• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Zinfandel skrev 2013-02-28 21:59:23 följande:
    Du har inte testats för Hidden C alltså (inte samma som klamydia)? Skicka mensblod till Peny istället för en riktigt analys!! Glad
    Framförallt en riktig behandling så att ni blir av med det.
  • Zinfandel

Hjälp varandra! Det är ju många som ska ner inom det närmsta så be någon ta med sig antibiotikan hem, det rör sig om ett par askar och det kan alla få plats med i resväskan. Vi måste hjälpas åt!! nästa gång är det ni som åker nu som behöver påfyllning. Annars ber ni om recept av Peny som ni får ut på apoteket, tänk som vanligt bara på att rätt info finns med.

• Zinfandel
    che71 skrev 2013-03-01 08:25:35 följande:
    Kan man köpa antibiotika utan recept i Aten menar du?

Om man får recept med hemfrån Aten, vad ska man tänka på angående rätt information som ska finnas med?
    Kan man sen bara gå till svenskt apotek o hämta ut?

Kan alltså Dr D skriva ut tex IL dropp som jag kan köpa på svenskt apotek?
    Ja de flesta i alla fall.

Vi har skrivit mycket om detta med recept tidigare.

Det måste vara original, mail funkar inte. Läkarens namn, adress, telenr osv. Patientens namn, personnummer osv. Läkemedlet måste finnas på FASS, ordination, mängd måste tydligt anges.  

Inget i Sverige är "bara att" men det går efter ett antal om & men Flört 
  • Zinfandel
    Vilaa skrev 2013-03-02 22:45:58 följande:

Ja men hur har ni andra gjort med medicinerna? Helst skulle jag vilja ha svenska mediciner, känns tryggast så.
    Läs tillbaks i tråden hur man gör med utländska recept eller be din husläkare helt enkelt, inget är omöjligt!!
  • Zinfandel
    Vilaa skrev 2013-03-02 17:40:57 följande:

Är det många som skickat till Peny? Och hur har ni sen fått medicinen här hemma?

Jag ville helst ha exakt det som hon ordinerat så jag bad en av alla underbara tjejer här i tråden att köpa hem till mig {#emotions_dlg.flower}
  • Zinfandel
    Skogsbruden skrev 2013-03-02 19:01:24 följande:
    Plötsligt känns det som om vi har lite flyt mitt i allt. Jag har fått remiss till operation av äggledarna till mitt lokala sjukhus. Det känns fantastiskt eftersom jag var helt övertygad om att det skulle bli Aten och massor av pengar.

I går pratade jag med dr D om provresultaten, och till min stora förvåning var allt utom anti-TPO helt i sin ordning. Han var helt övertygad om att det berodde på hydrokortisonet jag har ätit, så det var bara att börja med det igen fram till nästa försök. Han frågade om jag hade fått tillbaka några krämpor under uppehållet och det hade jag ju tyvärr. Behandlingsplanen såg ut som det verkar för er andra förutom att jag är tvungen att ta Levaxin under försöket. Det vet jag inte hur jag ska få tag på. Är det någon som har över att sälja, eller möjligen skulle kunna köpa hem från Aten? Jag kan ju inte behöva så mycket, eller ska man fortsätta med det om man blir gravid? Lite otydligt i instruktionerna. 

För att få ta full blood count, måste man ha remiss från en svensk läkare? Hur har ni gått till väga? Jag funderar på att gå till labbet på sjukhuset och fråga vad de behöver. Kan det vara lönt? Om det räcker med Dr D:s instruktioner. Vet ni hur viktigt det är att ta blodprov exakt den dagen man får embryot? Det är fysiskt omöjligt för mig att klara på en dag om jag inte hittar någon i Uppsala eller möjligen Stockholm som skulle kunna göra det. Tips? Om ni tycker jag har många frågor jag borde ha ställt till honom är det säkert så, men telefonledningen var så dålig så jag höll på att få panik. Man kan ju inte fråga om i varje mening.       
    Strålande! De flesta här bor i dina krokar så FBC ska nog vara minsta problemet, antar att din inbox redan är full av tips Glad
  • Zinfandel

Holly: Åhhh äntligen!! Stort varmt grattis!! HjärtaSolig Såååå underbart!!! {#emotions_dlg.flower} Hur mår din son idag?

Hjärte: när är det din tur?

• Zinfandel
    Strumpan81 skrev 2013-03-08 19:12:43 följande:
    En liten fråga så här på fredagskvällen.
    Imorgon är det dax för min första Intralipid infusion enl ord av dr D. Jag förstår inte riktigt hans engelska instruktion, så jag frågar här.

Ät det NaCl (natriumklorid) eller Glucos som intralipiderna ska spädas med??

Otroligt tacksam för svar.
    Trevlig helg alla och lycka till i Athen Che!
    Saltlösning!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!