Inlägg från: Anonym (Lom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lom)

Ärliga nätdejtingstråden!

Helpful skrev 2012-05-17 21:01:03 följande:
    Jo jag vet att det "bara är att ringa"... Men jag tänkte mer - kan ni inte hjälpa till ideellt inom respektive område? Vad har du för inriktning?
    Jag kan lite av varje, men mest skatter.
  • Anonym (Lom)
    Helpful skrev 2012-05-17 21:07:15 följande:
    Okay! Ja då kan det vara "svårt" då jag antar att inte så många vill ha skatte-teknisk hjälp här på FL! En fråga dock: hur vet man - bland alla okända - jurister och advokater vem som är bra och dålig?:P Hur vet jag att du är bättre än han på Swartlings?:P Jag menar om du får ett uppdrag av mig (skilja mig från skatteverket tex.) och så misslyckas du, eller du lyckas inte med den föresatsen som JAG vill - 100% skilsmässa - utan du kanske lyckas sådär halvdant, ja då är jag ju avslöjad och kommer ha verket efter mig livet ut...:PxD
    sånt vet man aldrig. Lottospelet.
    Kanske jag jobbar på MSA?
  • Anonym (Lom)
    Helpful skrev 2012-05-17 21:16:26 följande:
    Vad kostar det per timme hos MSA i just skattefrågor?
    Beror på vilken jurist/advokat det är.
    Från 1500 upp till 4000 kr i timman?
  • Anonym (Lom)
    Helpful skrev 2012-05-17 21:19:10 följande:
    Okej, tack för info, bra och veta!
    :) inga problem.
  • Anonym (Lom)
    Helpful skrev 2012-05-17 21:23:39 följande:
    Dock förvånad att en jurist hänger här på FL!xD
    Varför inte? Finns väl allt möjligt folk här.
  • Anonym (Lom)
    Helpful skrev 2012-05-17 21:27:06 följande:
    Varför använder man sig inte av en trust i bolags och affärssammanhang?
    Den frågan kräver en uppsats till svar.
    Jag dricker vin och är liiiiite dragen.
  • Anonym (Lom)
    Alexiandra skrev 2012-05-18 06:53:11 följande:
    Sen behöver man inte vara skitsnygg heller, det tar dem bara en bit.
    Jag är INTE skitsnygg, det vet jag. Ändå har jag inga problem med att få gå på dejt och att få ligga verkar inte vara några större problem heller (vilket förvånar mig). Men det är inte det jag vill.
    Jag är så pass gammal att jag kommit över det stadiet.

Hur hittar man en kvinna som vill slå ihop bohagen?
    Hittar bara de som är ute efter bekräftelse och vill veta om de duger. Spritproblem verkar också vara relativt vanligt. Har ni killar upplevt samma som jag?

Problemet för mig är att det finns så många skitsnygga oseriösa killar där ute som "blockerar" mig.
    Hur löser jag problemet?
  • Anonym (Lom)
    Alexiandra skrev 2012-05-18 08:37:21 följande:
    Lom - hittar du bara oseriösa så dras du till fel typ? Alltså du attraheras av en typ som sällan är ute efter det seriösa.
    Jag söker ju samma sak, det seriösa alltså, och inga problem hitta de som söker lika. Däremot har jag ju svårt hitta roliga, intelligenta personer överlag - så jag hittar ju inte rätt ändå. Men det faller aldrig på oseriositet.
    Det där är för enkelt att tro att jag dras till fel typ, tror jag.
    Fel typer kanske dras till mig?

För min del behöver de inte vara någon extremt rolig kvinna, jag har massor av humor och är oftast den som sköter underhållningen i ett förhållande. Jag kan roa mig själv.

Jag kanske skriver fel saker i min profiltext? Hur ska en bra text vara?
    Här är min, är det bra eller dåligt?
    ------------------------------------
    Om mig:
    Liberalen, som tycker om att resa och äta nya spännande maträtter. Som människa är jag sympatisk, mjuk, snabbtänkt, allmänbildad och en driftig problemlösare. Har svart bälte i matlagning.

Jag är 178 cm, 90 kg, blå ögon, brunt kort hår/rakad, helskägg, stor och stark.

Mina intressen är att motionera/jogga, samhällsfrågor, resa, sport, gym, matlagning, datorer/internet & film/tv.
    Nya intressen välkomnas. Kanske dans?
    ------------------------------------

Kanske man ska skriva något om vad man vill med framtiden? Vad man söker? Vad man inte söker?
    Ska jag skriva något om min dotter och vad vi gör? Ska jag ha en bild på mig och min dotter tillsammans?

Ser att många kvinnor skriver att de inte gillar profiler där männen visar upp sina tatueringar, bilar, hundar bla bla. Sådana har jag inte, har varken hund eller tatueringar.

Personligen tycker jag att profiler där man ser henne med ett glas alkohol i handen ger ett oseriöst intryck.
    Bilder där hon poserar med putande mun gör mig spyfärdig. Töntigt.
  • Anonym (Lom)
    Anonym (joo) skrev 2012-05-18 10:12:36 följande:
    Åh,nej,killar med bar överkropp och som visar tatueringarna,går bort. Det känns så "gud,vad snygg jag är". Skulle inte heller ha bild på barn,men det kan ju stå i profilen,så man vet.
    På HP kan man välja i profilen/mer om mig. På min står "helger", vilket inte är 100% sant. Men det fanns ingen bättre. Jag har min dotter då och då, allt från en helg upp till en månad. Oftast 7-10 dagar och det har historiskt sett varit ca 25% av tiden.

Bar överkropp? Nej, fyfan. Det skulle aldrig hända.
    Så snygg är jag INTE. haha.
  • Anonym (Lom)

Hoppsan, nu fick jag en flirt (kram). Hon är skitsnygg, kanske liiite utanför min liga? Kan man säga så?
    Blir man inte lite skeptisk då?

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!