Afrodita1979 skrev 2013-02-05 08:35:40 följande:
Alltså det behöver ju inte vara antingen eller?? Det finns nyanser kära du
Man måste inte skriva i första mejlet att man vill ses - inte heller mejla i fleeera veckor, got my point?
Vad menar du med att de inte orkar anstränga sig lite mycket som mig? Utveckla gärna. Hängde inte riktigt med
Jag ser gärna att man pratar/mejlar fram och tillbaka ett litet tag, inte allt för länge dock. För det håller jag med om är att slösa med sin tid. Man kan mejla och klicka jättebra i mejlet och allt känns skitbra men sen kan allt fallera när man ses och DÅ kan man säga att man slösat lite av sin tid om man hållit på och mejlat i fleera veckor.
Men att föreslå att ses redan i första eller andra eller trejde mejlet känns inte ok! Jag vill att man först visar intresse för varandra, och sen snackar och ser om det finns något där, något som lockar mig, något som intresserar mig, något som gör mig nyfiken osv... att direkt vilja boka träff känns ju nästan lite desperat, take a chill-pill liksom!
Jag kan tycka att mejlandet är en del av processen.. som sagt, dock inte för länge.
Måste fråga er andra i tråden - hur länge tycker ni det är OK att mejla fram och tillbaka? Innan en dejt kommer på tal?
Det är så olika tycker jag. Jag är dock inte förtjust i evighetsmejlande fram och tillbaka. Vissa killar har jag mejlat med en hel kväll och träffat dagen efter och vissa i några veckor. Men lite koll på personen vill jag gärna ha så ett visst innehåll i mejlen innan man bestämmer sig för att ses är att föredra.