Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito skrev 2013-01-12 13:34:42 följande:

Okej...det där med glimten ögat funkar inte i text. Men det var skrivet med glimten i ögat.

Jo, det senaste kanske, men det igår kändes inte som nå speciellt glimtigt.
  • Anonym (33-åring)
    Papito skrev 2013-01-12 13:54:20 följande:

Skrev mycket igår, menar du något speciellt inlägg eller mer allmänt?
    Säg så här, oftast har jag glimten i ögat. Säger sällan något för att såra eller vara elak och försöker hålla god ton. Igår var det mesta med glimten i ögat, det enda var väl där när jag kände mig utanför, där var det lite mer på riktigt.

Ja, det om att du kände dig utanför. Om du känner dig utanför för att du inte får se bilder och "alla" pratar om bilderna, så är det väl inte speciellt smart att dagen efter pika nån för att den inte får se bild på nån, inte ens om man har glimten i ögat.
  • Anonym (33-åring)
    Tusse85 skrev 2013-01-12 15:58:50 följande:
    Polisen skrev jag ju med första gången i augusti men har varit periodvis.. fast var först förra veckan jag fick veta hans yrke bara :)
    Kriminalvårdaren var ju nu i veckan, men eftersom dejten inte blir först nästa vecka så har vi hunnit prata en vecka då och jag har oxå tid att ställa in det om det känns fel innan dess :)

Jag menar alltså att skulle jag börja prata med någon nu på tisdag tex så skulle jag inte träffa honom samma vecka trots att det är barnfri vecka :)

Klart att du kan träffa honom samma vecka om du vill, men att då säga att du pratar länge dmed killarna före dejt blir ju lite fel.
  • Anonym (33-åring)
    Tusse85 skrev 2013-01-12 16:11:10 följande:
    Haha fast säger ju att det är det jag inte vill, för vill skriva med folk minst en vecka innan :)
    Jag och kriminalvårdaren har ju inte ens bestämt en dag så jag menar alltså att jag hinner skriva med honom längre innan dejten och har då tid och då uppnår jag ju min grej med att jag vill skriva längre tid med dem :) Det är skillnad på att bara skriva att det vore kul att ses och sen verkligen boka in en dejt med tid och datum :)
    Tror vi missuppfattar varandra just nu bara :)

My mistake, jag läste fel, tyckte du ställde en fråga om du inte kunde det, men när jag läser igen så vet jag inte var jag fick det ifrån. Dock var det inte jag som kommenterade det där med att träffa fort före min felläsning.
  • Anonym (33-åring)
    Ernst Hugo skrev 2013-01-12 17:04:04 följande:

Säger helt enkelt att det dykt upp en sak jag som gör att jag inte kan komma på dejten. Självklart ber jag om ursäkt.

Varför inte vara ärlig istället? "Du, nu när vi pratat lite mer så känner jag att vi nog inte riktigt passar ihop, så jag tror inte att det är nån större idé att vi ses."
  • Anonym (33-åring)
    Ernst Hugo skrev 2013-01-12 17:45:24 följande:
    Jag har gjort det 2 ggr på två år så det händer inte så ofta Går oftast på dejt en gång och skulle jag sedan inte tro på det så säger jag det uppriktig!

Däremot fattar jag inte kvinnor som helt sonika slutar skriva om man börjat en dialogFörvånad 

Tycker du ska byta ut "kvinnor" till "folk", det är inte kvinnospecifikt.
  • Anonym (33-åring)
    Afrodite79 skrev 2013-01-12 20:46:48 följande:
    Nu har jag har en liten fråga jag vill ta upp

Denna tråden har ju varit igång ett tag och jag undrar om det är någon som lyckats få till det? Alltså så att det blir seriöst med någon? På riktigt. Och fortfarande är ihop så att säga.
    Ni är väl ett gäng här som hängt ihop sedan starten och det måste väl finnas någon som fått till en relation på riktigt? 
    Annars blir jag fan skeptiskt till detta med internet-dejting...Obestämd
    En liten tanke som dök upp såhär på kvällskvisten  

Jag har varit med i stort sett sen trådens början, men jag har knappt dejtat under det året. Har varit halvaktiv på dejtingsidor, men inte hittat många jag velat träffa. Träffat några har jag gjort, men inget som lett till mer än några få dejter.
  • Anonym (33-åring)

Min bror har hittat två flickvänner/sambos via nätdejtingsajter.

• Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-01-13 10:34:04 följande:
    Det är en enkel fälla att braka in i - varit där själv.

Ställ inga krav i presentationen - presentera dig själv, vem du tycker dig vara, vad du gillar att göra och kanske något stycke där du väver in hur en dag med din partner skulle se ut, vad ni gör et cetera.

Du ser ju ändå i hennes presentation om hon uppfyller dina krav, eller så tar du reda på det (och om du inte tycker det stämmer när ni mail'at ett tag, så kan man alltid trassla sig ur det)

Håll det positivt, negativa saker kan du alltid fläta in efter ett par mail fram och tillbaka. 

Fast om man har krav som är väldigt viktiga för en (i mitt fall: rökfri), så tycker jag att det ska stå med, annars får jag bara en massa meddelanden från folk som jag ändå måste utesluta.
  • Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-01-13 13:24:21 följande:
    Nope, det behöver inte stå med - ställ in det i matchningsinställningarna istället..

Jag har samma "krav" (nåja, lite feströkande kan jag väl klara - gillar själv en god cigarr nån gång per år) 

Du menar att du tror att de där små kryssen räcker? Kan avslöja att så inte är fallet för min del, innan jag skrev tydligt i min presentation att rökare går helbort (självfallet skrivet i en positiv mening), så var det måååånga rökare som skrev till mig. Sen blev det bara ett fåtal.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!