• MissWe

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Vallmo78 skrev 2017-02-23 15:04:56 följande:

Stort grattis Radar7! Vilken resa! Det glädjer en att läsa att det är många som lyckas trots många misslyckande försök. 

Vad är Serrapeptase tabletter? Varför tog du de? :) är nyfiken...

Ego: det börjar närma sig FET försök. Fick svar på min prolaktin prov idag. Det är 189 och enl de ligger det inom ref-värde. Men var tycker NI kloka människor? Bör jag göra nåt åt det? Kan det vara orsak till alla misslyckande försök? TSH värdet var 1,1 så det känns helt ok. 

Jo en annan sak. Ska jag sluta med Q10 och angus castus tabletterna nu när vi ska har FET? Glömde fråga Dr D sist.

Jag måste också berömma honom att han svarade väldigt snabbt denna gång, efter 10 minuter bara...tjoho...mirakel kan ske alltså ;D

Kram på er

Hej!

Angus Castus ska du sluta med, men det finns ingen anledning att sluta äta Q10. Tvärtom, Q10 är bra för varenda cell
  • MissWe
    UndrandeSökare skrev 2017-02-25 16:28:33 följande:

Hej! Verkligen tråkigt att Dr D inte svarar alls på dina FBC. Jag ska försöka hjälpa dig.  Är det dina Leukocyter och Neutrofilia som stiger som du oroar dig för?

De stiger båda av att du tar kortison, så de behöver du inte oroa dig för.

Däremot håll noga koll på dina Lymfocyter och Monocyter.

Om Lymfocyterna stiger över 3-3.5  och du inte hör av Dr D, så ta ett extra dropp på egen hand om du har möjlighet.

Jo, tyvärr innebär Dr Ds behandling många dropp och många blodprover, så det blir en rejäl kostnad. Men om du känner någon i din bekantskapskrets som är sjuksköterska och vill hjälpa dig sätta dropp hemma, så har jag hört om flera här i tråden som löst det på det sättet. Alla droppgrejor du behöver finns att köpa utan problem på hemsidor i Danmark och England.

Hur mycket IL tar du varje gång? Dr D startar ofta upp sina patienter på 100ml IL varje gång, och sen får man byta till att ta 200ml IL varje gång om det inte biter.

Det fick jag själv göra, 100ml gjorde ingen skillnad på mina blodprover, men däremot 200ml funkade bättre.

Lycka till med din behandling !

Leukocyterna är absolut av värde, dock brukar "vi" i behandling ligga på något förhöjt (runt 10)

Börjar de komma upp emot 12 eller över är läget kritiskt som jag har förstått det vid en eventuell graviditet.
  • MissWe
    MariaKojola skrev 2017-02-24 20:29:15 följande:

Tack för svar förut om hur ofta ni tar dropp! Det låter lite liknande som jag tar, ca 1ggr vecka. Nu vet jag dock inte om jag ser ngn effekt alls av mina dropp, känner inget i kroppen och syns ingen direkt skillnad i mina blodvärden, men ä kanske just det som är grejen - att droppet håller värdena i schack(?). Tyvärr är det ju inte billigt att ta blodprov 2ggr v o dropp till på det, så jag hoppas det inte kommer behövas lika mkt. Får heller aldrig ngn kommentar på mina FBC som jag skickar, så osäker om han ens går efter dem, haha. Men vad gör man inte för att lyckas? :) Just nu är mina neutrofila på 7,4 (gått upp fr 6), men inte fått ngt svar fr dr D så hade ni reagerat på detta o tagit dropp? Mina vita blodkroppar ligger runt 10 o har nästan alltid gjort, men är kanske de som styr droppbehov mer än neutrofilerna?

En annan fråga, prednizolon - har någon det att sälja?

Lycka till i ruvandet minaimaginärabarn! Åtm jag blir lite småknäpp i huvudet under dom veckorna, sån otrolig psykisk påfrestning.

Leukocyterna spelar absolut roll, dock är det vanligt att "vi" i behandling ligger på något förhöjda värden (runt 10). Upp till 12 ska vara okej som jag har förstått det.

Verkar dock (enligt egna ordinationer från Dr D) som att han mer går på hur du känner dig, mer än bara värderna. Så var noga med att beskriv i termer som frossa/feber/svettningar/halsont/förkyld ~ ja, du fattar. Allt sånt kan vara tecken på en stundande immunattack, som han gärna vill hinna hejda innan den slår till.

Du kan googla på de olika delarna i immunförsvaret, kommer inte ihåg på rak arm vilka som gör vad. Dock samspelar de naturligtvis. Lite kuriosa, fick själv förhöjda värden av den ena (den som äter död vävnad) straxt innan jag fick bekräftat att min ena tvilling tillbakabildades. Det framgår också tydligt vilken det är som påverkas tydligast av kortisonet. Hittar jag mina anteckningar lovar jag att posta ett inlägg.

Stort lycka till!
  • MissWe
    minaimaginärabarn skrev 2017-02-25 17:05:32 följande:

Hej!

Tack Undrande sökande! Då ska jag hålla mig lite lugnare. Jag har fått ta 200 ml från början och tog drop en vecka innan ägguttag, vid ägguttag, vid insättning och två dagar efter insättning så de tre sista droppen var inom en vecka. Frågan är om kortisonet kan justeras för att påverka lymfocyterna och monocyterna? Tar nu 20 mg/dag. Men vill inte justera själv utan tänker att Dr D har koll på allt.

Till mig har Dr D alltid svarat fort. Uppfattar att han inte svarar om det inte är akut men vet inte... Andra i tråden har självmedicinerat när de inte har fått svar har jag förstått. Tur att det finns så många med kunskap här!

Mina högst personliga tankar kring kortisonet och självmedicinering.

Jag var riktigt dålig (frossa/feber/"mensvärk"/svettningar nacke/halsont) när äggen fäste och framåt. Det var som om det kom och gick, och från att mått okej kunde jag på några minuter vara tvungen att sätta mig. Min kroppstemperatur åkte jojo (tog tempen flera gånger i timmen vissa dagar när jag var som sämst). Efter det att jag plussade ökade besvären och jag valde när jag mina symptom ökade att ta extra kortison. Jag dokumenterade noga, för att kunna gå tillbaka (man minns ju aldrig i efterhand)

Vaknade jag på natten med svettningar i nacken, tog jag 5 mg. Fick jag en feberattack, 5 mg. Vid något tillfälle gick febern upp mot 39 på bara en halvtimme ~ då tog jag 10 mg. Minns att jag följde min intuition och valde att lita på min magkänsla, trots att jag har stor respekt för läkemedel generellt och kortison i synnerlighet.

När jag går tillbaka och tittar, så har jag tre dagar sammanlagt då jag låg på 50 mg, flera dagar då jag låg på 30 mg. Men oftast på ordinerade 20 mg. Någon vecka när jag inte fick tag på Dr D, och jag varit hängig under en längre tid (men också kände att kroppen trappade upp) höjde jag dosen till 25 mg och tog två extra dropp.

Idag är jag sedan några veckor tillbaka på 20 mg/dagligen och hoppas att jag när jag passerar vecka 12 ska vara så stabil att jag får trappa ned och förbi medicinfri under resterande tid.

Men det jag vill säga och få sagt, är att jag för egen del (utan att kunna bevisa det förstås) är övertygad om att min självdosering har varit avgörande för denna gångs lycka. Ska också tillägga, att min reaktion kanske var extra svajig för att jag var obehandlad när jag spontant blev gravid.

Dr. D har ett lite annorlunda perspektiv på immunförsvaret jämfört med Dr Beer. Då han mer betraktar det som en pendel, han vill hinns stoppa en upptrappning (immunattack) innan den får kraft. Med det perspektivet i ryggen har jag ändå känt mig trygg att följa min magkänsla.

Men, och det betonar jag, tenderar man att låta rädslor/nojor ta över och börja äta kortisonet som om det vore tic-tac ~ då gör man nog bäst i att följa ordinationerna till punkt och pricka. Ett dropp eller två det kan man dock inte få för mkt av på samma sätt!

Stort stort lycka till!

Och mängder av styrke och kärlek till er som ruvar ~ för vilken pärs att gå igenom. Jag håller tummarna för flera plus inom kort.

?????
  • MissWe
    supertjejen skrev 2017-02-27 15:08:05 följande:

Katastrofuppdatering. På vul idag, 8+3 fanns ingen hjärtverksamhet. Fast vi sett det 6+5. Så tröstlöst. Ny koll på torsdag för säkerhets skull. Hur gå vidare?

Åh nej!! Vilken mardröm. Jag håller tummarna för att allt trots allt är i sin ordning.

Kanske helt fel läge att fråga nu, men om du orkar. Hur har du mått mellan dina VUL? Några känningar av immunförsvaret? Har värdena varit okej?

Jag är i 8+4 idag och har ett VUL inbokat imorgon. Blir naturligtvis livrädd. Såå mycket som kan gå fel..

Varma kramar till dig!
  • MissWe
    minaimaginärabarn skrev 2017-02-28 21:21:40 följande:

Hur gick det idag? Hoppas hoppas allt såg bra ut!

Allt gick bra. Det lilla hjärtat slår envist, och jag kunde se armrörelser. Så andas ut lite. Även fast mkt fortfarande kan hända.

Hur har du det?
  • MissWe
    supertjejen skrev 2017-03-01 11:32:25 följande:

Mariakojola: så ledsen att höra! Nu behöver vi få upp huvudet över vattenytan! Jag hade missat att du plussat, som jag förstår var det ändå en seger. Men så klart lika sorgligt när det inte får löpa på. Varför?

Pipperoni: åh vad jobbigt att avbryta. Det är väl bara att slicka såren den tid som behövs.

Just nu retar det mig med de kostnader som kommer att vara kring kontrollerna för att allt ska tillbaka på noll igen. Jag hade ju gjort hysteroskopi och snitt. Nu blir ju allt det förstört. Hur har ni andra tänkt kring nästa försök och den typen av förberedelse. Är det bäst m skrapning eller bäst att blödningen sköter allt? Om det går förstås.

Jag har för mig att jag har läst någonstans att man har större chans att lyckas efter ett missfall, varför vet jag inte och som jag förstod det var det oklart. En teori var dock att allt rensades rent. Googla och se om du hittar vad jag menar.

Kanske är det en liten tröst!

Tror inte heller att hysteroskopin ska vara av "bortkastad", hör med någon som kan det bra.

Varma kramar!
  • MissWe
    MoM11 skrev 2017-02-28 09:29:48 följande:

Väldigt tråkigt att höra supertjejen. Styrkekramar!

Lycka till på vul MissWe!

Tack snälla!! Allt såg bra ut!
  • MissWe
    Loningforyou88 skrev 2017-03-01 14:29:51 följande:

Hej på er alla,

Känns som det finns väldigt mycket kunskap här. Jag har tänkt använda mig av immunsupport via fertiltetsplus och Marie nu vid min kommande andra ivf. Jag har gjort en ivf med insättning och en fet med insättning. Båda med top embyron men minus på båda försöken. Vi är oförklarligt barnlösa och med bara bra världen på allt. Jag är 28 och vi har försökt i 2 år. Under denna tid har vi blivit spontant gravida en gång men det ledde till mf. När vi väl blev gravida var det när jag var sjuk vid äl (vilket jag är mycket sällan). Efter att ha kopplat ihop det med nu också misslyckade försök vill jag verkligen kombinera min kommande ivf med immunsupport. Jag ska ta IL-dropp, fragmin och kortison. Det som oroar mig är ?Kan äggen bli negativt påverkade av detta i och med att jag ska stimuleras samtidigt med andra läkemedel?

Tacksam om ni vill dela era erfarenheter. Stort lycka till åt alla, fy vad vi får kämpa L Hoppas det kommer något gott av allt detta! 

Hej och varmt välkommen!

Vet du, om jag fick rekommendera dig något så skulle det vara att faktiskt ta hjälp av Dimitri.

Marie är verkligen fullkomligt underbar, men har inte alls den kunskap Dimitri har. Och hela IVF resan är så hiskligt dyr ändå, så vill man inte behöva chansa och riskera att det blir extra försök.

Immunsupport är inte bara att ta dropp och äta medicin, utan det som kan vara det som gör hela skillnaden är att få just rätt råd och justering av medicin vid rätt tillfälle ~ den kunskapen har dessvärre inte Marie. Dimitri går inte enbart på blodproverna utan monitorerar ditt immunförsvar utefter hur du känner dig.

Själv har jag när jag bollat med Marie (då jag inte fått tag på Dimitri) fått raka motsatta besked mot när Dimitri väl har återkopplat. Samma med doser på medicinen.

För att vara kostnadseffektiv, skulle jag om jag vore du skicka blodproverna till USA från Sverige med Dimitris support och därefter ta hans hjälp.

Jag hoppas att du inte tycker att jag lägger näsan i blöt, och du gör naturligtvis precis som du själv känner är bäst. Men vill dela med mig av mina erfarenheter och detta perspektiv.

Lycka till!
  • MissWe
    MariaKojola skrev 2017-03-02 15:38:16 följande:

Mitt hcg hade gått från 4300 i måndags till 11 670 idag. (Innan dess hade jag också tagit, och då var det ju lägre värden med de ökade normalt.) Och ja, hade insättning den 7:e, men då var det en 6-dagars blåsto, så på ul menade läkaren att jag borde vart 5+6. Och då borde man sett ett tydligt foster, eventuellt hjärtslag. Han var vääldigt negativ, så jag vet inte?

Behåll hoppet kära du! Smärtan är densamma oavsett.

Som jag har förstått det så är det enda som kan öka HCG förutom foster, drivbörd, och det har du ju inte HCG ska ju produceras av fostret själv och inte något som kommer ifrån oss - om jag har förstått det rätt.

På mitt första VUL var läkaren tvärsäker på att det bara var ett foster, medans mina HCG värden (och min magkänsla) indikerade tvillingar. Jag ställde flera kontrollfrågor till läkaren som slutligen blev irriterad och mästrande mig med att det inte var fler än en. Veckan senare på en second opinion på MamaMia - såg man två!

Dock sa den läkaren att den ena såg lite mindre ut och man såg inte så tydligt, varför hon sa att hon i detta skede inte kunde säga vare sig om det var ett levande foster under utveckling eller en avstannad graviditet. Varpå vi bokade in ett nytt besök. Den tvillingen tillbakabildades dock, och mina HCG värden ökade inte alls i samma takt som tidigare.

Så. Vore jag dig skulle jag behålla hoppet, fortsätta med all medicin och avvakta nästa besök. Spännande för din egen skull om du följer dina HCG värden fram tills dess tänker jag. Det kan mycket väl vara en liten envis kämpe därinne. Jag håller tummar och tår!

Varmare kramen!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!