• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej alla!! Underbart med SVT ska mejla min historia direkt!

Grattis sanna till plus - hoppas verkligen jag och alla är där snart!

Fantastiskt Che redan v 33!!! Hjälp vad tiden går, får lätt panik känner jag

Jag har med spottings, men inte efter mens utan innan - Dr d trodde som sagt att det berodde på hormoner och att AC skulle hjälpa, men det har det inte gjort på mig - suck!!

Nu är det dags för att ge oss in i IVF svängen, oroligt, blir ju inte gravid längre - Ska börja spruta Gonal-F men är lite förvirrad ska börja på CD3, är inte det sent??? de sade att anledningen är att de inte kan göra ägguttag på helgen, men är orolig att det inte hinner växa till äggblåsor, trodde det optimala var att börja på CD1?? Tacksam för tankar och erfarenheter!!

Hoppas att Hyston som vi gjorde kan hjälpa till lite iaf - jag gjorde min utan bedövning, gjorde ont, men jag har ju fött barn med så om man jämför så var det överkomlig smärta.

Ni erfarna IVFARE vad bör jag tänka på, när börja med pred och ta mitt första IL tro?

Jag får ju dessvärre inte hjälp med FBC av min gyn som hade lovat mig det så jag får helt enkelt chansa och ta IL lite oftare, det kan väl inte skada iaf eller vad tror ni??

Nä, nu mejla SVT! Go kväll kära tjejer!!

• lill111
    Zwillinge86 skrev 2014-03-18 20:26:24 följande:
    Lill: jag har börjat på cd 2 eller 21, har aldrig stött på någon som börjat på cd1.
    Du bor inte i närheten av något av de labb som Werlab sammarbetar med för då kan du ju köpa remiss på FBC för 299kr. Lycka till :)

Tack rara Z, bor i Borås vart ligger närmsta Werlab då tro??
    Då är det ok att börja på cd 3??
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2014-03-18 20:32:47 följande:
    Jag fick svar från D till slut och jag skulle inte räkna blödningen i söndags som mens och därmed påbörja behandling. Jag ska avvakta full blödning innan jag börjar följa behandlingsplanen och tar FBC och hormonprover. Så nu har jag tydliga instruktioner att följa :D men blir inte klok på min kropp. Idag är tredje dagen i rad som jag har en liten färsk blödning på morgonen men sen inget mer under resten av dagen. Har ju i normala fall problem med korta cykler och nu efter missfallet har jag ju haft blödningar ganska tätt. Men nu är jag på cd 29 och fortfarande ingen riktig mens, och tyvärr ingen ägglossning heller. Oroar mig för att klimakteriet nalkas....

Är du säker på att du inte ägglossat? Kanske skedde senare- jag fick förskjuten mens efter mina mf - tror säkert din mens kommer igång snart - klimakteriet, nä, absolut inte - du är ung, jag är däremot orolig för klimakteriet, usch 39 år nu, kanske därför jag har spottings läste något om det - fy, hemsk tanke - men dr d hävdade ju att min fertilitet var bra enligt vul han gjorde - får lita på det - vad sade han om dina äggstockar??
  • lill111
    Zinfandel skrev 2014-03-20 07:20:58 följande:
    Aha, okej! Jag visste ju redan alla mina, jag har ju så mycket Skäms Men det kan vara endo (säkert vanligast), något tarmproblem, GBS kan ligga nära till hands att tro, det kan vara en lokal infektion "immunkomplex" eller ett reumatiskt symptom (artrit, skleros) som ligger latent. Sen finns även diabetes och celiaki vilket kanske är  mindre troligt.

Jag hade GBS under min lyckad graviditet - svår sådan....fick antibiotika vid förlossningen samt vår son fick en dunderkur direkt efter förlossningen....

Har sannoligt gbs nu med, gå tyvärr ej tillbaka så lätt...tror även jag har endo även om de ej fanns något som antydde till det då jag gjorde hysto nu i februari....men nu när jag gått ner i vikt och ändrat min kost de senaste två månaderna har jag haft en normal menssmärta tex hoppas att det är positivt....
  • lill111

Heja dig TWH!!! Du är vår ängel - jag hade lätt ställt upp med, men jag vill gärna lyckas först!!!

Detta borde vi även delge DR D...att detta äntligen ska tas upp i svensk tv!!!

Kraaaam!!

• lill111

Vi borde ta upp detta med cytotec med ... Då minsann går det bra att ge kvinnor behandling som inte är för ändamålet, men IL är ju tydligen livsfarligt!!!

• lill111

Vet inteom jag ska gråta eller skratta.... Är så upprörd så jag vet inte vad!! Pinsamt....tänk om jag som arbetar med skolutveckling bara skulle referera till forskning som genomförts i Sverige, jag skulle få sparken, men läkare kan tydligen bara låta sig åberopa evidens inom Sverige när det gäller fertilitet....detta måste ju vara fel???

• lill111
    Solkattan skrev 2014-04-01 17:42:48 följande:
    Mysko... Hämtade ut resultatet från min andra fbc nu. Jämförde med första fbc:et. Och fem värdet hade stigit.. ? Borde inte mitt andra fbc visa lägre siffror då jag tagit il dropp emellan provtagningarna... ? Visserligen ligger de fortfarande inom referensintervallet. Kände mig inte alls sjuk eller så vid andra fbc:et. Ska bli spännande o se hur fbc förändrats efter äggplocket...

Samma hände mig - mitt gick upp lite efter IL-dropp...men Dr d ordinerade inte nytt IL trots det...
    Jag ska ha ET im, när bör jag ta IL då tro - hur gör du Solkattan?
    Ska jag ta pred idag? När börja med Trombyl o fragmin? Många frågor - mitt första IVF...
    Oerhört tacksam för svar!!

Gött att du fick vänta med ÄP....
  • lill111
    Solkattan skrev 2014-04-01 18:21:54 följande:
    Lill: vet inte hur jag gör med droppet.. ska Maila fbc till dr d o fråga. Planerar att åka till stockholm på lördag o ta det annars. Pred har jag tagit 10 mg om dagen sen sprutstart. Ska öka till femton nu på tors. Fragmin 5000 kör jag också sen sprutstart. Kommer ta trombyl först efter återföring.dr d tyckte blodförtunnande först efter återföring. Men min sv. Läkare tyckte vid sprutstart. Nåt rätt måste han väl få.... :)

Ok, intressant fragmin är väl med blodförtunnande? Tänkte varför fragmin vid sprutstart och trombyl efter?? Förvirrad här nu...varför jag frågar är för jag har ET idag och inget svar fr dr d....dropp tar jag ikväll....men undrar just hur göra med trombyl och fragmin....?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!