Inlägg från: Anonym (singelmorsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (singelmorsa)

Ärliga nätdejtingstråden!

MrC skrev 2012-11-12 14:57:30 följande:
    Stockholms nattklubbar för att ragga? Där hittar man bara ONS.
    Jag har gått med i en dansklubb och ska lära mig dansa + en grupp som heter "Singelspring, vi är singlar som tränar tillsammans.

Just nu ligger jag lågt med dejting, då jag inte bor i Stockholm. Flyttar tillbaka om exakt tre veckor. Då får alla singelkvinnor 30-45 år se upp! haha.
    Singelspring, det hade varit något för mig. Borde kanske dra igång något liknande i Götet Glad
  • Anonym (singelmorsa)
    Xmag skrev 2012-11-15 19:29:29 följande:
    Det gäller ju att visa intresse men inte verka desperat... Fin balansgång.Skrattande
    De killar som jag har träffat fler än ett par gånger har alla hört av sig senast dagen efter, finns ett intresse så ligger det ju i ens eget intresse att höra av sig så funkar iaf jag. Hörs man bara sporadiskt via sms brukar det inte leda nånstans men ringer killen så är det mer lovande, så säger min erfarenhet. 
  • Anonym (singelmorsa)
    Papito skrev 2012-11-15 22:54:30 följande:
    I´m back!

När singelmorsan snackar står männen stilla...

Säger hon att det är så, så ÄR det så!  
    Hahaha, va? Skrattande
  • Anonym (singelmorsa)
    Zeus skrev 2012-11-19 13:52:49 följande:
    Tycker det låter väldigt mycket. Men det kanske är annat i typ stockholm. Jag vet faktiskt ingen som träffat sin partner via nätet, jag vet visserligen folk som dejtat via nätet men ingen som det "klickat" för.
    Min syster är gift med en man hon träffade via nätdejting så jag är helt övertygad om att det kan funka det är de ett levande bevis på. 
  • Anonym (singelmorsa)
    Zeus skrev 2012-11-20 11:22:08 följande:
    Jo man kunde ju misstänka teknisktfel om det hänt inom några minuter, men det här var ju flera timmars mellanrum. Känns som ett kraftigt demens angrepp, dock var inte en ursäkt nödvändig från farbrors sida.

Hoppas som sagt han inte glömmer sätta på vinterdäck på rullatorn bara.  
    hahahaha
  • Anonym (singelmorsa)
    NooneBird skrev 2012-11-21 09:24:43 följande:
    Skickade ett sms till dejten idag och sa rakt ut, har inte ork för falska förhoppningar och lekar. Ärlighet är bäst mm.

Fick till svar att så vitt han vet är allt bra, han har bara haft fullt upp på jobbet. Så nu lägger jag ner detta med att överanalysera som jag är så bra på...
    Flinxy skrev 2012-11-21 09:58:40 följande:

Då tycker jag att du ska tro på hans ord. Du har ju gett honom en chans ( eller flera) att säga till om han fått kalla fötter, vilket är lättare att göra skriftligt än muntligt,
    Men jag förstår att du analyserar. Sitter ju precis likadant jag!  Jag frågade ju också rätt ut, men nu har det plötsligt dröjt flera dagar utan svar igen.... SUCK!
    Ibland måste man tro på vad folk säger men jag tror inte att alla svarar nekande även om man gör det enkelt för dem. Vissa har helt enkelt svårt att få fram att nej jag vill inte. 
    Känslan ni har kan vara helt obefogad och det är lätt att överanalysera, det är jag själv expert på. Men det jag vill komma fram till är att det är lätt att säga att allt är bra men då gäller det ju att de visar att de vill också genom att höra av sig och träffas. 

• Anonym (singelmorsa)
    NooneBird skrev 2012-11-21 10:17:53 följande:
    Singelmorsa: jag har svårt att tro att han inte skulle våga säga ifrån när jag gjort det så enkelt pga hans arbete och hans fritidssysselsättningar han tar stora beslut varje dag mm. Annars känns det tragiskt att inte kunna göra det samma över sms med en person 50mil bort.
    Em kille jag dejtad ett tag var jag osäker på så jag skickade ett sms där jag gjorde det enkelt för honom att säga tack och hej men nej han ville fortsätta att ses, men nej det rann ut i sanden. 
    En annan jag dejtade ett tag som tog stora beslut i sitt arbete och hade mycket konflikter, han dumpade mig via ett meddelande på FB just för att han inte orkade med mer konflikter än de på jobbet. 

Så just att han skriver att allt är bra behöver inte stämma, nu säger jag inte att det är så. Jag hade snarare utgått från hur han beter sig nu i förhållande från innan. Har kontakten blivit helt annorlunda och minskat drastiskt efter att ni setts så hade jag inte haft en bra känsla.  
  • Anonym (singelmorsa)
    Anonym (b) skrev 2012-11-22 20:04:10 följande:
    ...men ni som är experter på HP, varför går det inte att göra inställningar på att man bara söker från Skåne? har försökt göra det många gånger men det kommer alltid bort igen. Eller är det du Papito som är inne och mixtrar mån tro?

Tycker det är svårt att se en överskådlig bild när det är från heeeela Sverige. Dumt att man inte ser bilder direkt också tycker jag, ytligt men sant.  
    Det gör att göra en sån inställning det har jag, inte skåne då men att jag bara ser folk runtom mig.
    Fråga mig inte hur jag gjort bara dr kan säkert nån annan guida dig. Glad 
  • Anonym (singelmorsa)
    Flinxy skrev 2012-11-23 17:42:11 följande:
    Haha, tro mig. Nog vet jag att det är så jag ska resonera. Men kalla mig tokig, men jag fastnar bara för de som inte slänger sig framför mina fötter om jag säger så :)
    Sådär funkar jag också... Tokig är bara förnamnet. 
  • Anonym (singelmorsa)
    Anonym (rakoärlig) skrev 2012-11-28 12:48:25 följande:
    Var på en dejt i fredags med en tjej, som jag tyckte var jättetrevlig och mysig. Vi åt på restaurang och efteråt föreslog hon en fika, som vi gick vidare till. Vi pratade rätt så länge. Vi bokade inte in en andra dejt, men hon drog upp om att träffas i hennes stad nästa gång....

Senare på kvällen skickade jag ett sms o tackade för kvällen, och sa att jag gärna träffas igen. Hon svarade och tackade också. Igår hörde jag av mig via sms, och frågade om hon var ledig i helgen. Men hon skulle jobba.

Vad tycker ni? Ska jag avvakta nu som kille, eller höra av mig i nästa vecka, och fråga om hon vill träffas en andra gång? Om nu inte hon gjort det....

Dessa dejtingregler, urk, föredrar raka puckar. Men då skrämmer man väl bort personen...

Dejtingregler är skit! 
    Tycker det är så trist att man ska behöva gå runt och fundera på om man ska höra av sig eller inte. Tänk vad mycket skönare det vore att alltid göra precis som man känner för och köra med raka puckar. Jag har många gånger kört med raka puckar och sagt att jag hade trevligt och vill gärna träffa dig igen men tyvärr tycks det ofta skrämma bort killarna. Istället verkar det bästa sättet att få någon att vilja ses igen vara att spela svårfångad. 

Synd bara att jag inte kan det spelet. Men jag tänker att någon gång lär jag väl träffa på en kille som känner som mig att raka puckar är bäst från båda håll.  För jag vill och kan inte spela svår bara för att. 

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!