Inlägg från: ander25k |Visa alla inlägg
  • ander25k

Ärliga nätdejtingstråden!

Isnogood skrev 2013-01-22 22:24:35 följande:
    "Fnys"
    Minsann ingen som rekommenderade MIG det juh.... Obestämd

"Muttrar, surkärring som ja e"   
    Kan reka nån annan  Flört
  • ander25k

Hur ska en presentation på en Dejting sida se ut ? Vad ska man ta med i beskrivningen för att väcka intresse ? .

• ander25k
    Isnogood skrev 2013-01-24 17:58:30 följande:
    Kanske något om dina intressen..?
    Någonting som säger någonting om dig som person, utan för den delen berätta allt.
    Är du skämtsam o gla av dig, låt det framgå, tvärt om, låt det framgå, men tona ner det lite

Finns väl egntligen inte några riktigt bra "skriv detta", för smaken e så olika så vad du än skriver, så kommer olika människor reagera på olika sätt.

Ruggigt svårt det där.

Skriv ingen roman (som jag, även om det var ironiskt Oskyldig ) men ändå någonting som visar att du har talförmåga o hjärnan en trappa upp o inte på mittplan.
    Sen, om hjärnan e där eller inte, spelar mindre roll när du väl har dem på kroken Drömmer          
    Om man ska ta med sina intressen och hur jag är som person , så får jag verkligen inga napp Glad

Här finns en Norrlänning på strövtåg i Östergötland , mång facetterad , trevlig , social , spännande och bejakande , lugn som vi alla Norrlänningar är , men ändå pigg på nya äventyr , flyttade hit från Norrland för 10 år , sen , och trivs ypperligt med närheten till alla stora städer och evenemang .

Tar gärna promenader, då gärna med kameran till hands.

Hålla mig i trim med promenader och gym ( 3-5 pass vecka ) samt tänker på vad jag stoppar i mig.

Loppisar , foto , och en massa andra saker lockar mig .

• ander25k
    Angelven skrev 2013-01-24 20:20:27 följande:
    Hmm...

Ett par snabba: Mångfacetterad, ETT ord (särskrivningar stör många). Mellanslag EFTER komma, inte före.

Kanske lägga till något om vad du gillar att göra en kväll ? Lägg till en till konkret sak efter loppisar och foto.

Annars, ärligt talat, trevlig presentation! 
    Tack för tipsen , tyckte den speglade mig ganska bra.
  • ander25k
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-24 20:42:09 följande:

Innehållsligt är det inget fel, men språkpolis som jag är så är finns det möjlighet för lite finputsning.

Här finns en norrlänning på strövtåg i Östergötland. Mångfacetterad, trevlig, social, spännande och bejakande. Lugn som vi alla Norrlänningar är, men ändå pigg på nya äventyr. Flyttade hit från Norrland för 10 år sedan, och trivs ypperligt med närheten till alla stora städer och evenemang.

Tar gärna promenader, då helst med kameran till hands. Håller mig i trim med promenader och gym (3-5 pass/vecka) samt tänker på vad jag stoppar i mig. 

Loppisar, foto och en massa andra saker lockar mig.

Så skulle jag skriva, då missbrukas inga kommatecken.
    Det enda som saknas sedan är en snygg avrundning så bör du vara good to go! 

Bugar och bockar Glad
  • ander25k
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-25 08:00:57 följande:
    Fast jag tycker det ger ganska mycket att läsa en profil, kanske inte just för sånt som du nämner men man märker HUR personen skriver, tonen, känslan...sånt är viktigt för mig
    Håller med , känslan är viktig.
  • ander25k

Hu vilken stiltje det var på min dejting sida , har fått för lite respons på breven jag har skickat , men det kommer bättre dagar , eller jag är nog lite snäv i mitt sökande Glad tror jag får bredda lite grann Glad .

• ander25k
    Psykbryt skrev 2013-01-26 09:50:30 följande:
    Känner igen det där. Nu är jag inte så aktiv för tillfället, men mina tidigare erfarenheter är att man får svar på ungefär 1 brev av 5 eller till och med så lite som 1 av 10.
    1 av 10 är det just nu , var ett tag det var mer, men har mina kriterium som stör lite , och då sorteras det bort ganska många .
  • ander25k
    Angelven skrev 2013-01-26 12:03:36 följande:
    Personligen, men det är kanske den hövliga gentemannen i mig , så föredrar jag ett hövligt svar istället för en tystnad och ignorering.
    Håller med , respekt från bägge sidorna , men kan nog bli ganska många brev för vissa profiler kan jag tänka mig .
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!