Inlägg från: 040kille |Visa alla inlägg
  • 040kille

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (Jen) skrev 2013-03-28 20:29:30 följande:
    Hej på er får jag också vara med?

Har haft väldig otur med konstiga människor och varit med om dejter folk skrattar åt och som även jag kan göra nu i efterhand. Hade nästan börjat tro att jag själv är väldigt onormal när jag såg denna tråd och inser att jag inte är ensam

Själva ingångsvärdet med dejting gör att det blir fel. Det är mycket bättre att låta något växa fram så sakta. Alla andra sätt att träffa folk framstår som mycket bättre än dejtingsidorna i min värld.
    Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • 040kille
    Anonym (Jen) skrev 2013-03-28 21:11:44 följande:

Tycker det är rätt bra att lära känna någon innifrån. Och visst kan det växa fram pånätet också. Men det är helt klart svårt! I den ålder jag befinner mig i är det många som separerar från långa förhållanden med barn och då är det nog svårare tror jag att möta någon, oavsätt vart som är redo att gå vidare.
    Visst går det att träffa någon via nätet. Men min absoluta erfarenhet är att när man lär känna någon innifrån så är det inte den personen är, det är vem hon vill vara. Med mycket få undantag är allt perfekt när det beskrivs. Och sen är det ju inte så.... Det är ju bara att läsa ditt inlägg ovan om rätt misslyckade träffar. Kom med någon som ärligt, från början, vågar erkänna att ekonomin kanske inte är den bästa, att man har ett helvete med att få barnen att göra läxan, att man, vilket alla är, faktiskt kan vara väldigt tråkig ibland....

Jag tror mycket mer på att bygga något med någon man träffar återkommande genom gemensamma intressen. Jag går på dansskola till exempel. Håller på att lära mig salsa om nu någon är intresserad. Jag tränar på nivå bra. Sedan har jag ett väldigt stort umgänge genom Citypolarna där det dagligen pumpas in något i deras kalender som man kan hänga med på. Senast testade jag att klättra på vägg. Tjejen som jag gjorde det med har jag något att prata om rent naturligt nästa gång vi ses.

Men att först sitta och skriva till varandra en massa och sedan ses över en kopp kaffe för att känna efter om vi ska leva resten av livet tillsammans.... nä.... det är för mycket prinsessaga över det för att passa mig. Efter den första träffen tvekar jag sällan att fråga om vi ska ses igen. Inträffar det har tjejen gjort bort sig genom att inte ens försöka bjuda till, eller av annan anledning. Isen är ju bruten. Absolut majoritet av mina inbjudningar brukar bemötas med total tystnad, eller ett sms att det inte känndes rätt från sekund ett. Och sen hänger tjejerna kvar på dejtingsidan i oändlighet...
  • 040kille
    Anonym (Jen) skrev 2013-03-28 21:42:40 följande:
    Exakt min erfarenhet!
    Men kanske inte den han VILL vara, utan den han själv UPPLEVER sig vara.
    Så jag har lärt mig att man bör träffas iallafall en gång ganska tidigt.

Jag har dock ett arbete där jag jobbar ensam och barn på fritiden så har svårt att träffa andra vuxna utan att mina barn är med.

Jag har valt att ha tid när man ska ses och helst inte offentligt. Är man hemma och ex. lagar mat ihop så släpper isen snabbt och man får se vem det VERKLIGEN är på ett helt annat sätt. Jag har grundtanken att alltid MINST två gånger. Men ser man att han har vissa drag man verkligen inte gillar så är ju en dejt två ingen ide. Då riskerar man bara att såra någon, vilket man inte gör efter bara en gång.
    Laga mat tillsammans har varit de bästa träffarna enligt mig. :) Sen tar man tag i disken tillsammans om man inte ska iväg någonstans.

Det där med att såra beror ju lite på hur man framför det med. Jag har blivit väldigt illa trampad på tårna efter bara en träff. I praktiken bestämt att vi ses fler gånger, meeeen tvättstuga och lite annat först som visst inte var just vad det sas utan det var som tjejen skulle ut med andra.

Ren ärlighet sårar aldrig. 
  • 040kille
    Anonym (Jen) skrev 2013-03-30 16:33:19 följande:
    Vilken dejtingsajt tycker ni är bäst?
    Egentligen inga. Men ibland dyker där in en och annan deltagare som är bra. Genomgående är de sällan med särskilt länge innan de har osinglat sig.

Funktionsmässigt är HP bra och gratis. 
  • 040kille
    ander25k skrev 2013-04-02 09:08:40 följande:
    Tråkigt , jag är själv  lång dejtare , men brukar vara mer ärlig med vad jag känner , inte säga saker  som jag inte menar .

Den är nog väldigt manlig. Det kvinnliga bemötandet brukar vara just tvärtom....
  • 040kille
    Anders 150 skrev 2013-04-19 17:15:17 följande:
    Problemet e att dom flesta tjejer blir rent dumma i huvudet så fort dom får lite för mycket uppmärksamhet.

jo men tjejer ljuger ju 75% av gångerna, men det är enbart av egen erfarenhet, sen kan dom inte kommunicera om så deras liv hängde på det, får ofta kommentarer att ja har ju blivit bränd så mycket, men för helvete tjejen så
    bara för du blivit bränd så slutar du kommunicera.

men tjejer skärp till er om ni inte vill bli betraktade som urblåsta bimbos som bara har sex o pengar på hjärnan.

Vi killar är värda den respekt som ni tjejer kräver av oss men som ni knappt aldrig ger oss.

Tobben 
    Huvudet på spiken. Könsfördelningen är att för varje tjej sitter där tre killar. Ändå klarar ytterst få tjejer av att ta sig från dejtingsidorna... Hade det varit omvända roller hade jag behövt max två månader för att hitta kvalité livskamrat och sett till att vårda det. Tjej som saknar förmågan att bry sig är ju fullständigt ointressant för mig.
  • 040kille
    nelly82 skrev 2013-04-19 18:58:48 följande:

Det tror jag faktiskt inte ett dugg på...men det är bara vad jag tycker....

Vilket av vad jag skrev tror du inte på?

Jag har vänt på sökkriterierna på såna ställen. Tre killar per tjej? Kollar man in sitter alltid samma tjejer där, det går nog att sluta sig till att samma killar sitter där med.  De tjejer som är "bra" är aldrig med värst länge, de hittar någon rätt omgående.
  • 040kille
    Anonym (singelmorsa) skrev 2013-04-19 23:40:17 följande:
    Känner att jag måste kommentera det där med att tjejer har fördelar och att vi kan välja och vraka för att det går flera killar per tjej. Jag och mina vänner har diskuterat det och de har vidare diskuterad det på jobb etc. Alla känner en hel hög med singeltjejer men singelkillar lyser med sin frånvaro, de finns liksom inte. Finns inga singelkillar i min bekantskapskrets och de i sin tur vet inte heller några. Så vart det här överflödet på killar finns det undrar jag. 

Vi är väl samlade i en hög utanför det normala samhället... :) Varje fall hälften av killarna jag känner är singlar. Alla säger samma, det är hopplöst att träffa någon singeltjej. Skärper man sen till det lite att man vill träffa någon ensamstående morsa som är rimligt på samma plats som en själv i livet, med samma barntakt, bor hyffsat nära... utbudet är väldigt litet av vettiga tjejer då.
  • 040kille
    ulfsas skrev 2013-04-20 12:49:54 följande:
    Är det inte just det du skriver som är ''problemet''? Att singelkillar hamnar i en zon där alla de möjliga tjejerna har försvunnit och så tycks det ju vara för de som är singeltjejer också. Rätt naturlige egentligen för annars så skulle nog de som var singlar minska radikalt.

Boten för att lösa detta är att man utsätter sig för situationer som ger kontakter. Det kan vara på krogen som ju är välkänt med sina för och nackdelar, jobb, resor, hobbys, kurser(dans) och mycket annat. Det som nästan garanterat ger ett nollresultat är att inte göra något utan man bara sitter hemma och glor på data/TV eller så. Det är oerhört få passande tjejer som kommer och ringer på min villadörr iaf. Ni andra kanske har bättre tur.

God morgon förresten, srtaxxxKaffe. Idag blir det nog ute på altan.Solig-igt och fint just nu. 
    Precis. Och bryt vardagsmönstret så man träffar nya människor.

Det som är lite svårt där är om tjejen är singel eller rätt hårt gängad med någon redan så man riskerar att göra sig ovän med folk... :/ 
  • 040kille
    Anonym (singelmorsa) skrev 2013-04-20 15:35:34 följande:
    Underbart med vår ute Glad
    Självklart kan man inte bara sitta hemma och hoppas på att träffa någon som du säger så är sannolikheten att någon intressant människa bara knackar på dörren nästintill obefintlig. 

Men visst rör jag mig bland folk och tänjer mina egna gränser emellanåt, jag har tex rest själv utomlands och så, på jobbet har jag träffat killar men jobbar i en kvinnodominerad bransch. 

Men just nu har jag en paus och är tillfreds med att vara själv. Glad

Samma krångel här, det är mansdominerat för min del. Väldigt många tjejer säger samma sak som du att det är svårt att träffa någon genom jobb när det är dominerat.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!