• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Bra jobbat TWH! Återkom med resultat! 

• Zinfandel
    Lully Hill skrev 2013-02-26 19:36:43 följande:
    Självklart! Detta är ju ett jätteroligt möte! Jag har egen bil och åker från Vaxholm så vi kan ses utanför i så fall. Vi bör pratas vid på tel också så vi är lite synkade. Inboxa mig så planerar vi.
    Ja jag har kontakt med Bling1975. Hon använde en klinik i USA så det visar ju att det inte bara är "greken" som använder IL. 
    I stort sett hela världen använder IL Tungan uteSkrattandeSolig
  • Zinfandel
    Lully Hill skrev 2013-02-26 22:04:12 följande:
    Jo men vilka kliniker? Jag känner bara till London, Aten och en handfull kliniker i USA.
    Kan du några fler?

Ja, var vill du veta? Jag kan lista en hög till imorrn om du vill.
  • Zinfandel
    cff skrev 2013-02-26 22:11:05 följande:
    Är det någon som i samband med sin immunologi-utredning tagit andra prover är de som jag kryssat för nedan (det är lite dålig upplösning på bilden, originalformuläret finns här (det är Rosalind Franklins testpanel-lista)?

Har ni i så fall tagit dem i Aten/Chicago eller i Sverige (t.ex. ANA görs ju i Sverige också - bara man kan få en läkare att skriva en remiss)? 

Tack för mailet! Jo vi tar ganska av det men inte på RFU, det är väldigt dyrt där. En del av de andra kan du ta här hemma.
  • Zinfandel
    cff skrev 2013-02-27 14:36:19 följande:
    Är det någon som testat att skicka prover till millenova istället (www.millenova.com/tests/reqform.pdf)? Jag har inte fått prislistan från Rosalind Franklin ännu, så har inte kunnat jämföra priserna (millenova-testerna är dyra, men det är även RFUs som jag har förstått det), men intressant att även om test-panelerna är nästan identiska så skiljer de sig t.ex. på exakt vilka CD-man testar.
    Resultaten skiljer sig avsevärt så det viktigaste är nog bara att hålla sig till ett labb.
  • Zinfandel
    stumpan81 skrev 2013-02-27 17:34:29 följande:
    Nu låter jag kanske lite bitter...Alla är så positiva till il och hur bra det är, men det funkar inte för alla. Tror att många som inte lyckas, trots il, kanske inte skriver i tråden. Jag är jätteglad för alla som det funkar för, och tycker absolut att det ska bli lättare att få det i sverige.
    Lycka till TWH och Lully!
    Så är det och viktigt att ha i minnet att det inte är en mirakellösning som funkar på alla, rätt många svarar inte det minsta på det. Men det funkar enkelt för många och tur är det!! Glad
  • Zinfandel
    Ninninn skrev 2013-02-27 19:11:49 följande:
    Zin: hur många humira sprutor behövde du innan ditt tnf gick ner?? Har du tagit och fått en flare?
    Japp, värsta flaren, det behövdes 4 st och ca 3 månader innan det var på rätt nivå.
  • Zinfandel
    Strumpan81 skrev 2013-02-27 19:09:29 följande:
    Det är klart att det inte är nån mirakellösning. Men man greppar ju gärna efter de halmstrån man hittar när man är inne i den här IVF-karusellen. Värt att prova varje möjlighet tycker jag. Tillslut kanske man hittat det som hjälper precis en själv att lyckas.
    Glöm inte att jag är en dem som IL inte biter på Flört
  • Zinfandel
    Singoalla8001 skrev 2013-02-27 19:46:24 följande:
    Vad har ni för tnf-alfa värde? Mitt värde är 9,3. Tog det på en privat klinik här i Sverige för 1500kr. Är lite tveksam till om jag verkligen behöver Dr D:s support genom graviditeten. Han har ordinerat grundmedicinerna, prednisolon, babyaspirin, progesteronkräm samt högdos omega 3. Det kanske räcker? Mina tpoak hade gått ner från 1600 till 556 och det på 5,5 vecka. För drygt 2 månader sen hade jag tpoak på 1900. Tog de sista sköldkörtelproverna för 2 veckor sen.
    Enligt svenska mått mätt är det ett bra värde men det är inte samma prov som RFU.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!