Inlägg från: ander25k |Visa alla inlägg
  • ander25k

Ärliga nätdejtingstråden!

modesto skrev 2013-08-28 15:03:53 följande:

Jag är:
    storbystad, vältränad, har 2 högskoleutbildningar, kan skriva och läsa på 7 språk
    dessutom kul – inte svensk dvs har intressanta/annorlunda erfarenheter bakom mig,

originell och väldigt annorlunda

och är supersnygg

(allt detta kan tolkas, vad som är intelligent, kul och snygg osv)

Är du allt detta för att dejta mig? Jag vill ju bara dejta min jämlike

• ander25k
    modesto skrev 2013-08-28 17:22:16 följande:
    Haha jag är inte så dryg egentligen, jag är bara trött att han tjatar att det inte finns några kvinnor som duger för honom på FL, leta någon annanstans då

Han är nog en finnig tonåring som sitter och tjurar på sitt pojkrum hemma hos mamma
  • ander25k
    Isnogood skrev 2013-08-29 15:41:48 följande:
    JAAaaaa.... ÄNTLIGEN fredaaaaaag i morgon! Skål

O jag har en date Drömmer 
    Gillas Skål   ska själv på en nu ikväll :)
  • ander25k
    Isnogood skrev 2013-08-30 06:53:37 följande:
    ..."Funderar"...

Eh, ursäkta att jag frågar, men... När / hur tidigt börjar ni prata om antalet sexpartners och när det startades..?

Har aldrig varit med om att det varit ett samtalsämne på daterna, därför jag frågar   
    Aldrig , skulle inte vilja veta , och jag säger inte hur många jag har haft , bara antal fasta relationer .
  • ander25k
    modesto skrev 2013-08-30 12:37:47 följande:
    För det kan du inte själv, du har tappat räkningen för länge sen, eller hur?TystGlad
    Med tvekan så kan jag nog det ,men har ju sprungit omkring några år på jorden
  • ander25k
    cali80 skrev 2013-09-11 17:02:59 följande:
    Mejlat ett tag med en 13 år äldre kvinna. Hon vill inte binda upp sig utan vara att fri att dejta, träffa vem man vill och göra det man vill. Underförstått så är det sex hon menar.
    Det har blivit en del flirtande men ingen träff än. Verkar som ingen av oss vågar föreslå det.
    Jag har bara varit med en kvinna så jag är inte direkt nån karlakarl.
    Visst ska man vara försiktig , men varför är människor så rädda för att träffas ?
  • ander25k
    modesto skrev 2013-09-12 12:18:50 följande:
    Byt ihop och gör det ändå, gå utanför din comfortzone, om du vill ha ändring på ditt liv. Annars riskerar du förlora dina chanser.
  • ander25k
    Anonym (Misse) skrev 2013-09-20 13:59:01 följande:
    Haha, vilken tur! :)
    Ja, joo, det är nog lika svårt att hitta rätt på nätet som därute i det riktiga livet tror jag.

En kombination av tur, beslutsamhet och lite glimten i ögat kan kanske behövas.
    Och att faktiskt våga ge sig ut på en dejt .
  • ander25k
    Isnogood skrev 2013-09-21 14:07:38 följande:

Det är ju den där lilla lilla detaljen som kan ställa till det ibland Skäms

(Såg att du varit in på min sida )     
    Japp ,var tvungen att kolla , och nej , ingenting utmanande eller så , så du borde bara stöta på trevliga gubbar som mig Flört
  • ander25k
    Papito skrev 2013-09-23 03:40:55 följande:
    Precis!
    Jag tycker absolut att man kan ha en kravlista, önskemål och att det kan utgå från erfarenheter av tidigare relationer, det har ju jag också.

Men idag var jag inne på en profil, hon visste inte riktigt vad hon ville ha, det enda hon var säker på var att hon ville ha en händig kille.
    Haha, ehh...så det är alltså det enda hon inte kan rucka på? Om killen är helt underbar på alla sätt och vis och dessutom stenrik och kan köpa in fem snickare?
    Den killen kommer ju inte att skriva, hon är ju supertydlig med att han måste vara händig

En krävde att killen skulle vara musikalisk, helst spela i ett band, gärna rockband.

En annan ville inte ha brev från någon som inte var långhårig.

En fjärde ville ha en man som hade gröna fingrar och kunde ta hand om hennes trädgård.

Sen har vi klassikern med kvinnor runt 40, barnlösa, VILL ha barn men vill inte behöva dra ner på resandet & utelivet...vill inte leva tråkigt familjeliv...hm...

Många kvinnor vill även ha vältränade män, utan minsta mage eller tendens till att tappa lite hår.
    Själva har de börjat få rumpa, hängbröst och gäddhäng..

Är ni med?
    Såna krav kan jag personligen tycka är usla och jag skulle själv aldrig skriva till en sån tjej, inte nödvändigtvis för att jag inte passade in på önskemålet utan för att det säger en hel del om henne som person.
    Jag tycker att man ska ha krav, även utseendemässigt, man måste ju attraheras av sin partner...men vissa saker kan man faktiskt rucka på, de är inte så himla viktiga när allt kommer kring.

Om jag träffar en jättecharmig tjej som ser bra ut och får mig att må bra i hennes sällskap och hon råkar ha fem kg för mycket eller vara något för smal...vad spelar det för roll?
    Om hon inte är bra på att laga mat, ska jag verkligen rata henne för det? Jag lagar väl min egen mat redan som det är?

Jag tror absolut att det finns mängder av pärlor men dels måste man våga (det gör jag, man kan inte få mer än ett nej..eller inget svar alls, so what, bara att skriva till nästa, man får inte ta det personligt) och man måste sålla ordentligt själv också (utan att bli som ovan).
    Jag har träffat flera riktigt bra men av olika anledningar har man senare valt att inte fortsätta träffas.

Sen har jag givetvis stött på mängder av olika typer som inte varit intresserade, majoriteten är ju inte det, det får man acceptera....men även massvis med kvinnor jag själv inte funnit intressanta eller aktuella.

Eller så är man som mig ...... Helt underbar Flört och på nått vis, passar alla önskemål .
  • ander25k
    Isnogood skrev 2013-09-23 17:08:26 följande:
    "Går o tittar mig i spegeln"
    "Obehagsryser"
    "Springer tillbaka till datorn"

Ja... "HM" varför e jag inte speciell...? Obestämd

Jag e ATTANS så speciell=
    Bor på egen liten gård med massor av renoveringsbehov
    Vedeldning som enda värmekälla
    (Har vatten, avlopp, dusch, wc, ström o.s.v. e ingen neandertalare )
    Gården full av djur o 2 barn (ok, ena utflugen)
    ...........
    Det krävs en hel del av en människ för att leva så här, men det krävs nog ännu mer av en människa för att kunna "beblanda" sig med mig Skäms              
    Vi är alla lite speciella , jag på mitt vis :)
  • ander25k
    Ramiz skrev 2013-10-07 13:33:13 följande:
    Här vill jag gärna hänga! :)

Är ute i dejtingdjungeln igen.. :) Känns helt ok!

Reggade mig på HP (har vart medlem där förut) i fredags och gick på dejt igår.. Kändes inte hundra då han satt å gäspade heeela tiden.. Så så tråkig var jag

Upp i sadeln igen på torsdag :)
    Vilken tråkmåns du hittade , eller jag skulle hellre ställa in om jag inte var 100% , man vill ju visa sin bästa sida ju , annars är det ingen ide att gå på dejt .
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!