Inlägg från: FinastE2010 |Visa alla inlägg
  • FinastE2010

Hur fick ni era barn att vilja sitta på pottan?

Ja som rubriken lyder. Hur får man sitt barn att vilja sitta där o "vänta en liten stund" utan blöja? med byxor o blöja sitter han gärna. ;)

Inget jag känner jag behöver stressa fram men tänkte man ändå kanske skulle ta tillfället i akt nu när han har börjat ofta säga till, iof EFTER han bajsat så säger han bajs. Och han verkar ändå ha fattat grejen med vad man ska göra på en potta o toalett.

Så hur gör man? :)

Han är 2 år snart

• Svar på tråden Hur fick ni era barn att vilja sitta på pottan?
  • FinastE2010
    Whitetrash86 skrev 2012-01-30 22:39:23 följande:
    jag hade pottan framme i v-rummet som dottern fick sätta sig på när hon själv tyckte och tänkte. Men det var inte fören nu i somras då hon sprang naken på landet som helt enkelt "poletten ramla ner" utan att jag gjort något alls och har sedan den dagen både kissat och bajsat på pottan! Sedan 3 månader har hon även varit torr på natten, hon är 3,5år nu..

Så jag tycker att man helt enkelt bara ska låta saker och ting vara men att visa poängen med pottan och sen låta det komma när det kommer. 
    Okej. :) Var ett bra tips att ha potten framme, har jag inte ens tänkt på. :P Blir ju såklart omständigare för han när den står inne på toaletten, istället för att han bara kan springa till pottan direkt. Ska testa det o se om han kanske säger till redan innan o sätetr sig där. :)
Svar på tråden Hur fick ni era barn att vilja sitta på pottan?