• PeeWee44

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

angels8 skrev 2017-02-10 20:10:53 följande:

Hej alla och stort grattis quitana7!!!

Vill också hälsa alla att min bebis hade lite brottom och ville komma till världen förra vecka

Allt gick super bra och är så himla tacksam för Dr D hjälp han är BÄST!!!!!

Så alla ute i tråden ge inte upp!

Grattis! Ni ger oss hopp.
  • PeeWee44
    pipperoni skrev 2017-02-16 09:48:26 följande:

Tack Stina B och Redan47.  Ja, dessa hormoner... 

Det visade sig vid ultraljud att slemhinnan redan var tunn och fin, så jag gick och väntade på mensen i onödan. Fick ju lite spottings innan jag slutade med Progynon och Progesteron och det var tydligen allt som fanns att blöda ut. Skumt. Men, nu har vi i alla fall börjat om igen och det känns skönt att vara på väg framåt. Hoppas nu att allt går enligt planen och att det inte blir mer oförutsett strul. Min största rädsla är att vi ska komma ner till Aten och det inte finns något att sätta tillbaka. Har ju ett 5-dagars och ett 2-dagars i frysen och 2-dagarsembryot känns ju ytterst osäkert. Planen är att det ska tinas upp tidigare och vidareodlas till dag 5. Nåja, det är ju inget jag kan påverka.

Började med Progynon i söndags och med Neupogen igår. Måste säga att jag känner mig lite orolig över Neupogenet... Det känns som det är starka grejer man håller på med och jag undrar ibland om det är värt det. Samtidigt vill jag ge mina sista embryon så goda chanser som möjligt...  

Jag tog neupogen vid min sista insättning som fäste men tyvärr släppte. Det jag märkte av var ryggont i nedre delen av ryggen. Dr D frågade när vi var där för insättning om jag hade ont i knän och fötter, men som sagt hade ont i ryggen. Fick dessutom 1ml dom sista sex dagarna då min kropp inte reagerade som den skulle. Lycka till! Kram
  • PeeWee44
    supertjejen skrev 2017-02-15 20:42:16 följande:

Idag på V 6+5 fick vi se ett litet hjärta! Det kändes ju helt magiskt! Jag var inte alls övertygad om att det skulle finnas nåt där, samtidigt har jag varit så trött. Hoppas nu bara att det får vara kvar! Vi satte in två, ett fäste.

Grattis! Håller tummarna. Kramar
  • PeeWee44
    Vårt väntrum skrev 2017-02-16 10:34:26 följande:

Hej!

Har panik. Ska göra ÄD nästa vecka. Igår vid vul såg min ena svenska läkare en vätskefylld blåsa 28x20 mm på ena äggstocken. HON sa att den inte gör nått. RIGA säger också att de är lugnt. Medan en annan läkare vill ta bort den. MEN då ställs allt in

Får panik å vem ska jag lyssna på?!??!

Nytt vul måndag

Jag hade också det sist men den hade skrumpnat bort till insättning.
  • PeeWee44
    Vårt väntrum skrev 2017-02-16 13:42:03 följande:

Fick du göra kompletterande ul pga den?

Jag gjorde ett extra ultraljud för att slemhinnan inte var tillräckligt tjock,. Var nedreglerad med Synarela, fick ta 4x2mg Progynon och slemhinnan växte på sig och cystan hade skrumpnat bort en vecka senare. Håller tummarna.
  • PeeWee44
    minaimaginärabarn skrev 2017-02-18 16:44:33 följande:

Först vill jag skriva grattis till er som plussat och lycka till alla som försöker!

Sen undrar jag om någon vet vad E2 i Dr D:s medicinsupportlista betyder? Vet någon också var det går att ta ett sådant test? Övriga tester har jag hittat på Werlabs vilket verkligen är smidigt!

Tack på förhand!

Det är östrogen du ska ta prov på. Kramar
  • PeeWee44
    Lilly2013 skrev 2017-02-26 12:19:15 följande:

Idag har jag fått ett mail från drD om att vi ska betala 150 euro för skapesamtalet vi hade med honom i sep. Jag har läst genom mailen vi har haft innan samtalet och där står ingenting om någon sådan kostnad. Någon annan som fått något sådant. Vi valde att inte gå vidare med hans hjälp efter det. Tycker också det i sånt fall är konstigt att mailet kommer nu och det står i att han skickat faktura innan men jag har kollat genom allt och vi har inte fått något efter samtalet.

Vi betalde också det i september 2015. Då gjorde vi äd i Riga, nu när vi gör äd hos honom har vi inte behövt betala, det ingår i äd priset. Varför har ni valt att inte gå vidare med dr D?
  • PeeWee44
    pipperoni skrev 2017-02-27 09:09:16 följande:

Ni som har tagit Neupogen - hur har det påverkat era lymfocyter?

Som väntat har mina leukocyter (57), Neutrofila (50) och Basifila (0.5) skjutit i höjden. Men även lymfocyterna har stigit till 5.5. Ska de också gå upp?

Nån som har koll?

Mina värden när jag höjde dosen neupogen till en ampull om dagen var

Leukocyter 71,4

Lymfocyter 5,6

Monocyter 2,9

Neutrofilia 62,8
  • PeeWee44
    supertjejen skrev 2017-02-27 15:08:05 följande:

Katastrofuppdatering. På vul idag, 8+3 fanns ingen hjärtverksamhet. Fast vi sett det 6+5. Så tröstlöst. Ny koll på torsdag för säkerhets skull. Hur gå vidare?

Fy vad tråkigt. Lider med er. Håller tummarna för att ni ser något på torsdag. Varma kramar
  • PeeWee44
    MoM11 skrev 2017-03-08 15:25:02 följande:

Hej!

På lördag blir det FET i Aten för min del om allt går bra... embryon nr 12 och 13 i ordningen ska sättas in.

Går nu på Neupogen och har några frågor:

Har ni haft med er de tomma sprutorna i handbagaget? Har ni haft intyg och har ni behövt visa det? Även fragmin/Clexane - har ni haft dessa i handbagaget?

Bad D om intyg men han tyckte inte det skulle behövas.

Har någon köpt Neupogen på apotek i Aten? Har ni behövt recept då? Är det billigare än i Sverige?

Börjar bli rejält nervös nu. Gjorde hysto och tog bort polyp i oktober (skulle sedan gjort FET men fick skjuta upp pga Borrelia), och kör som sagt med tyngre medicinering denna gång och hoppas verkligen. Samtidigt är man luttrad efter 5 år och otaliga IVFer och annat som misslyckats. Resan går mot sitt slut nu.

Jag har alltid checkat in mina sprutor. Enligt Dr D kan man inte köpa neupogen i Aten så jag har köpt mitt här på EU-recept. Det kostar 3600:- för fem ampuller och jag fick ta en per dag. För mig fäste det äntligen men immunförsvaret stötte bort det efter några dagar.

Ett stort lycka till! Ha det så skönt i Aten.

Kramar
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!