det som är grejen. Jag har också saker att göra i mitt liv och jag är genomärlig. Säger jag att jag ska träna, eller på föräldramöte, så kan du i praktiken bege dig till Friskis och Svettis och hitta mig där.
Däremot har jag sprungit ihop med väldigt många som man inte hade hittat där. Så det som sägs via nätet.... jag litar inte på det. Visa att jag kan lita på dig genom handling, genom ditt sätt att agera, så ändras min inställning. Men jag har fått förtroendet jag har visat för en hel del personer krossat genom att de har gjort något helt annat.
Den värsta lögnen jag har fått sas rakt upp i ansiktet på mig över en pilsner när vi hade märkt att vi verkligen kunde snacka med varandra och jag frågade när vi kunde ses nästa gång. Hon skulle på barnkalas, hennes systers dotter fyllde fem år på fredagen, men hon var osäker om kalaset skulle vara då eller på lördagen. Hon blinkade inte ens när hon sa det. På lördagmorgonen kom det ett SMS med innebörden att jag var dumpad för hon hade träffat nån roligare och snyggare på fredagskvällen. Lek med tanken att han inte hade varit rolig eller snygg, och att jag på lördageftermiddagen hade ställt den högst intressanta frågan vad hon hade gett i present. Hon hade avslöjat sig själv när jag hade märkt att hon hade stakat sig eller något. Eller ännu lustigare att det hade varit femårskalas en månad senare.... eller att syster inte alls har någon dotter...
Man gör bara skit för sig själv med att ljuga för andra. Dejtingsidor går ut på att träffa folk, man är direkt naiv om man tror att man är den enda för någon där. Ett ärligt svar som kanske inte är så positivt är alltid bättre än en lögn. Malmö är en svensk storstad, men det har ju inget att göra med att det är en stor stad. Sannolikheten att springa samman av misstag är rätt stor.
Det lustiga i sammanhanget är att jag just sprang samman med den här tjejen på en väldigt populär pub i stan. Hon stod i baren när jag kom in - och hon gick bara rakt ut från stället för hon ville inte möta min blick. Det blev en plats ledig i baren som jag ställde mig på, och så kom bartendern med vinglaset hon hade beställt. Jag tror inte hon vill möta bartenderns blick heller numera... -
Det är ju det som är grejen. Jag har också saker att göra i mitt liv och jag är genomärlig. Säger jag att jag ska träna, eller på föräldramöte, så kan du i praktiken bege dig till Friskis och Svettis och hitta mig där.Isnogood skrev 2013-05-15 17:06:24 följande:Jösses...
Hur kan du då, i ett förhållande, tro på när din respektive säger att hon ska ut med en kompis..?
-Jag menar, hon kanske i själva verket går ut med en kille o skaffat sig en knullvän eller vad som.
Om man börjar med att misstro någon, då kan man ju lägga ner på en gång.
Kanske är det så att personen faktiskt SKA på föräldramöte eller har tvättstugetid.
Tur jag inte snubblade på någon med ditt synsätt när jag befann mig på datingsida, för attans va många gånger jag kom med ursäkter som:
"Kan inte, har min son hemma"
"Kan inte, ska träna med hästarna"
"Kan inte, ska iväg och träna hundarna"
"Kan inte, ska iväg på kurs / möte / via jobbet"
Osv...
Jupp, alla var de sanna, jag HAR saker i mitt liv att göra, vilket jag helt enkelt tror att fler än jag har också
Däremot har jag sprungit ihop med väldigt många som man inte hade hittat där. Så det som sägs via nätet.... jag litar inte på det. Visa att jag kan lita på dig genom handling, genom ditt sätt att agera, så ändras min inställning. Men jag har fått förtroendet jag har visat för en hel del personer krossat genom att de har gjort något helt annat.
Den värsta lögnen jag har fått sas rakt upp i ansiktet på mig över en pilsner när vi hade märkt att vi verkligen kunde snacka med varandra och jag frågade när vi kunde ses nästa gång. Hon skulle på barnkalas, hennes systers dotter fyllde fem år på fredagen, men hon var osäker om kalaset skulle vara då eller på lördagen. Hon blinkade inte ens när hon sa det. På lördagmorgonen kom det ett SMS med innebörden att jag var dumpad för hon hade träffat nån roligare och snyggare på fredagskvällen.
Lek med tanken att han inte hade varit rolig eller snygg, och att jag på lördageftermiddagen hade ställt den högst intressanta frågan vad hon hade gett i present. Hon hade avslöjat sig själv när jag hade märkt att hon hade stakat sig eller något. Eller ännu lustigare att det hade varit femårskalas en månad senare.... eller att syster inte alls har någon dotter...
Man gör bara skit för sig själv med att ljuga för andra. Dejtingsidor går ut på att träffa folk, man är direkt naiv om man tror att man är den enda för någon där. Ett ärligt svar som kanske inte är så positivt är alltid bättre än en lögn. Malmö är en svensk storstad, men det har ju inget att göra med att det är en stor stad. Sannolikheten att springa samman av misstag är rätt stor.
Det lustiga i sammanhanget är att jag just sprang samman med den här tjejen på en väldigt populär pub i stan. Hon stod i baren när jag kom in - och hon gick bara rakt ut från stället för hon ville inte möta min blick. Det blev en plats ledig i baren som jag ställde mig på, och så kom bartendern med vinglaset hon hade beställt. Jag tror inte hon vill möta bartenderns blick heller numera...
Oj, där blev visst något fel när jag postade. :) -
Anonym (singelmorsa) skrev 2013-05-16 08:28:44 följande:Menar du att du inte vill dejta någon som inte har dejtat på flera år eller någon som inte haft ett förhållande på flera år?
Jag har dejtat både killar som varit nya på det här med dejting och såna som varit med i matchen länge. Tycker inte att det gör någon skillnad alls, utan allt hänger på personlighet och personkemi.
Man funkar med vissa och inte alls med andra. Så enkelt är det. Man får inte reda på det genom att sitta bakom en dator.
Sen är dejtingtänket rena möget i min värld. Det är teater helt enkelt. Det är först när man är helt avslappnad i varandras sällskap som ens rätta jag kommer fram och det där kan ta tid. Jag tror oerhört mycket mer på att träffa någon genom intresse eller förening eller vad som än vad jag gör på dejtingsidor. Det blir liksom fel från första början där. -
Totalt naivt. Man är inget par när man har mest kontakt med varandra genom dator eller telefon. Det är ett mycket praktiskt sätt att hålla kontakt genom när man är från varandra en kort period.modesto skrev 2013-05-16 13:33:27 följande:
Det kan funka om båda ä naiva i samma grad och har liknande förväntningar. Jag har läst mycket internationella forum och bloggar. Det finns fall då folk blev kära via nätet utan att träffas, träffades kanske först ett halvår sen de började skriva men räknar sig som ett par och varandras livskärlek redan medan de skriver. Några har sedan träffats irl och gift sig, några är på gång, avstånd är t ex usa- europa, sydafrika –irland, holland- asien. Jag själv skrev med en kille från Argentina, utbildad, universitetslärare, författare av flera böcker, borde veta bättre. Vi skrev helt ytligt om livet i våra länder men ändå ville han sätta mig som familjmedlem på Facebook och blev väldigt sur när jag inte ville att han ska bo hos mig när han ville komma. Han var upprörd att höra att jag träffar andra, han räknade mig som sin flickvän, jag har aldrig lovat honom något, jag sa från början att jag ska aldrig gifta mig, bo ihop eller flytta till ett annat land.
-
En i taget. Det märkliga är att man nästan aldrig bara har tag i en åt gången. Helt ärligt säger jag att jag snackar med fler, och det har lett till blockering några gånger. Egentligen är det inte mer märkvärdigt än att man behandlar andra som man själv vill bli behandlad. Jag vill bli ärligt bemött så jag är ärlig mot andra.jessie01 skrev 2013-05-17 05:17:21 följande:jag hoppar väl in här i tråden då. :)
hur gör ni andra när ni dejtar?
har ni flera stycken som ni sitter o chattar med ett tag innan träff/träffar?
eller har ni bara en?
träffar ni flera omlott om varann? eller håller ni er till en ?
-
Angelven skrev 2013-05-20 10:49:19 följande:Håller med ander25k och dilog - om det inte känns rätt, då är det nog inte rätt. Sedan kan det kanske ta lite tid - fast varje gång det träffat rätt har vi bägge inte kunnat hålla tassarna i styr redan på första dejten ...
De som jag träffat flera gånger och det utvecklats till lite mera (inte mycket) än en kram, har det inte blivit en fortsättning med.
Så, åtminstone min erfarenhet är att antingen är det tokrätt första dejten eller så är det inte rätt.
Jag har liknande erfarenheter. Det svåra är inte att träffa någon. Det svåra är att göra något ömsesidigt varaktigt av det när det blir rätt utan att kvadda det genom att vara för het på gröten. Detr är skitsvårt att träffa någon ny där båda vill fortsätta när man redan är engagerad med barn och en vardag som hela tiden gör sig påmind. -
läderfejs skrev 2013-05-23 15:23:48 följande:sånt kan jag reta mig på... tjejer som har flera bilder, men ingen presentation... ofta ser de bra ut, och jag får intrycket att de är vana att få uppmärksamhet... nu kan de luta sig tillbaka och låta mejlen strömma in... såna skriver inte jag till, vill ha lite mer som säger nåt om tjejen som person... fast de skriver inte till mig heller så det jämnar ut sig
Det är helstörigt, jag håller med. Där måste väl rimligen finnas något man kan berätta om sig själv. Men nivån på det stället är lågstadie, det är enklare att kolla bilder än att läsa text.... Jag brukar inleda med frågan "Vad gör du när du inte sitter inloggad här?" Det spelar ingen roll vad de svarar så är där inledeningen till ett samtal. Men det är väldigt sällan jag får svar. Följ den sidan någon månad eller så, så har ni konstaterat att där sitter alltid samma människor inloggade hela tiden så följdaktligen gör de väl inte så mycket mer än längtar efter att en prins ska hoppa ur datorn.
Jag var med på MP nån månad, eller egentligen bara några dagar. Samma tendens där, inklusive det faktum att hälften av tjejerna som är med på MP är också med på HP. Det är gratis att bli nobbad på det senare stället. -
Anonym (33-åring) skrev 2013-05-24 14:03:37 följande:
Menar du att du inleder med den frågan och sen skriver mer, eller att den frågan är (hela) det inledande meddelandet?
Lite olika. Är där något att knyta an till i presentationen kan man ju skriva med. I de flesta fall stannar det bara vid den... Kritik på den? Alla åsikter är bra åsikter.