Anonym (rakoärlig) skrev 2012-11-28 12:48:25 följande:
Var på en dejt i fredags med en tjej, som jag tyckte var jättetrevlig och mysig. Vi åt på restaurang och efteråt föreslog hon en fika, som vi gick vidare till. Vi pratade rätt så länge. Vi bokade inte in en andra dejt, men hon drog upp om att träffas i hennes stad nästa gång....
Senare på kvällen skickade jag ett sms o tackade för kvällen, och sa att jag gärna träffas igen. Hon svarade och tackade också. Igår hörde jag av mig via sms, och frågade om hon var ledig i helgen. Men hon skulle jobba.
Vad tycker ni? Ska jag avvakta nu som kille, eller höra av mig i nästa vecka, och fråga om hon vill träffas en andra gång? Om nu inte hon gjort det....
Dessa dejtingregler, urk, föredrar raka puckar. Men då skrämmer man väl bort personen...
Dejtingregler är skit!
Tycker det är så trist att man ska behöva gå runt och fundera på om man ska höra av sig eller inte. Tänk vad mycket skönare det vore att alltid göra precis som man känner för och köra med raka puckar. Jag har många gånger kört med raka puckar och sagt att jag hade trevligt och vill gärna träffa dig igen men tyvärr tycks det ofta skrämma bort killarna. Istället verkar det bästa sättet att få någon att vilja ses igen vara att spela svårfångad.
Synd bara att jag inte kan det spelet. Men jag tänker att någon gång lär jag väl träffa på en kille som känner som mig att raka puckar är bäst från båda håll. För jag vill och kan inte spela svår bara för att.