Inlägg från: Anonym (James) |Visa alla inlägg
  • Anonym (James)

Ärliga nätdejtingstråden!

En tjej skrev till mig på Happypancake och jag blev paff, för det var längesen en tjej skrev först.
    Vi mejlade intensivt och hade mycket att prata om, samma intressen, samma humor.
    Hon gav mig en fin komplimang, jag var den enda hon hade känt hon ville skriva till mig där.
    Vi upptäckte dock att vi är olika som personer på flera sätt också. Hon är utåtriktad, har barn, jag är tillbakadragen, har inga barn.
    Hon frågade om mitt senaste förhållande. Jag sa som det är, har aldrig haft ett förhållande.
    Hon har bara varit singel ett halvår.
    Jag skulle inte frågat om hennes förhållanden, vill inte veta. Jag lever i nuet, det som sker här och nu är viktigast.
    Det har blivit svalare nu, och jag förstår ju henne också, att hon har betänkligheter.
    Men jag kan inte ändra det som varit, har ingen tidsmaskin. Om det ska ligga mig i fatet att jag aldrig haft en tjej så vet jag inte vad jag ska göra.

Förut skrev en annan tjej. Skickade flirt och ville chatta.
    Måste vara nåt i luften. Sommaren, som gör att tjejer plötsligt verkar mer dejtvilliga.
    Jag inser att jag faktiskt är rädd för att träffa en tjej.
    Det kanske har gått för långt. Att jag varit singel för lång tid och att det gjort mer skada än jag trott.
    Nu när tjejer visar intresse så vet jag inte hur jag ska hantera det.
    Det känns som att det är en massa krav jag måste leva upp till.

• Anonym (James)

Hon frågade om vi ska höras nån dag och jag sa javisst, kan vi göra. Jag trodde hon menade på telefon. Men hon vill ses.
    Det är roligt att en tjej för en gångs skull visar intresse och är på, men det skrämmer skiten ur mig också.
    Jag känner nog inte riktigt intresse eller så grubblar jag för mycket på vad som kan gå fel.
    Ena stunden tänker jag att jag kan träffa henne och se hur det känns, värt att chansa, eller säga till henne att jag inte riktigt känner att vi skulle funka ihop.

• Anonym (James)
    Anonym (lizen) skrev 2013-07-12 08:31:31 följande:
    Precis, och så undrar ni varför vi tjejer är så "initiativlösa" på dejtingsiterna. Där har du svaret. Då får ni kalla fötter eller blir ointresserade. Killar vill jaga, och ska jaga. Enkelt.
    Annars misstänker jag numera att det är nåt fel på dem.
    Jag tycker inte att tjejer ska sluta ta initiativ. Det var roligt att hon gjorde det. Men jag har problem. Jag har aldrig haft en tjej, och jag blir så stressad nu. Är rädd att inte leva upp till vad en tjej vill ha. Hon lever ett annat liv, har barn, inte varit singel länge, aktivt socialt liv m.m. Jag önskar jag var förbi dejtandet, det jobbiga, och bara hade en go tjej. Men det funkar ju inte så.
    Jag vet varken ut eller in. Träffar jag henne inte, så kommer jag undra sen: "tänk om hon varit rätt för mig"
    Träffar jag henne och hon säger "nej det här funkar inte" så blir jag ledsen. Jag kommer inte dö av det, men kommer tänka "tja, det var ju vad man kunde vänta sig, är van"
    Jag önskar jag inte var en RÄDDHARE!
  • Anonym (James)
    Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-07-12 11:30:28 följande:
    Jag har heller aldrig haft en tjej och jag började med nätdejting för ett tag sedan. Det är väl bara att gå på dejten, skulle det inte fungera så se det som en träningsdejt. Hon är ju intresserad av dig så hon borde ha förståelse för att du är lite ovan och nervös och har hon inte det så är hon ändå inget att ha och då behöver du inte se det som en förlust om hon inte vill ses mer.
    Jag hoppas att hon är en sån tjej. Än så länge verkar hon vara förstående. Nätdejting är inget nytt för mig, fast det var fyra år sen jag var på dejt senast.
  • Anonym (James)

Jag borde vara glad för att hon visar intresse, men jag kan bara tänka att när hon ser mig så kommer hon bli besviken.
    Jag har fått nobben av så många tjejer så det är löjligt. Folk har ofta kommenterat mitt utseende, och de negativa sakerna sitter kvar. Kommer nog aldrig glömma det.
    Jag har verkligen noll självförtroende när det gäller kvinnor.

• Anonym (James)

Läste nu om en gullig solskenshistoria, tjejen var 25 och fick kalla fötter när det närmade sig dejt. Hon hade gått på några nitar och var rädd att bli sårad. Lilla gumman, det är inte lätt att vara liten flicka. Självklart så gick allt bra och de har det så bra ihop nu. Är man kille och över 40 och har gått på nitar hela livet, DET är inte riktigt samma sak. Killar blir inte lika ledsna, är inte rädda att bli sårade.

• Anonym (James)

Att försöka imponera på kvinnor slutade jag med för längesen. Jag har tränat i över 20 år, har inte hjälpt mig att få kvinnor.

• Anonym (James)

Hur ska man tolka detta som hon skrev: Ärligt: har inte velat dejta så mycket nu. Men jag gillar att träffa nya människor så det blir väl så att jag träffar en del nya män ändå

• Anonym (James)
    Anonym (33-åring) skrev 2013-07-14 11:43:31 följande:

Att hon träffar män utan att vilja att det leder nånstans, skulle jag tolka det som. 
    Ja, det gör jag också.
  • Anonym (James)
    Anonym (33-åring) skrev 2013-07-14 12:00:23 följande:

Men det bästa svaret får du ju om du frågar henne vad hon menar :)
    Är nog bäst att låta det vara. Om hon träffar andra, ev har kk och så, det angår inte mig. Jag kände ett sting av svartsjuka, men det är ju fånigt. Vi har inte ens träffats än, kanske aldrig kommer göra det heller. Eftersom hon är mer social så får jag räkna med att hon kanske faktiskt inte är HELT singel, om man säger så.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!