Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Kuben; tsh vid 0 är för lågt (0.3 är ok) Om du tar levaxin bör du sänka dosen omedelbart. De flesta får nog hypersymptom (t ex hjärtklappning) vid 0.1-0.2 och hypertyreos kan orsaka mf. Kram
Kuben; tsh vid 0 är för lågt (0.3 är ok) Om du tar levaxin bör du sänka dosen omedelbart. De flesta får nog hypersymptom (t ex hjärtklappning) vid 0.1-0.2 och hypertyreos kan orsaka mf. Kram
Zwillinge; roligt att höra att du hade en lyckad resa! Tycker som Solkattan att du ska vända dig till ett annat ställe för VUL.
Zwillinge; nej, IL behövs inte förvaras i kylen och du vill nog inte få den så kall i dropp
lelle; ja, östrogen (östrogenpiller, puregon, menopur, gonal-f etc) kan höja prolaktinet. Ditt värde ligger högt men det behöver inte alls betyda att ditt FET inte lyckats nu! Så oroa dig inte utan ruva lugnt för din kropp mår bäst av lugn och ro Håller tummarna hårt för dig! Kram
NinaCamilla; tjohoo! Jättegrattis!!
lelle; ja, prolaktin kan höjas av stress (så var det för mig). Det kan även höjas lite (marginellt) om man stressar innan provtagning. Jag tycker du bara ska låta det vara nu när du ruvar och vänta i ro och lugn på ditt plus Att börja med pravidel under ruvning är kanske ingen bra ide men annars är det nog lika säkert för fostret som prednisolon. Stor kram!
Stort grattis Strumpan! Härligt med en till Aten bebis!
Snart lycklig; jag förstår din irritation! Jag vet precis hur du menar! Själv har jag alltid blivit lätt förkyld och varit så irriterad över folk som inte kan hållas hemma när de är sjuka. Tråkigt att de andra fina blåsorna 'försvann' innan du hann ner men tänk på att du fick en fining i frysen ändå! Bättre med en än ingen Väldigt intressant vad D sa om relationen mellan sjukdom och blåsor. Tänk att det kan vara så. Tänk på alla dina fina ägg du har i frysen nu och förbered dig för ditt FET i vår/sommar! Du vet att jag följer dig och din väg till graviditet! Stor kram
Snart lycklig; åh vilken resa du hade hem! Jag har rest ganska mycket själv i jobbet och vet precis hur det är när connections inte funkar och hur man bara vill komma hem (för att inte tala om att komma hem efter ÄP). Du vet väl att du är en verklig kämpe! Alla i tråden kämpar hårt för ett efterlängtat barn men jag förundras gång på gång över din kämparanda och kraft/ork att samla ägg! Jag som tyckte det var tufft nog att åka till ÄP i samma stad...jag skulle vara lyckligt lottad om jag hade ett uns av all kraft du har! Stor kram
Snart lycklig; du har mycket mer styrka än vad du tror att du har Alla återföringar innan Aten och nu resorna ner dit. Det är långtifrån alla som skulle orka med allt det där. Nu håller jag tummarna hårt att du får din kropp i balans till FET. Stor kram