• Pamper

Blod i bröstmjölken/ råmjölk i slutet av graviditeten

Skriver detta inlägg då jag själv inte kunnat hitta information om detta.

Jag började småläcka råmjölk runt v20 o var ibland tvungen att trycka ut lite för att spänningen i bröstet skulle minska, var även på väg att få "mjölkstockning" då bröstet var "febrigt"

Nu är jag i v39 o har sedan v36 läckt råmjölk blandat med blod.
    Har även märkt att det gått från en transparent vätska till en mer vit, bröstmjölksvätska.

Det kommer ut en blodblandad vätska från ena bröstet från samma "bröstgång" och jag tog upp detta med barnmorskan, hennes svar med att de gör sig ännu mer redo o att det är ett större tryck i bröstet accepterade jag. Bröstet gör inte ont.

Efter 2 veckors blodblandat läckande kontaktade jag förlossningen, en läkare ringde upp mig som sa att han remitterade mig till bröstenheten för utredning. De misstänkte de kunde vara förutom trycket en svampinfektion som i så fall lättast behandlades innan barnet föds.

Fick en tid snabbt till bröstenheten, där de tar olika prover- på tops o att lite vätska lades på en glasplatta samt att de skickade mig till mammografi dagen därpå.
    (Mammografi är inte lämpligt under graviditet då brösten är svullna o de har svårt att se något tydligt men detta var för att utreda blödningen. Strålningen är så pass låg att barnet inte skadas o de tog endast 2 bilder på det drabbade bröstet)
    Detta följdes upp av ultraljud för att se alla kärlen, här letade de efter en polyp i en körtelgång men ingenting hittades.

Nu väntar jag på labbresultaten, uppdaterar när jag fått svar!

• Svar på tråden Blod i bröstmjölken/ råmjölk i slutet av graviditeten
Svar på tråden Blod i bröstmjölken/ råmjölk i slutet av graviditeten