Lotus73 skrev 2012-03-06 19:31:01 följande:
Börjar fundera om det är troll som går i tråden. ...
Jag tolkar den meningen som: Mår du dåligt så är du ett troll. Right?
ElixF skrev 2012-03-06 20:23:14 följande:
Människor från Indien är så vackra :)
Kul att någon tycker det!
VNmamma skrev 2012-03-06 20:40:11 följande:
Jag förstår att du vill väl. Men jag tycker positiva generaliseringar är lika illa som negativa.
LaYa01,
ledsamt att du känner så för det land du är född. Jag tycker förstås inte att adopterade måste älska sina födelseländer. Men jag hoppas att du en dag inte längre skäms för ditt ursprung.
Jag kommer nog aldrig sluta skämmas... iallafall inte inom Sveriges gränser.
Ulrikak skrev 2012-03-06 23:59:47 följande:
Tråkigt att höra allt du fått utstå! Det ska ingen behöva! Har inte läst hela tråden här så det kanske redan framkommit.. Men var i Sverige bor du? Jag skulle kunna tänka mig att storstäderna är lite mer "toleranta"? Jag är nämligen själv adopterad (med icke svenskt utseende) och har aldrig upplevt det du beskriver. Endast lite rasism men det har verkligen varit få gånger! Men det betyder ju inte att det är okej! Förr brukade jag bli ledsen nu blir jag mest irriterad... Stor kram till dig! Kom ihåg du är viktig och hör hemma här precis lika mycket som resten av Sveriges befolkning!
Nej, rasism är inte okej alls. Men mot mig är det tydligen okej. Jag längtar tills jag får lämna Sveriges land.
Den vita staden skrev 2012-03-07 00:12:04 följande:
Delar din erfarenhet av att en storstad som i mitt fall Gbg, var betydligt lättare att smälta in i (i jmf med den västsvenska håla jag bor i nu). Rekommenderar den som kan att flytta till större orter. Synd bara att det ska behövas
.
Hade tänkt flytta till storstad senare i livet. Inte fan att jag ska stanna här inte.
Ulrikak skrev 2012-03-07 14:57:24 följande:
Jag håller med dig, verkligen synd att det ska behövas! Men what to do liksom?
Det är väl antingen "acceptera" läget som det är och bo kvar, flytta eller ändra en hel bys, stad, hålas attityd (vet ju inte var TS bor hehe) Förresten tycker jag att människor från indien är jätte vackra, och jag vet många som skulle hålla med mig! Men det hör ju inte till saken!
Läste något du skrev innan TS "hellre aboterad eller gatubarn"... Blir så ledsen när du säger så! Du är värd allt, kom ihåg det! Du ska inte låta några idioter vinna över din lycka, är de verkligen värda det?!? Jag tål frågor och nyfikenhet men det är skillnad på fråga och fråga. När jag får dumma kommentarer så tycker jag bara synd om dom för dessa människor vet inte bättre! När jag får rasistiska kommentarer brukar jag tycka ännu mer synd om dom för vad får dessa människor ut av att skrika "jävla svartskalle"efter en på stan, mer än max 5 minuters känsla av överlägsenhet? När 5 minuter har gått måste dom hitta nästa "offer" att hoppa på osv osv!
Jag tål också nyfikenhet. Det är okej att fråga mig "Varför är du så brun"men det är inte okej att srkika "neger" åt mig.
Den dagen jag får lämna Sverige helt, det är en lyckodag.