Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-08-10 22:28:30 följande:
Självklart är alla individer, jag vill inte heller bli jämförd med andra män, jag anser mig vara helt unik :). Nu är ju det här en tråd om nätdejting och då är det ju tyvärr så att man till viss del måste generalisera eftersom man inte vet så mycket om kvinnan bakom presentationen innan man har haft kontakt med henne ett tag. Och för att få kontakt måste man ju ha en viss förståelse av hur hon fungerar och då blir man tvungen att använda generella regler.
Och då är min erfarenhet (högst personlig förstås:)) att de som inte generaliserar är de som jag lägger tid på att lära känna. Varför ska man generalisera sitt bemötande av kvinnor man inte känner? Man gissar sig väl lättare fram till vad som kan passa att säga genom att läsa presentationen och generalisera utifrån den bild den ger? Eller så får man helt enkelt läsa på PUA-forum och schablonartat kopiera framgångssagorna och replikerna där:). Om man söker en sådan person som det går hem hos. Det beror ju helt enkelt på vad man söker. Jag anser mig varken bättre eller sämre än personer som ser det som ett spel mellan könen som "man ska förstå sig på". Jag delar bara min åsikt och vad som fångar mitt intresse. Kan förresten berätta att jag haft många manliga vänner genom åren som pratat om sin önskan att vara lite som ngn gemensam manlig bekant: Någon som råkar vara lite skrytigare, lite bättre på att prata och framförallt, betydligt mer framgångsrik med kvinnor, gärna flera på en gång. Nästan på knä av beundran. De som försöker apa efter detta (läs, generalisera hur man gör m kvinnor) har det inte gått så bra för som för de som "spelar" med det de faktiskt har i sin personlighet. Kursledare som lär ut begrepp som "alfa- och betahanar" säger förstås emot mig nu... Kanske har jag fel. Man får kanske fler potentiella dejter om man kör efter klassiska stereotypier, om man är nöjd med att vissa kommer sortera bort en just pga det.