Anonym (Jen) skrev 2013-03-28 21:11:44 följande:
Tycker det är rätt bra att lära känna någon innifrån. Och visst kan det växa fram pånätet också. Men det är helt klart svårt! I den ålder jag befinner mig i är det många som separerar från långa förhållanden med barn och då är det nog svårare tror jag att möta någon, oavsätt vart som är redo att gå vidare.
Visst går det att träffa någon via nätet. Men min absoluta erfarenhet är att när man lär känna någon innifrån så är det inte den personen är, det är vem hon vill vara. Med mycket få undantag är allt perfekt när det beskrivs. Och sen är det ju inte så.... Det är ju bara att läsa ditt inlägg ovan om rätt misslyckade träffar. Kom med någon som ärligt, från början, vågar erkänna att ekonomin kanske inte är den bästa, att man har ett helvete med att få barnen att göra läxan, att man, vilket alla är, faktiskt kan vara väldigt tråkig ibland....
Jag tror mycket mer på att bygga något med någon man träffar återkommande genom gemensamma intressen. Jag går på dansskola till exempel. Håller på att lära mig salsa om nu någon är intresserad. Jag tränar på nivå bra. Sedan har jag ett väldigt stort umgänge genom Citypolarna där det dagligen pumpas in något i deras kalender som man kan hänga med på. Senast testade jag att klättra på vägg. Tjejen som jag gjorde det med har jag något att prata om rent naturligt nästa gång vi ses.
Men att först sitta och skriva till varandra en massa och sedan ses över en kopp kaffe för att känna efter om vi ska leva resten av livet tillsammans.... nä.... det är för mycket prinsessaga över det för att passa mig. Efter den första träffen tvekar jag sällan att fråga om vi ska ses igen. Inträffar det har tjejen gjort bort sig genom att inte ens försöka bjuda till, eller av annan anledning. Isen är ju bruten. Absolut majoritet av mina inbjudningar brukar bemötas med total tystnad, eller ett sms att det inte känndes rätt från sekund ett. Och sen hänger tjejerna kvar på dejtingsidan i oändlighet...