Inlägg från: Alexiandra |Visa alla inlägg
  • Alexiandra

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (joo) skrev 2012-05-17 19:59:25 följande:
    Och där ska man lämna han på filten bara. Nää
    Du menar du hellre lämnar någon med bullen framför sig på fiken/med tallriken framför sig på restaurangen?

Om inte personen är alldeles psykoptisk och apart så fikar jag klart/äter upp och tackar för mig även om jag känner 10 min in i dejten att 'nej'.

Så, han kan lämna fiket/restaurangen likväl som han kan vika ihop filten. Alltså för mig, du får naturligtvis tycka olika, man ska ju göra som/det känns bäst för en själv.

Men ska mycket till för jag ska bryta en dejt mitt i en måltid eller liknande, så det blir ingen skillnad på picnic eller på 'lokal' någonstans.
  • Alexiandra
    Anonym (joo) skrev 2012-05-17 20:13:28 följande:
    Så känner jag iaf..jag vill inte dejta ngn som dejtar 3-4/vecka. Lite speciellt vill man ju vara. Och jag är lika tbx. Kan inte bara dejta huxflux.
    Fullt förståeligt. Sen, man behöver inte alls vara ospeciell för man är en av fyra en vecka. Man är ju ändå bland de fyra som av typ 4 000 valts ut.

Sen kan du ju vara/bli den där speciella av de fyra, den som får en andradejt =)

Jag träffas dock ganska fort, för att känna av kemin så för mig är dejterna inte så 'stort', det är ett enkelt ses i verkliga livet och 'känna av'.

Men det är ju en ytterst liten del som ens kommer dit, till en dejt. Än färre får en andradejt. Men de är ju var och en 'speciella' i så mening att de faktiskt lyckats intressera mig - de allra, allra flesta gör inte det.

Men har full förståelse för man inte vill känna sig som 'en i raden'. Just därför jag tog upp det i svaret till 'Lom', för det kan mycket väl vara därför han tappar dejter. Att de vet - eller känner av - att de är en bland många och inte vill det.
  • Alexiandra
    Anonym (Lom) skrev 2012-05-17 20:43:13 följande:
    Mmmm jag får ändra min strategi...
    Eller mörka den förutom på rak fråga ;)
  • Alexiandra
    Helpful skrev 2012-05-17 21:27:06 följande:
    Varför använder man sig inte av en trust i bolags och affärssammanhang?
    Kanske bättre ta sånt där via PM eller i en annan tråd? ;)
  • Alexiandra
    Stekt potatis skrev 2012-05-17 22:02:27 följande:
    NEJ, man måste inte ha pengar och prylar och bara brandman för att få till en date. Ofta räcker det med att vara lite finurlig, kul, smart och smidig så löser det sig. Beroende på vad för sorts tjej man söker förstås. Som du frågar får du svar, typ, eller vad man nu ska säga .  Bimbo som gilar bilar, ja, jo, då får du det kanske svårt om du inte har alla de där pengarna och det du nämner ovan. I dag ska man kanske akta sig för att stå klädd i polisuniform då det ger mindre trevliga associationer an jag känna...

Tjejer har precis samma problem, vi får inga mail, absolut inte svar på alla mail man skriver och blir allmänt dissade vi också. Men man får akta sig från att bli bitter för det är nog bland det mest oläckra som finns, och det lyser igenom även den mest trevliga presentation kan jag känna ibland.

Läbbig tjej som ringde, jag hade också blivit livrädd!
    Precis, det behövs inte uniform (but hey, it helps ;)) eller prylar.

Men det behövs formuleringsförmåga och en möjlighet att dels skriva (helst stava rätt osv med) och dels skriva annat än alla andra. Samt läsförmåga och läsförståelse..

Jag får massor med mail i och för sig - men om jag får 25 mail/dag så är minst 23 av dem endera från folk som inte ens läst presentationen (utan bara tittat på bilden) och är way off, eller från folk som skriver "hej vem är du?/hej du är söt/hej vill du fika" etc. Bäst är "flirt - dig vill jag veta mer om". Jag har en lång presentation - och så har de inget alls i sin presentation.

Sen behöver man inte vara skitsnygg heller, det tar dem bara en bit. Har faktiskt tre stycken som är vrålsnygga som mailat mig senaste dagarna. Problemen? Det verkar inte finnas mer än yta - det ekar ta mig fan tomt mellan öronen. På riktigt. De tycks bara kunna skriva tre ord i följd, sen måste de vila, och läsa är ännu värre.

Autentisk mailväxling:

Han skickar två flirtar. Efter den andra skickar jag ett mail med: Tack =) Berätta gärna mer om dig?

Han: Hej! Nu har jag betalat medlemskap för att kunna svara. Du är jättefin!

Jag. Tack för komplimangen, du ser bra ut du också ;) Men du har ju knappt fyllt i din profil, så berätta gärna mer om dig och vad du söker här? Dumt förresten att man inte ser vilka som inte betalat, lite taskigt skicka mail till dem kanske. Eller så är det jag som är blind och bara inte ser det?

Han: Oj, det var ärligt. Men om du är blind hur kan du se vad jag skriver??

Jag: Nu tror jag du missförstod, det var ett talesätt, du vet som "Jag är nog blind, men jag hittar verkligen ingen grön knapp här?"

Han: Du får gärna ringa mig. (Inget nummer medskickat, det hade inte hjälpt, men det blir ännu mer lågnivå på det).

Jag: Och du får gärna berätta mer om dig själv?

Han: Jaa, vad vill du veta?

Jag: Mer om dig och vad du söker här?

Han svarar med ålder, längd, vikt, bostadsort och yrke.

Jag ger upp och dunkar långsamt huvudet i tangentbordet...

Så, så långt tar skitsnygg dig...
  • Alexiandra

Lom - hittar du bara oseriösa så dras du till fel typ? Alltså du attraheras av en typ som sällan är ute efter det seriösa.

Jag söker ju samma sak, det seriösa alltså, och inga problem hitta de som söker lika. Däremot har jag ju svårt hitta roliga, intelligenta personer överlag - så jag hittar ju inte rätt ändå. Men det faller aldrig på oseriositet.

• Alexiandra

Om du har synliga bilder man inte måste be om att få se, och jag tyckte du såg bra ut/okej ut så skulle jag maila.

Sen skulle det ju hänga på hur du skötte den mailkontakten men ser inga uppenbara fel i profilen. Den är lite kort och intetsägande men det i sig behöver inte vara något fel.

Nämner du dottern kanske du får bort lite oseriösa dock? Bara en tanke, ser inte varför du ska behöva nämna henne så i profilen, det är ju inget fel inte göra det. Men om du har problem med oseriösa kanske det sållar bort en del sådana?

• Alexiandra

Jag har ju några små guldkorn jag mailar med, som är vettiga i text med. Än så länge ;) Men det är typ en på tusen som ens är i närheten...

• Alexiandra

Men för fan! Släpp alla ev tvångstankar om utanför din liga etc. Det bedömmer dessutom inte du utan hon! ;)

• Alexiandra

Varför misstänksam? Alla snygga kvinnor är ytliga?

Just det där han/hon är för snygg för mig/är above my league är bara att släppa. Tar personen kontakt och du tycker personen är intressant så kör :)

Anonym (Lom) skrev 2012-05-18 10:30:22 följande:
    Skeptisk var fel ordval...misstänksam?

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!