Folk som inte förstår...
Jag är då adopterad från Indien och jag är så trött på folk som inte förstår. Nu kanske en del kommer tycka att jag är störd och korkad, men fine, gör det då! Men jag måste bara få skriva av mig i det här ämnet.Jag har inget emot mitt utseende, men däremot stör jag mig så mycket på att det ska betyda så mycket för andra.
Vardagsrasism tror jag de flesta av oss adopterade mött... och det är förjävligt! Förjäligt att folk ber en åka hem när man redan är hemma.
Men det som gör mig ledsen är att många tror att jag är en flykting eller liknande. (OBS; detär inget fel i det) men jag kan känna att det är jobbigt att varje gång förklara att jag är adopterad och att jag faktiskt talar flytande Svenska. En del kollar till och med snett på mig när jag säger att jag är adopterad.
JAg har också fått höra saker som "Var är din slöja" och så vidare av killar som har ursprung från muslimska länder. Inget emot dem, de kan vara riktigt trevliga. Men det finns även otrevliga typer (stolpskott finns överallt) och de är just dessa som håller på.
Har även blivit förföljd ute på stan och så. Jag blir så rädd! JAg tycker det är riktigt obehagligt att gå ensam. Släktingarna ber mig komma och hälsa på, men de vägrar köra och hämta mig utan jag får snällt promenera dit om jag ska komma. Det gör att jag inte kommer så ofta eftersom det är kvällstid och vintertid är det ju mörkt tidigt så jag vill helst inte trampa ensam i mörker.
Värst är det ju när jag ska gå tillbaka!