Inlägg från: Anonym (singelmorsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (singelmorsa)

Ärliga nätdejtingstråden!

Tusse85 skrev 2013-01-28 23:51:02 följande:
    Och där började jag smsa med idiot-kk pga besvikelsen med andra killen...
    Och diskussionen med dejten urartade så jag är nere nu för att vi blev osams och han är arg på mig nu vilket jag hatar... :/
    Låt han vara arg på dig då det är inte hela världen han är ändå inget för dig vad det verkar. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (singelmorsa)
    Tusse85 skrev 2013-01-29 21:20:17 följande:
    Vi har smsat idag oxå, frågade ju om han va ledig ikväll och fick tillbaka "tyvärr inte" och sen skrev han lite annat.
    Fick veta oxå att han inte varit med någon sedan mig så känns bra ;) så oskyldig har ju inte jag varit efter honom... Hmm....

Men lite nu när jag märker att han vill så tappar jag lite intresset...
    Tusse den omöjliga som alltid vill ha den hon inte får och när hon får så vill hon inte längre :p

Och undrar, var är min big-sis?? Tog hon en paus även från tråden? :/
    Den stora frågan är om du verkligen är redo för ett förhållande? 
  • Anonym (singelmorsa)
    modesto skrev 2013-01-29 21:44:02 följande:
    Om man vill och försöker blir man kanske redo någon gång, man växer med målet. Men det här med att så fort är de intresserade tappar man själv intresse måste man nog försöka träna bort på något sätt, det är destruktivt, man kan aldrig få ett förhållande fungera om man tänker så.
    Jag är lite likadan, därav min fråga. 
  • Anonym (singelmorsa)

Jag som har barn tycker det är trist att man går bort för många just för att man har barn men jag förstår det för det komplicerar saker och ting. Och jag själv tycker det finns för och nackdelar beroende på om en kille jag dejtar har barn eller ej. En fördel om en kille inte har barn är att de ofta är mer flexibla medan en nackdel är att de inte riktigt vet vad det handlar om. 
    I slutänden är det viktigaste att man träffar någon man älskar men när man nätdejtar har man större möjlighet att sålla och välja vad som passar en bäst.  

• Anonym (singelmorsa)
    StollanNo1 skrev 2013-02-04 21:45:56 följande:
    Ja det är lika för mig - dessutom så är det ingen i min ålder som har så stora barn (väldigt få iaf) och det gör det ju ännu svårare. De jag har träffat vill ju ha egna barn eller har pyttisar vilket gör det extremt ointressant för mig.

Nu har det gått så långt att min Lilldotter säger att jag inte ska vara så kräsen ... ?! *gapar stort*
    Min son frågar mig titt som tätt om jag inte ska träffa någon man snart. Du kan väl bara gå på stan och leta lite mamma säger han Glad
    Tänk om det vore så enkelt att man såg någon på stan som verkade bra och sen löste sig allt av sig självt ;) 
  • Anonym (singelmorsa)
    Anonym (rainbow) skrev 2013-02-04 22:50:36 följande:
    Men shit! Någon öppnade precis med följande: "Får jag köpa dina trosor?"

Vad är det för fel på folk?!!!
    Hahahaha, ja ibland undrar man..
  • Anonym (singelmorsa)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-05 08:35:40 följande:
    Alltså det behöver ju inte vara antingen eller?? Det finns nyanser kära du Man måste inte skriva i första mejlet att man vill ses - inte heller mejla i fleeera veckor, got my point?

Vad menar du med att de inte orkar anstränga sig lite mycket som mig? Utveckla gärna. Hängde inte riktigt med

Jag ser gärna att man pratar/mejlar fram och tillbaka ett litet tag, inte allt för länge dock. För det håller jag med om är att slösa med sin tid. Man kan mejla och klicka jättebra i mejlet och allt känns skitbra men sen kan allt fallera när man ses och DÅ kan man säga att man slösat lite av sin tid om man hållit på och mejlat i fleera veckor.
    Men att föreslå att ses redan i första eller andra eller trejde mejlet känns inte ok! Jag vill att man först visar intresse för varandra, och sen snackar och ser om det finns något där, något som lockar mig, något som intresserar mig, något som gör mig nyfiken osv... att direkt vilja boka träff känns ju nästan lite desperat, take a chill-pill liksom!

Jag kan tycka att mejlandet är en del av processen.. som sagt, dock inte för länge.
    Måste fråga er andra i tråden - hur länge tycker ni det är OK att mejla fram och tillbaka? Innan en dejt kommer på tal?
    Det är så olika tycker jag. Jag är dock inte förtjust i evighetsmejlande fram och tillbaka. Vissa killar har jag mejlat med en hel kväll och träffat dagen efter och vissa i några veckor. Men lite koll på personen vill jag gärna ha så ett visst innehåll i mejlen innan man bestämmer sig för att ses är att föredra. 
  • Anonym (singelmorsa)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-05 08:42:50 följande:
    Dejtar du just nu? Vilken sida hänger du på? 
    För du bodde väl oxå i Gbg va?  
    Det var längesen jag fick till en dejt nu men jag hänger på HP. Finns inte så många intressanta killar där nu tycker jag. Kör du också HP? 
    Du har helt rätt i att jag bor i Gbg Glad 
  • Anonym (singelmorsa)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-05 09:01:04 följande:
    Japp, kör oxå HP. Men tröttnat lite där.Känns som samma samma. Tror jag behöver en förändring, något nytt känner jag.
    Alltså jag är nog i en fas där jag liksom inte tar dejtingen så seriöst just nu. Tjöta lite med folk, och känns det bra när man snackar så ses jag gärna över en fika eller nåt. Mest som lite extra spänning i vardagen, en krydda. Rätt skönt, att inte ta det så seriöst utan rätt chill så att säga. Men som sagt, vill testa något. Funderar på Badoo. Vet du nåt om Badoo?
    Känner igen din tankegång lite så jag känner också. Jag har testat Badoo men nej det var inte en sida för mig. Väldigt mycket oseriösa killar som ledde in samtalen på sex i första meningen typ, men där finns säkerligen seriösa också. 
  • Anonym (singelmorsa)
    Beya skrev 2013-02-06 21:06:31 följande:
    En riktig snygging( äldre än vad jag tänkt mig dock) har mailat och hoppas på svar. Som vanligt ett litet stort problem, han vill ha barn såg jag. Är det urtöntigt att skriva och tacka för mailet men att jag ser att han vill ha barn och det vill inte jag? jag menar snacka om att gå händelser i förväg. Men vill att han ska veta att det är därför jag inte är intresserad och inget annat.
    Hmm, ja visst är det att gå händelserna i förväg men lika bra att vara tydlig från början. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!