mina snart 11 månaders är jätte sena i utvecklingen. Hjälp behöver stöd.
Love83 skrev 2012-02-26 10:25:20 följande:
Tjoohalia Tck för ditt inlägg Låter ju lite som mina pojkar är nu hur din pojke var i den åldern. Der senaste dagarna har det hänt mer de kan sitta lite mer och parerear bättre men det är korta stunder de orkar och blir dubbelvikta ganska fort men de har börjat spänna magen och gungar upp så att de sträcker på ryggen och sitter rakt tror det är bra träning.Men märker att de fortfarande är ganska svaga i armarna och behöver nog jobba mer med dem och de gör början till kryp genom att dra upp knäna men armaran orkar inte lyfta över kroppen men huvudet håller de upp bra.
Blev överlycklig härom dagen när de satt i barnstolen och den ena killen fick majskrok som han nu lärt sig äta själv att han fattat att han ska ta den och styra den till munnen själv sen går det väl inte som en dans men de försöker iaf. Dom är väldigt arga ofta för de vill men det går inte och de blir frusterade.
Tycker även de sociala blivit bättre senaste veckan och är något längre i utvecklingen där men de andra motoriska skulle jag nog vilja påstå att de är ca 6-7månader i utvecklingen.
De har varit nästan konstant sjuka pojkarna också med öroninflamationer från och till och snoriga hostiga om vartannat. De åkte också på RS-viruset när de var kanppt 1 månad och var inlagda i 2 omgångar och har haft småproblem med detta i samband med förkylningar (förkylnings astma)
Det enda jag vet nu är att jagfått papper om att de kommer få träffa läkare inom 3 månader :-/ Jag vill ha hjälp nu!!! orkar inte gå i denna ovissheten
Hur är din pojke socialt förstår han er?? misstänker du att det är mer än bara det motoriska det är fel på? Han är inte så gamal så det kanske är svårt att avgöra sånt nu.
Vi kommer försöka få in våra pojkar på dagis här i Augusti så får vi se de får väll ta in extra resurser om det behövs. Tror att de behöver lite miljöombyte för att få lite annan stimulans men vet inte.