Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Det är tur att vi har varandra...!!!
Vad jobbigt med lunginflammation...!! Det positiva kanske är att pencillinet kan ta dö på både det ena o det andra..? Visa går ju på starka kurer för att döda mykoplasma..? (men det kanske inte är samma slags penicillin?). Boosta låter bra. Finns det nån boost för psyket också tro..?
Hur många försök har du gjort..? Blir nyfiken på detta med rekommendationen med ÄD..? Hur motiverade dom det...?
Vi kör ju redan med spermiedonation så då skulle det för våran del bli snack om embryodonation. Typ åka till Tjeckien eller motsvarande. Fattar inte varför det inte GÅR. Ser era ägg också "fina" ut...?
Vårt 10 celliga ägg hade runda fina celler... o knappt nåt fragmentering. Såg i embryoskopets snabbspolning hur det delade sig preeecis sådär från 2-4-6-8 osv. Allt perfekt. Embryologen var sååå positiv.
På nåt sätt hade det känts "lättare" om de sagt att det såg dåligt ut. Då hade man kanske kunnat säga till sig själv att det faktiskt inte är lönt längre.
Jag har själv 3 orsaker som jag tror på varför detta misslyckades:
1. De sabbade allt med att mosa ägget vid återföring. Såg blod på kvällen efter ET.
2. Jag hade på tok för högt E2 värde (7000 efter ET)... det triggade min kropp att producera fler NK celler som dödade embryot på ruvardag 7-10.
3. Jag har ätit osunt. Gått upp 5 kg på kort tid. Varit uberstressad över allt med IL-dropp osv.
Googlat lösningar på ovanstående. På Agate sida så står det om tocolytics. Ska vara nån medicin som gör att man slappnar av innan återförande av ägg. Så att inte livmodern krampar ihop vid införandet. Är så himla trött på att se blod efter ET...(FET)... :(. Är det någon som testat detta..?
För nr 2 så är det väl FET som gäller. Då har man ju inte E2 påslaget.
3. Stressa mindre, motionera o leva mer nyttigt...
På fredag är dagis stängt. Då ska jag ägna HELA dagen åt sonen. Bara göra det som han vill... försöka kompensera för min frånvaro. Och njuta av det barn som vi faktiskt har. För hur "krävande" han än må vara ibland så är han ändå den största källan till glädje... det är ju hans närvaro som gör att man orkar fortsätta.
Och för hans del så spelar syskon ingen roll alls i nuläget. Han har sedan länge räknat ut att ju fler barn desto mindre uppmärksamhet från mamma o pappa...
Jag har med jättedåligt samvete vad gäller sonen - älskar honom så vansinningt, så därav att vi överväger att bara försöka naturligt och går det så går det - orkar som sagt inte mer...
Mitt psyke som du säger är heeelt uttömt och jag är ionstabil och blir förbannad på honom utan anledning - bara för att jag är så dränerad....
detta kämpande som vi alla får genomgå är såå uttömmande...
Ja, tycker med det är knepigt att de redan pratar ÄD även om jag absolut inte är främmande för det, har ju dock ingen ekonomi då allt hittils kostat massor med dropp, aten osv, ja ni vet vad jag menar...
Japp, tänkte som du att peniciliner biter på andra saker i kroppen, myckoplasma?? Någon som vet, fick ett jättebrett penicilin så kanske...ngt positivt iaf...
Undrar ju mer såklart varför jag blivit så sjuk, IVFEn kanske eller rent av att immunförsvaret är så nedtryckt??
Åt jnu 15 mg kortison de sista 7 dagarna av ruvandet, men vad hjälpte det...:((
Vi har bara gjort ett IVF försök - har ju lätt blivit gravid innan, men inte längre - kanske är äggen ändå?
Mitt embryo jag fick tillbaka kunde inte blivit bättre helt perfekt...
Blir orolig där nu om det hade kunnat gå sönder vid ET?? Det du beskriver?? Mosa ägget, kan det ske???
Jag fick liiite brunt efter ET...
Fattar inte heller varför inget går((
Hade ju immunstöd samt ett toppembryo och allt....
Suck...
Boosta psyket, ja, det behövs....träning och vara med familjen är det som boostar mitt psyke, men träning kan jag glömma nu:((
Funderar som sagt på att ta paus och köra Q 10, melatonin, dhea och eventuellt köra ny IVF till augusti...
kliniken pratade om att testa Menopur ist för Gonal-f...
Jag har ingen aning....??
Tack Solkattan för inlägg...kram, kram!!!