• ulfsas

Ärliga nätdejtingstråden!

nelly82 skrev 2013-08-21 19:42:58 följande:

Ofta e det inte så att man inte orkar, men ser man en som skrivit några rader, e 25 år, hatar att jobba och lever för att festa å spela dataspel så har jag inte hittat en snäll formulering än som säger ungefär "nej tack, inte över min döda kropp".... =)

Hej!

Vad är det för fel med en kille som super o datar dagarna i ända då?

Du kanske vill ha ut mer av livet än att se på en som spelar eller?

Förstår det isf.

Hur går det med dejtandet då?
  • ulfsas
    Isnogood skrev 2013-08-21 19:43:55 följande:

Undantag finns alltid, det är de som bekräftar regeln smile5.gif
    Ansträngt sig... "attans", o ja som svarat när folk skrivit "Hej"....
    Är DET att anstränga sig..?    smile9.gif
    För mig är det väldigt olika, beror på intrycket ja får från männens presentation, sen, så är ja faktiskt så "fåfäng" så ja går en hel del efter fotot också, för det är trots allt en hel del, även om det inte är allt, men det måste ju finnas någonting som får mig att "fastna kvar" o vilja veta mer. 
    I live on the dark side...the devil is my confederate
    Fåfäng är väl jag med isf.

Blir ju lite meningslöst att storläsa presentationer där man aldrig ens skulle vilja ens pussa innehavaren.

Jag kollar på bilderna först och om intresse finnes så läser jag allt.

Därefter så kanske jag skriver ett brev. Kanske.
  • ulfsas

Nelly82

Blev konstigt när jag skulle citera med Iphonen.

Har tagit det rätt lugnt med nätet. Är ute en del istället.

Skngelfest?!!? När o var?

• ulfsas

Tur att det finns en snygg och vettig clown här då. Som kompensation då.

• ulfsas
    Anonym (James) skrev 2013-08-26 14:36:33 följande:

Vi pratade inte på över en månad men har börjat mejla igen. Och hon verkar fortfarande vilja ses. Hon föreslog att vi kan höras på telefon nån gång.
    Jag är fullkomligt livrädd nu! Tycker det är jobbigt att prata i telefon med en okänd kvinna, men kvinnor verkar tycka om sånt.
    Vi har samma intressen men helt olika bakgrunder. Hon blev av med oskulden tidigt, haft många partners och varit gift, har barn. Jag är tvärtom.
    Man måste väl våga för att vinna antar jag.
    Nån som vet om det finns Dunderhonung för dejtsituationer? Skäms 

Du fikar väl ibland. Ta det bara som just en vanlig fika i tanken.

Själv har jag inte ens ett uns av nervositet längre.

Om det sedan är bra eller dåligt vet jag inte.
  • ulfsas
    nelly82 skrev 2013-08-27 09:30:57 följande:

Jag har oxå blivit mycket mindre nervös på senare tid...kanske är det åldern =) Bara om det är en jag har jätteförhoppningar om och som jag messat alldeles för mycket innan en träff kan jag bli lite lätt illamående =) Därför vill jag alltid få til en träff så tidigt som möjligt.
    Japp.

Tycker att nätet är svårare än IRL. Där ser man ju direkt (nästan) om det är någon man vill prata eller dansa med.

På en fikadejt kan det ju bli helt fel från början om man direkt känner att den andre är fel.

Blinddejter är vanskligt också.

Tycker dock att det är pinsamt om man vid fikan märker att den andre blir intresserad och man själv inte är det. Att tacka nej till mer är lite tyngre. Fast, vem vill ha någon som inte är intresserad av en?!!?
  • ulfsas

Nätet är inte perfekt det har jag märkt. Stor skillnad när man möts IRL mot bilderna man sett exempelvis.

Krogen är sisådär tycker jag. Direkt kontakt fast inte alltid lätt att just få kontakt eller intresse med den man vill. De kanske inte är singlar, de har ragg mm

I kassakön på ICA, har aldrig provat. Vet inte om det är rätt forum för ragg.
    Skulle ni tjejer uppskatta att män tog kontakt med er på sådana ställen? Jag menar då lite allmänt ställen som inte är till för det på samma sätt som krog, pub och cafe är.

Kurs, har inte provat.

Jobb, har inte provat. Tycker att det vore vanskligt om man fick ett blankt nej- man skall ju jobba tillsammans efteråt.

• ulfsas
    MrC skrev 2013-09-23 12:07:59 följande:
    Kompisars kompisar?
    Det är bra för att då är du "okejad" av din kompis. Därför är det bra att t ex ha många kvinnliga kompisar. Dumpa aldrig kvinnliga kompisar bara för att du inte fick ligga med dom eller av någon annan orsak. Kompisar är alltid bra.

Att vara social är A och O. Man fixar det inte om man inte är social. Har man svårt för det och är blyg är det den biten man först måste jobba på.
    Ha, den glömde jag.

Mina kompisar är numera alla i par. De har bara andra par som kompisar har jag märkt förutom en som inte är min typ.

Jag hänger ute i Stockholms nattliv och på nätet mest. 
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • ulfsas
    modesto skrev 2013-09-23 12:48:15 följande:
    Nattliv har alltid varit helt omöjligt för mig, avskyr berusade människor och bullriga ställen
    Jag tycker faktiskt att det är rätt kul. Man får se och träffa så många olika typer. Fulla som nyktra, tjejer som killar, unga som äldre brukar komma fram och tjöta lite.
    Jag tål det mesta.

Man, 49 år, Sundbyberg.
  • ulfsas
    MrC skrev 2013-09-23 15:49:01 följande:
    Med social menar jag här att om någon gör ett kontaktförsök att man inte springer och gömmer sig direkt.
    Visst, lika barn leka bäst.

Till listan på "raggställen" kan man lägga till danskurser. Det tror jag är bra.
    I Stockholm tror jag även det finns speciella för singlar endast.

För mig har nätet fungerat bäst de senaste 15 åren. (eller inte eftersom alla förhållanden tagit slut)

Jag är som dig Ulf, Stockholms nattliv och nätet.
    Jag har några manliga vänner i Stockholm som är singlar. Vi kanske borde bilda ett gäng (kompisgäng med singelkillar) och dra ut och ragga/stötta varandra?
    Jag kan få ihop 2-3 st till. Du?
    Kanske lättare att hitta tjejgäng då? Jag tror jag vet ett...
    Har en ledig och barnfri helg så jag stegar ner till Café Operas AW som är från kl 17-22 eller vidare med nattklubb till kl 03 för den som vill och orkar. Brukar vara kul. Blandad publik och hög andel tjejer.
    Känner just nu bara par.....tyvärr eller bra för dem. De går sällan/aldrig ut iaf. 
    Man, 49 år, Sundbyberg.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!