Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Tusse85 skrev 2013-01-13 23:02:48 följande:
    Hur reagerar ni om en exdejt fortsätter gå in på er sida, i mitt fall HP, lite då och då? eller reflekterar ni inte ens över det? Och hur gör ni själva?
    Jag blockerar helt enkelt, jag har inget intresse av att se henne i flödet till höger och bli påmind. Och vill en exdejt verkligen ha kontakt igen, så vet de ju var de skall få tag i mig. Blockeringen är inte för att jag vill blockera egentligen, det gör mig inget - men det finns ingen "dölj" på HP.
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-14 09:29:19 följande:
    Fast det har jag redan gjort och då ville han ju säga upp bekantskapen ;)

Men nej, jag avaktar ett tag nu och ser om allt går över, och om inte så hör jag av mig om ett par veckor och frågar om han vill ta en fika, dvs inte ses hemma hos någon av oss :)

Och tills dess tänker jag ändå fortsätta som vanligt, för i slutändan har han betett sig som en stor idiot så helst förtjänar han ingen ny chans även om jag annars anser att alla ska få två chanser  för man kan göra misstag...
    Låter som en bra tanke, om du vill ge honom en chans till, se till att det blir på dina villkor - mysig fika, trevlig promenad, kanske göra något roligt tillsammans - typ bowla, boule eller laserdome (beroende på gemensamma intressen ) och helt enkelt se om det finns en vilja till annan gemenskap, se om ni har annat ni kan vara tillsammans i.

... och om inte det fungerar - då skulle ju en vardag som par inte heller fungera tyvärr  
  • Angelven
    Afrodite79 skrev 2013-01-14 18:06:02 följande:
    Och orkar du med någon som sänder dubbla signaler? Pallar du det psykiskt? 

Totally! 

Hon är en grym kvinna Elaine, en tjej i min smak. Hon är en förebild. Hon inspirerar

Eller hur - tack för tipset - det fungerar ju lika bra för killar - att sätta värde på sig själv så att man blir värdesatt.
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-14 18:16:46 följande:
    Fast tyvärr tror jag ändå att jag har varit sämre på det än han, vet inte hur många som skällt ut mig nästan här i forumet för att jag skrev en sak till honom men egentligen vill något annat osv =/

Är jag en helt jävla stor idiot om jag frågar om han vill åka till tom tits och kolla body world med mig? Vill verkligen se utställningen men den enda jag kan tänka mig som oxå vill är han...
    Klart du är

Men lite dum och kär får man också vara eller hur - och det där är väl helt och hållet att se till att umgås på dina villkor, göra saker DU vill ? 
  • Angelven
    Tom Araya skrev 2013-01-14 18:36:50 följande:
    Så här vart min nya presentation på pannkakan:

Välkommen till sajtens tråkigaste presentation. Den var tydligen för lång och i allt nedkortande försvann det lilla som var roligt.

Jag är en singelkille som hoppas finna vad jag saknar just nu.

Som person jag är ganska lugn, hyfsat tålamod och är snäll och trevlig.
     Humor tycker jag är viktigt.
    Mina två största intressen är rock (mest punk och hårdrock) och bilar.
    Jag har inga allergier mot varken djur eller barn men har inga planer på att skaffa egna.
    Jag tycker om att gå ut och äta, gå på konserter, krog/nattklubb, bio, en mysig hemmakväll med middag och film och jag går gärna på motorsport och andra.
    Jag är seriös, trogen och inte svartsjuk och jag vill helst att du är på liknande sätt.

Vi bör ha något gemensamt både vad det gäller personlighet och intressen.
    Din ålder är inte särskilt viktig 25-45 kanske.
    Jag är för närvarande öppen för allt från vänskap till äktenskap och allt därimellan.

Skriv en rad eller två här på pannkakan (jag vill helst se minst en bild på dig, gärna flera) så svarar jag förr eller senare. Kram på dej!
    Bra - lite kort dock

.... och inledningen med meningen om nedkortandet är negativ - skippa det, skriv något som är roligt, positivt och handlar om dig!  

Kanske något sådant här:

"I sommar blir det fantastiska konserter, bland annat blir det Metaltown i Göteborg och det tänkte jag gå på men saknar sällskap, vill du med ? Vi kan fräsa ner med bilen, slagga någonstans och lyssna på bra rock i tre dagar."

Något som säger vem du är, vad du gillar att göra, positivt och lite framåt lixom ? 
  • Angelven
    Afrodite79 skrev 2013-01-14 19:40:06 följande:
    Angelven - kan jag få dina synpunkter på mina dejter och mitt dejtande?
    Skippa dom bägge två tror jag.

Äckelkänslor - lyssna på din mage!

Och den andra håller jag med om - om du är bekymrad över att han vet var du jobbar inför att avsluta det - då är det problematiskt, så bör det aldrig kännas. Avsluta.

Läs bloggen du rekommenderade, bli en prinsessa  
  • Angelven
    Afrodite79 skrev 2013-01-14 19:43:02 följande:
    Hm.. men vågar man det, säga så? Ååå tycker sånt är så svårt - vill ju inte såra dom. Säger man så kanske dom tolkar det som att det är fel på dom.. å det vill jag ju inte. Kanske bättre att "skylla på" att man inte är på dejting-humör - vilket iofs är sant då jag ska lägga ner det nu. För ett tag.
    Bättre att vara ärlig tycker jag - jag har aldrig tagit illa upp med en tjej som säger att det inte klickar - jag har blivit ledsen, men det är på nått sätt okej eller hur ? Om du skyller på dejtinghumöret kommer de bara tjata fram tills du säger att du är på dejtinghumör.
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-14 19:47:06 följande:
    Nedan är kopierat av det som skrevs på chatten idag, början och slutet är dock inte med för inte relevant till detta.... men frågar man verkligen så om man inte bryr sig? Eller är det just för att man inte bryr sig som man vågar fråga som han gör? Men det är såhär han skriver varje gång jag nämner en dejt... väldigt nyfiken av sig....

Jag: haha, tjejen med kasst tålamod här ju Flört
    Har inte dejtat någon än ju Glad
    Han: skulle du inte dejta två stycken under förra veckan?
    Jag: Nä va barnvecka då, dejtar helst inte på barnveckor..
    Han: ok. ska du träffa dem den här veckan istället?
    Jag: Nepp, ställdes in i helgen.
    Han: varför då?
    Om han är nyfiken, då bryr han sig - även om han inte ens erkänner det för sig själv.

Tom Tits tror jag på - dina villkor Tusse, du är prinsessan (även om drömprinsen inte har upptäckt det än
  • Angelven
    Afrodite79 skrev 2013-01-14 20:07:44 följande:
    Tack. Skönt att få lite bekräftelse - det var nog mest det jag var ute efter, jag visste liksom innerst inne vad jag egentligen ville

Vet jag väl - det framgick rätt bra av texten du skrev
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!