Inlägg från: Anonym (Z) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Z)

Ärliga nätdejtingstråden!

spinellX skrev 2013-08-07 22:10:18 följande:
    om du skriver att stallet är fullt med hästar så kanske det dubblar inboxen ....

Haha, var ska man då ställa sina egna? Något måste man ju bidra med:)
  • Anonym (Z)
    Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-08-10 21:35:16 följande:
    Mina senaste inlägg har varit väldigt negativa till kvinnor så därför vill jag bara påpeka att jag tycker att kvinnor i allmänhet är helt fantastiska, annars skulle jag ju inte lägga så mycket energi på att försöka förstå kvinnor så att jag kan hitta en att leva med.

Det var ju bra att tänkte ett varv till även om du generaliserar en gång till:). Få kvinnor vill nog bli stoppade i fack efter var i menscykeln de befinner sig...men tror inte heller du kan sikta på att "försöka förstå kvinnor" som grupp. Det finns hur många kvinnor som helst jag som kvinna varken kan eller vill förstå. Män som intresserar sig för individuella egenskaper är bra mkt mer intressanta än ngn som försöker spela "dejtingspelet" och ser kvinnor som ngt mystiskt man ska förstå sig på.
  • Anonym (Z)
    Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-08-10 22:28:30 följande:
    Självklart är alla individer, jag vill inte heller bli jämförd med andra män, jag anser mig vara helt unik :). Nu är ju det här en tråd om nätdejting och då är det ju tyvärr så att man till viss del måste generalisera eftersom man inte vet så mycket om kvinnan bakom presentationen innan man har haft kontakt med henne ett tag. Och för att få kontakt måste man ju ha en viss förståelse av hur hon fungerar och då blir man tvungen att använda generella regler.

Och då är min erfarenhet (högst personlig förstås:)) att de som inte generaliserar är de som jag lägger tid på att lära känna. Varför ska man generalisera sitt bemötande av kvinnor man inte känner? Man gissar sig väl lättare fram till vad som kan passa att säga genom att läsa presentationen och generalisera utifrån den bild den ger? Eller så får man helt enkelt läsa på PUA-forum och schablonartat kopiera framgångssagorna och replikerna där:). Om man söker en sådan person som det går hem hos. Det beror ju helt enkelt på vad man söker. Jag anser mig varken bättre eller sämre än personer som ser det som ett spel mellan könen som "man ska förstå sig på". Jag delar bara min åsikt och vad som fångar mitt intresse. Kan förresten berätta att jag haft många manliga vänner genom åren som pratat om sin önskan att vara lite som ngn gemensam manlig bekant: Någon som råkar vara lite skrytigare, lite bättre på att prata och framförallt, betydligt mer framgångsrik med kvinnor, gärna flera på en gång. Nästan på knä av beundran. De som försöker apa efter detta (läs, generalisera hur man gör m kvinnor) har det inte gått så bra för som för de som "spelar" med det de faktiskt har i sin personlighet. Kursledare som lär ut begrepp som "alfa- och betahanar" säger förstås emot mig nu... Kanske har jag fel. Man får kanske fler potentiella dejter om man kör efter klassiska stereotypier, om man är nöjd med att vissa kommer sortera bort en just pga det.
  • Anonym (Z)
    spinellX skrev 2013-08-10 22:33:58 följande:
    Men nu måste jag fråga , vad är det för individuella egenskaper jag ska försöka att intressera mig av eller ska försöka att förstå hos tjejer/kvinnor då?? Det verkar som vi har eller åtminstone hade en expert på det här området (z) verkade ju vara rätt slipad/vässad på detta område , jag väntar

Det lär ju vara högst individuellt;). Expert? Tror inte jag utgav mig för det nej:)
  • Anonym (Z)
    Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-08-10 23:31:50 följande:
    Sorry att jag drar upp ett gammalt inlägg, men det genererade en intressant fråga. Är alla så att ni känner direkt på första dejten om det finns någon attraktion? Jag tror inte på kärlek vid första ögonkontakten och jag har aldrig blivit verkligt attraherad av någon förrän jag har lärt känna den ordentligt. Nu har jag aldrig lyckats komma längre än till första dejten men jag kan inte tänka mig att jag kan känna mig attraherad av någon förrän efter minst 5 dejter om man räknar med 2-3 timmar för en genomsnittlig dejt.

Jag är också sådan. Tillräckligt attraherad för sex möjligen men ngt djupare intresse tar längre tid. Och är betydligt kräsnare med insidan än för 20 år sedan.
  • Anonym (Z)
    Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-08-10 23:57:26 följande:
    För mig så kommer sex efter att jag har blivit ordentligt attraherad, ONS har aldrig intresserat mig.

Att tänka att någon går att ligga med betyder inte nödvändigtvis att man har ett ONS.
  • Anonym (Z)
    Anonym (nybörjare 2) skrev 2013-08-11 00:16:15 följande:
    den där tanken va riktigt rolig "Att tänka att någon går att ligga med..."

Det är bla därför jag är hemma ikväll: Jag använde huvudet en gång till:)
  • Anonym (Z)
    canty skrev 2013-10-31 08:39:02 följande:
    Jag trodde det var 2013 och att det handlar om vuxna människor. Men tjejer ska fortfarande ha allt serverat på silverfat. Om man skriver till en tjej och anknyter till nåt man läst i hennes profil, för att visa att man faktiskt läst och vill visa intresse - hjälps inte. Är 10 andra killar som tänkt samma sak. Man blir en i mängden. Man måste då slå knut på sig själv och hitta på nåt originellt så att man sticker ut. Det räcker inte med ett hej, att prata som vanliga människor gör. Behöver tjejer göra det här? Nej, de behöver inte göra ett skit.  Varför ska man då jobba för inget? Nej killar, sluta skriv till tjejer. Och sluta ge komplimanger. Tjejer är så vana att få det, tar det för givet. Om vi slutar mejla tjejer kanske de börjar tycka det är lite tråkigt när deras egon inte boostas av att uppmärksamhet från killar. Kanske att de orkar slänga iväg ett mejl själva. Och det räcker inte med ett enkelt hej. Nej, de ska få jobba för det. Skriva nåt galet, knäppt, putslustigt, så att de sticker ut.

Oj, inte roligt att det gått så långt att du generaliserar så. Men det kanske verkligen är så likadana tjejer du erfarit? Jag svarar hellre på ett hej som jag fattar gått till 10 samtidigt än ett massmail med styckeindelning som ska verka riktat till mig bara. Och ska det vara personligt så charmas jag mer av uppriktighet och humor om något tillkortakommande hos brevskrivaren än "marknadsförarna". Tror inte jag är ensam om detta men jag har kanske fel.
  • Anonym (Z)
    xSpinell skrev 2013-10-31 13:02:47 följande:
    Tillkortakommande ? om något tillkortakommande , (tex vad skriver dom då ) Uppriktighet o humor , det använder jag  

Nu avser jag inre egenskaper. Jag blir ofrivilligt mer ytlig på sådana där sidor. Men angående brister då.. I kontrast till "jag är bäst i alla avseenden"(ibland m exfru som påstådd referent..Sant!) -hejdå, det orkar/vill/kan jag inte matcha, så läser jag hellre ngt positivt blandat med lite självironi om sidor som inte är de bästa. Jag vill lära känna ngn, inte höra säljknep. Och den andra stora anledningen, jag vill ha utrymmet att vara ärlig om mig själv. Man gillar mig eller inte, så enkelt är det. Självsanering från början passar mig bäst:)
  • Anonym (Z)
    xSpinell skrev 2013-10-31 13:44:10 följande:
    Okej , tror jag hänger med . du läser hellre att , tex jag skriver nåt positivt om mig blandat med lite självkritik . mer än att jag bara skriver om hur bra jag är bäst på allting , eller (är det rätt uppfattat) Men vadå , exfrun som referent ? Använder vissa personer i sina texter , exet som en referens (eller har jag missat nåt)

Det händer ja :), i personliga mail. För att snabbare driva igenom en dejt, för att jag av olika anledningar är för långsam för otåliga herrar. Jag ser inte att jag blir snabbare av den twisten på tjat;)
  • Anonym (Z)

Och ja, självdistans, ej att förväxla med självömkan, vinner över påstådd förträfflighet.

• Anonym (Z)
    xSpinell skrev 2013-10-31 14:32:55 följande:
    Självdistans =kommit över exet Självömkan=inte kommit över , eller . Vad gäller referenser . Men va fan hur skriver dom då (tex du kan få exets nr,0705XXXX? så kan du kolla hur bra jag är) Men , hon är väll den sista som skulle säga att (han är skitbra i sängen)

":((((((Varför kan vi inte träffas? Jag är en bra kille. Min exfru har inget ont att säga om mig". När önskad respons uteblir: "stackars dig! Vad gör du här om du inte vill träffas???? Sök hjälp!!" Haha, ilska riktad min väg för att det passar mig att gå långsamt fram är inte charmigt. Det är läskigt. Det som förvånar mig är att många är så lättkränkta. Jag är artig, jag förleder ingen och jag är inte otrevlig.
  • Anonym (Z)
    singel pappa83 skrev 2013-11-08 15:41:40 följande:
    iofs betyder ju d hon sa att hon bara knullat rundor en massa istället för å haft en stadig pojkvän... men förstår va du menar, säger en kille en sak betyder d en sak men säger en tjej d betyder d nått annat  :/ om du ist svarat nån dag senare å sagt att du får så mycket mail att d tyvärr tagit ett tag innan du svarat ;) du hade hon ist blivit intreserad nä ingen logik, men kvinnor e inte logiska :P  

Det betyder det ju inte nödvändigtvis... om det nu spelar så stor roll... herregud vad bitter du verkar. Potentiella dejter läser av sådant och backar.
  • Anonym (Z)
    Anonym (nyfiken!) skrev 2013-11-09 12:46:16 följande:
    har väll inget med att vara bitter å göra, han säger ju bara som det är!  tråkigt men sant

Så det osar inte bittert att fälla ett par kommentarer om knulla och bristande logik? Ok, du säger det:)
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!