• cali80

Ärliga nätdejtingstråden!

040kille skrev 2013-07-25 19:57:26 följande:
    Det är enda pluset jag kan se med en dejtingsida: Man omges av singlar (eller rättare sagt de utger sig för att vara singlar) och man får en snabb överblick av var kompassnålen pekar för livet. :) I övrigt.... bara minustecken. 
    De som är singlar borde gå omkring med en grön knapp på kläderna, så vet man att de är tillgängliga.
    Och de som inte vill ha barn, har en knapp med minustecken.
    Ser man nån som ser trevlig ut och har en grön knapp så är det bara att gå fram.
    Sen kan vi skippa nätdejtingen.
  • cali80
    FrökenKanSjälv skrev 2013-07-25 14:25:20 följande:
    Jag tror att det är tillräckligt ont om män på danskurserna för att kvinnorna ska jubla även över en tondöv man.

Att göra praktiska saker som kvinna är inte alltid positivt, det är mer hotfullt än man skulle kunna tro. Senaste pojkvännen hade jättestora problem med att jag var mer tekniskt lagd än han, som att han blev mindre man av att jag klarade mig själv.

Och att jag har manliga intressen innebär ganska naturligt att jag har mest manliga vänner (i alla åldrar) vilket också är hotfullt.

Men jag är den jag är och trivs rätt bra med att vara singel.
    Blir han inte det då, mindre man, om tjejen är bättre på sånt?
  • cali80
    Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-07-27 12:43:08 följande:
    Om han känner att han blir mindre man för att tjejen är bättre på vissa manliga saker så var han nog inte mycket till man från början. Om killen var dålig på tekniska saker var det väl bara positivt att tjejen var bra på det, om de blir ett par är det väl bara bra om de tillsammans täcker in så många områden som möjligt som kan vara bra att kunna i vardagen.
    Jag har fått höra saker som "men det ska väl du kunna som är karl"
    Och när jag inte kunnat det, så har det känts som att jag inte är manlig nog.
    Och det har nog de kvinnorna som sagt det också tyckt.
  • cali80
    Anonym (små barns mor) skrev 2013-07-30 22:33:41 följande:
    Måste kolla med er här inne.
    Finns det killar som seriöst är intresserad av att dejta en småbarns mamma i 30års åldern?
    Får nämligen känslan av att fler barn under ett par år, skrämmer livet ur killar!?
    Jag skrev till en småbarnsmamma (2 barn) som är 12 år yngre. Inte fått svar än. Jag har själv inga barn, så jag vet inte riktigt vad jag ger mig in på om det skulle bli nåt. Men hon var söt och lät trevlig så jag tänkte vad har jag att förlora.
  • cali80
    ulfsas skrev 2013-08-05 20:50:11 följande:
    Tjejer är tokiga. Fick för några veckor sedan en fikaförfrågning från en hurtig 75-årig dam. Nedåt skrev en 21-årig tjej om samma sak.
    Det blev inga fikor med dem. Jag är 49 år själv. Lite kul bara.
    I fredags så kom det fram en underbart fin brunett och pratade. Vad fräsch du ser ut sa hon. Jag undrade om hon menade någon bakom mig...
    Jag frågade då hur gammal hon var. 20 svarade hon. Bra då träffade jag mitt x bara 2-3 år innan du föddes sa jag. Det tyckte hon var kul. Blev inte mer där heller.
    Ps, jag går aldrig fram och raggar på tjejer som är för unga. Aldrig. Men jag svarar naturligtvis på tilltal som detta. Ville bara nämna det,Ds
    Kul ändå tyckte jag. Hon hade inte vit käpp heller ;)
    Nån mer som varit med om detta? Jag har aldrig varit med om det, och inte heller hört talas om att tjej kommer fram och säger att en man ser fräsch ut.
  • cali80
    nelly82 skrev 2013-08-07 16:37:00 följande:

Jag skulle nog inte använda ordet fräsch, men har inget emot att gå fram och börja prata med en kille som attraherar mig och försiktigt ge en komplimang eller två =)
    Coolt! Önskar fler tjejer var som du Glad
  • cali80

Zoosk verkar vara plejset för stalkers. Senaste veckan har jag haft tre olika kvinnor efter mig som är inne 5-10 ggr om dagen på min profil. Utan att skriva haha

• cali80

En kvinna jag jobbade med förra året blev medlem på Zoosk och nu har vi kollat in varann 3 ggr vardera, men inget skriver.
    Jag föreslog promenad en gång när vi jobbade men hon nappade inte, så jag kände att jag gjort mitt. Hon tog dessutom bort mig från Facebook för ett tag sen.
    Inte nån större lust att skriva ifall hon inte alls är intresserad Tyst

• cali80
    Clownensglädje skrev 2013-08-11 15:19:52 följande:
    Det finns inga granna kvinnor på nätet! Ut med er i omvärlden om ni vill hitta skönheter och vettiga kvinnor!
    Två av de snyggaste tjejerna jag sett finns i min hemstad. Kunde aldrig trott de var singlar och skulle hänga på Happy Pancake. Fast... en av dem är upptagen, men hänger ändå på Happy Pancake :P
  • cali80

Fick besök av en 73-årig dam på Happy Pancake. Hon söker inte kk står det i hennes profil.

• cali80

Mejlat ett tag med en 13 år äldre kvinna. Hon vill inte binda upp sig utan vara att fri att dejta, träffa vem man vill och göra det man vill. Underförstått så är det sex hon menar.
    Det har blivit en del flirtande men ingen träff än. Verkar som ingen av oss vågar föreslå det.
    Jag har bara varit med en kvinna så jag är inte direkt nån karlakarl.

• cali80
    ander25k skrev 2013-09-11 17:07:46 följande:
    Visst ska man vara försiktig , men varför är människor så rädda för att träffas ?
    Jag är rädd för att jag inte ska duga. Trots att hon tycker jag ser bra ut, så har jag svårt att tro på det. Och OM det skulle bli nåt, herregud... hon har nog haft massa sex. Det har inte jag.
  • cali80

Jag undrar om jag blivit skadad när jag gått som singel hela livet. Människor behöver närhet och att känna sig bekräftade.
    Nu när några tjejer visat intresse så blir jag skiträdd.
    Jag är sån så jag behöver mjukstarta. Inte slänga mig huvudstupa in i nåt. Och speciellt inte ett rent sexuellt förhållande. 

• cali80

Man hör ibland att killar ska sluta gnälla, vara mer positiva och ta sig i kragen. Såhär positiva låter kvinnor på en av dejtsajterna.

Sovadags - då önskar man verkligen att stora kärleken låg bredvid...

Snart dags att dejta John Blund....

Ja men vad jättekul att du var VIP så jag kan kontakta dig :/

1400 besök på profilen men ingen skriver något, varför?

Vad trevligt det vore med lite mer "prat" och inte bara kika

Varför skriva till killar ni är så tråkiga och svarar inte . Vad kan hända!

70 dgr kvar...inget nytt VIP iaf..

Du är inte här. Så är det bara.

Tråkig väder när är man ledig, man ville ej komma ur sängen

Friday night..yeey..not..

Vilka festliga tjejer. Verkligen. Kräks

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!