• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

che71 skrev 2013-02-17 17:03:56 följande:
    Hej tjejer!
    Har precis fått nytt mail från Aten.
    Dr D kan träffa oss månd 11/3 som jag hoppades!!!
    Så nu sitter jag o fyller i blanketten.
    Men där är bara en fråga om serious illness/operation, alltså ingenstans att skriva om mina ryggbesvär o diskbråck o handeksem o tidigare psoriasisliknande eksem i hårbotten. Ska man inte nämna det alls nu?

Men frågan är hinner man ta de blodprover som behövs innan resan?
    Har ju ingen direkt stans att vända mig för blodprover, utan det får bli VC om någon där vill eller
    kan det räcka med kopia från missfallsutredningens blodprovssvar om jag kopierar den från sept 2012?

Dessutom är det ingen fråga om i vika veckor missfallen skett?
    Ja, det är viktigt att du tar med! Nej, det bör vara nytagna prover, som jag redan lovat att hjälpa dig med, om din vc inte kan.....

Grattis Singoalla! 
  • Zinfandel
    che71 skrev 2013-02-17 17:26:21 följande:
    Varför fungerar denna näringslösning som immunförsvars sänkande/normaliserande egentligen?

Varför kan inte en svensk läkare bara skriva ut det till oss som har haft flera missfall?
    Det är ju inget farligt o det verkar ju hjälpa så många.
    Alltså borde det inte ens behövas en utredning, vi skulle ju gärna bara testa ALLT som ev kan hjälpa!
    Fettsammanstättningen har en förmåga att balansera immunförsvaret.

Därför att det helt enkelt inte är utrett och vänt på längden & tvären i våra sammanhang och är det inte det så är det inte bara att tuta & köra loss och därför behövs en remiss från Dr D!. Enligt svensk läkarpraxis så kan man inte bara prova allt och tur är väl det, att det trots allt är lite kontrollerat. Däremot kunde man se lite utanför boxen var som försiggår i resten av världen... 

• Zinfandel
    Singoalla8001 skrev 2013-02-17 17:30:15 följande:
    Vill upplysa er som är nere hos Dr D att han helst vill ha betalt i kontanter. Den närmaste bankomaten är i Halandri centrum, tar ca 10 min att gå dit från kliniken.
    Bra att veta men de flesta betalar nog med faktura efter hemkomst. Tänk däremot på cash till sköterskan för er som får dropp.
  • Zinfandel
    che71 skrev 2013-02-17 17:38:01 följande:
    Menar du på plats till  den ssk då?
    Ja precis.
  • Zinfandel

Dr Ds vanliga ordination är Fragmin på Transfer + 2, en del andra läkare ordinerar från CD3-5. 

På hemsidan finns en lista över prover att ta hemma i förväg! 

• Zinfandel
    Singoalla8001 skrev 2013-02-17 19:32:09 följande:
    Det verkar som att Dr D inte ordinerar clexane/fragmin om man tar en högdos med omega 3 redan eftersom dessa har samma effekt. Omega 3 och clexane/fragmin förhindrar blodplättarna att klibba ihop sig så att blodet koagulerar/stelnar medan babyaspirin/trombyl gör att blodet blir tunnare.
    Jodå! Nope, inte samma effekt.
  • Zinfandel
    Ninninn skrev 2013-02-17 19:31:52 följande:
    Che: ja vet faktiskt inte men han ordinerar 100 mg baby asprin och jag vet inte vad de motsvarar i barnalbyl
    Barnalbyl innehåller 250 mg acetylsalicylsyra.
  • Zinfandel

Det beror ju på mycket omega-3 kapslarna inehåller hur mycket man ska ta! Det kan vara både 4, 5 och 6 st.

• Zinfandel

Det är innehållet i Omega 3, dvs fettsyror & EPA/DHA som är av betydelse och sammansättningen bör vara ca 50/50. En vanlig ordination är 3000 mg/dag, högdos 4000 mg, uppdelat 2 ggr/dag. Det vanligaste är att kapslarna innehåller 500 eller 1000 mg, eftersom jag tar mycket så kör jag 4 x 1000 mg/dag.

Fertile xx kan beställas på lite olika sidor men tänk på att risken finns att det stoppas i tullen. 

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!